Dag Frogner
Supermedlem
Vel, jeg selger jo annonser på nettsiden min og vil vite mest nøyaktig hvor mange besøkende jeg egentlig har hver dag. Hva anbefaler du da?
Vel, det er ihvertfall veldig stor forskjell på om jeg setter cookien til 1 time eller 3 timer. Antall unike besøk blir mer enn halvert når jeg setter opp fra 1 til 3 timer. Jeg vil jo ha det mest mulig reelt, men er litt usikker på hvor jeg skal sette denne grensen.
Som sagt så selger jeg ingen varer på nettsiden min, så det er kun antall besøk/sidevisninger som er viktig.
Hmm, skuffet over at ingen har nevnt Piwik - Web analytics - Open source Veldig bra alternativ til GA og du slipper å dele alle trafikkdata med O'store Google...
Hvis jeg var innom nettstedet ditt 3 ganger i løpet av en dag med over 1 time (eller 3) mellom hver gang, så skulle du korrekt fått tellet en unik besøkende og tre besøk. Du prøver å få dette til å bli 3 unike besøkende?
King-Nothing: Hvilken cookie er det egentlig du har satt til en eller 3 timer? Er det __utma i Google Analytics?
På meg virker dette som et forsøk på å blåse opp trafikken, ved å få tellet flere unike besøkende enn hva som regnes som standard...
Hvis jeg var innom nettstedet ditt 3 ganger i løpet av en dag med over 1 time (eller 3) mellom hver gang, så skulle du korrekt fått tellet en unik besøkende og tre besøk. Du prøver å få dette til å bli 3 unike besøkende?