bjørnar skrev:
Herregud hvor sår det går an å bli. Problemet er DEG. Du klarer ikke å finne din plass i markedet. Er det markedet sin feil, eller din ?
Det er da vel ikke det dette handler om?
min plass?
Det handler om at det er alt for lett å sitte å levere noe ferdig-system som en dag vil "kræsje" for den som har kjøpt dette av deg og da sitter "webutvikleren" der og ikke skjønner bæret av hvorfor siden denne ikke vet hvordan systemet er bygd opp eller hvordan denne skal rette opp i "feilene" siden denne bare sitter og "klipper å limer".
Det du leverer til kunden funger sikkert helt fint idag, men hva med i morgen?
---
picxx skrev:
Så du mener enhver bedrift som vil ha en nettside burde benytte deg, eller en high end koder, for å skaffe seg representasjon på nett?
Hvorfor, når man kan få en helgod representasjon for 2990.-
Nope, ikke det jeg mener med det svaret mitt, men at jeg virkelig ikke synes man skal ramle ned til samme nivå..
---
Dag Frogner skrev:
Sjefs: WP, Joomla eller Drupal for den saks skyld "slutter ikke plutselig å fungere" slik som du sier og at man da må leie inn deg til 1000,- timen (1250,- om man er privatperson) for å rette opp i ting. De folkene som sitter i bakgrunnen og utvikler disse CMS`ene er muligens enda bedre på dette enn det du selv er og de er ikke bare en person. Selvom mange nå tilbyr nettsider som dette, betyr ikke dette at alle CMS er dritt som en vakker dag plutselig slutter å fungere. Det er dersverre ikke slik det fungerer.
Hvis jeg ber deg kode en nettside for meg må jeg først ut med...tja...30-40-50.000,-?
Så om et år vil jeg ha inn et litt fancy bestillingsskjema med en del muligheter. Dette tar deg tre arbeidsdager f.eks og koster meg intet mindre enn 24.000,-.
Dette finnes det allerede masse gode plugins til, når det gjelder f.eks WP.
Hvorfor skal man da betale i dyre dommer når man kan få det like bra gratis, som i tillegg stadig blir oppdatert med nye funksjoner, tetting av kjente sikkerhetshull etc... uten kostnad?
Du bruker idag det "siste" fra slike ferdig-løsninger og selger da dette videre..
Om, la oss si 2 år, er en av dine kunder oppgitt for at det ikke lenger er sikkert eller han er missfornøyd med diverse funksjoner og muligheter.. Nettsiden vises ikke lenger korrekt i nettsider eller andre fiunksjoner fungerer ikke lenger grunnet nye standarer osv, osv..
Hva gjør han da? HAN veit ikke hvor han skal finne disse oppdateringene og jeg kan garantere at du IKKE klarer å lage en slik funksjon som automatisk oppdaterer systemet slik at han skal slippe dette!
Tenk litt lengre enn kun for idag..
-----
allegretto skrev:
Sjefskoder .. jeg kunne gjerne tenkt å benytte meg av dine tjenester. Har du en link/webside med dine referanser (arbeid du har gjort tidligere) ?
Du har ikke råd til mine tjenester så det er helt urelevant, hva jeg har levert og ikke levert..
Og det er ikke det denne tråden handler om for den del.. Hva jeg har levert å ikke levert.. Det handler om ufaglærte webutviklere som sitter og leverer løsninger og så absolutt ikke vet hva de skal gjøre den dagen det skjer noe som de ikke klarer å løse for sine kunder, siden de har null peil, what so ever..
f.eks så var det ikke så alt for lenge siden jeg leste en tråd på nettsidene til ozzu.com. ;
En fyr holdt på med en nettside for en kunde og fikk en feilmelding og han skjønte ikke hva den betydde..
klart og tydelig stod i en feilmelding:
Også la han ved denne kode :
PHP:
<?php
$ourFileName = "MyFile.txt";
$fh = fopen($ourFileName, 'a+') or die('File does not exist!');
fclose($fh);
?>
Etter 2 eller 3 dager fikk et svar på det forumet..:
"Does the file exist? is it located on your server?
"
, svaret han kom med da var : "What file?"
og da blir man jo litt oppgitt og tenker sitt om fremtiden når han ikke klarer å forstå hvorfor den koden ikke vil åpne filen..
/S