siden vi først er inne på språk... vann på hodet tar jeg hver dag i dusjen... vann over hodet prøver jeg å unngå (bortsett fra når jeg dykker)
.
Hahaha....ops! Skriver fra mobilen, har ikke blitt vandt enda, beklager
siden vi først er inne på språk... vann på hodet tar jeg hver dag i dusjen... vann over hodet prøver jeg å unngå (bortsett fra når jeg dykker)
.
Har du tenkt over hvorfor det finnes store stimer med fisk, og flokker med fugler?adeneo skrev:På den andre siden er det vel slik at dersom noen sitter å hakker på edb apparatet sitt og kommer over ett sikkerhetshull i WP, så har man plutselig tilgang til ørten trillioner zillioner sider med dette sikkerhetshullet, motivasjonen for hakkere er dermed langt større for å finne sikkerrhetshull i WP enn i en eller annen sær løsning laget av en nettstedsutvikler, regnbuemaker, skriptterapaut eller hva det nå kalles.
Det at hvem som helst kan laste ned WP og alle tenkelige plugin's gjør også at det er lettere for slike hakkere å finne slike smutthull ettersom de har enkel tilgang på koden, noe som ofte er litt verre med spesialtilpassede løsninger.
Min oppfatning er at man kan komme unna med relativt store sikkerhetshull i en hjemmespikket løsning uten at noen nødvendigvis klarer, eller har noen stor glede av, å finne disse sikkerhetshullene. Mens et sikkerhetshull i WP eller en populær plugin temmelig sikkert blir funnet og utnyttet rimelig raskt. Og jeg hevder ikke med dette at man bør la sikkerhetshull være i fred bare fordi det er lite sannsynlig at noen finner de, de bør uansett tettes, men bare mine 2¢ !!!
Har du tenkt over hvorfor det finnes store stimer med fisk, og flokker med fugler?
Har du tenkt over hvorfor det finnes store stimer med fisk, og flokker med fugler?
Vel, kan overføre samme overlevelsesstrategi til WP, antallet potensielle "ofre" er "trillioner", men det er ikke mange angrep på den enkelte som skal til før hele flokken er varslet.
De som holder seg oppdatert vil få hullene identifisert/isolert og evt. fikset etter en stund.
Dette med åpen kildekode slår begge veier, kjappere for inntrenger å finne hull dersom han har tilgang på kildekode, men også kjappere for de enkelte brukere å tette hullene.
Etter det jeg vet, så er det ikke frigitt noen kildekode til Windows, men du-verden så mange hull som blir oppdaget av eksterne, og ikke blir tettet før MS får ut finger'n..
Skrekkeksempelet er Adobe egentlig.. Flash og PDF har vært et mareritt. Der tetting av kjente hull har blitt drøyd i det ulidelige.