Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har markedet for domener tatt seg opp?

PIP

Medlem
Skal et parkert domene ha noe særlig verdi bør det jaggu være bra.

Det er ikke bedre enn det noen er villig til å betale for det. Hvis noen er villig til å betale en million for lksarufneqpriu.no, så er det verdien på domenet. Er det et bra domene? For den som vil kjøpe det så er det det. Og det er det eneste som teller. ;)
 

Qurius

Medlem
jeg fikk 75 000 for et av mine med Ø slettes ikke værst.
 
Sist redigert av en moderator:

PIP

Medlem
jeg fikk 75 000 for et av mine med Ø slettes ikke værst.

Det må jeg si er en god pris. :) Og prisene vil bare øke ettersom gode domener bare blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i...
 
Sist redigert av en moderator:

Bjørn

Domenespekulant
jeg fikk 75 000 for et av mine med Ø slettes ikke værst.

Hvorfor har du ingen domener eller webside til salgs der da, men helt annet innhold? ps! domeneRselges.no hadde vært bedre, og er forresten ledig ;-) bra hvis du fikk så mye for et domene med særnorske tegn.. er vel kun klær.no som har gått for mere :) var det via Sedo eller privat salg?
 
Sist redigert av en moderator:
Jeg var med i loddtrekningen i 2004, og vant et meget godt domenenavn.
Her er for øvrig listen over topp 10 domener:

Domenenavn Antall søkere

båt.no 897
øl.no 832
vær.no 558
været.no 535
jørgensen.no 450
sørensen.no 442
søk.no 402
økonomi.no 369
strøm,.no 359
lån.no 321

Kilde: Post- og teletilsynet

Med så mange søkere, er det er vel klart at alle disse navnene har en høy verdi, selv om de ikke er tilsalgs. (Jørgensen.no og Sørensen.no er nok de minst verdifulle tror jeg)
Og markedet har tatt seg opp nå, slik at æøå domener også er blitt lettere å selge.
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Klær.no og Kjøp.no har jo gått for gode summer. Noen som kjenner til andre med særnorske tegn til gode priser?
 
Topp