Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har markedet for domener tatt seg opp?

hansson

Langveisfarende
Ja det er litt offtopic dette her. Men bingo. Setter vi på AS etterpå så ser vi hva som fungerer. Binders AS eller Konvolutt AS, Meny AS, Ludo AS eller Eple AS er langt åpnere firma/merkenavn enn Musematte AS. Alle er konkrete ting.
 

PIP

Medlem
Domener har jo kun verdi for den som bare MÅ ha det. Og det er jo da man kan begynne å sette en pris. Men når det er sagt, så er det jo ikke alt som er til salgs heller. Domenet pip.no som jeg har blitt tilbudt et høyt sekssifret beløp for, eier jeg fortsatt. Og det blir ikke brukt til noe som helst for øyeblikket. :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Et godt domenenavn som f.eks. hotell.no eller bil.no etc. vil allikevel ha en høy verdi selv om du ikke vil ha det... Via hvilken kanal har du fått så høyt bud på et så nøytralt domenenavn?

Domener har jo kun verdi for den som bare MÅ ha det. Og det er jo da man kan begynne å sette en pris. Men når det er sagt, så er det jo ikke alt som er til salgs heller. Domenet pip.no som jeg har blitt tilbudt et høyt sekssifret beløp for, eier jeg fortsatt. Og det blir ikke brukt til noe som helst for øyeblikket. :)
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Et høyt sekssifret bud på pip.no? Høres helt science fiction ut spør du meg. Da tenker jeg på at en bekjent nylig kjøpte et godt to-bokstavers no-domene for et lavt femsifret beløp. Med høyt sekssifret beløp tenker jeg på ca. 600 000 og oppover... altså ganske usannsynlig.
 

PIP

Medlem
Et godt domenenavn som f.eks. hotell.no eller bil.no etc. vil allikevel ha en verdi selv om du ikke vil ha det... Via hvilken kanal har du fått så høyt bud på et så nøytralt domenenavn?

Det kan man vel si. Men på en annen side, hvis ingen vil ha det eller etterspør det, så har det heller ingen verdi.

Når har jeg fått flere høye bud på det domenet og alle budene har kommet via direkte kontakt med forespørsel om jeg vil selge.
 

PIP

Medlem
Et høyt sekssifret bud på pip.no? Høres helt science fiction ut spør du meg. Da tenker jeg på at en bekjent nylig kjøpte et godt to-bokstavers no-domene for et lavt femsifret beløp. Med høyt sekssifret beløp tenker jeg på ca. 600 000 og oppover... altså ganske usannsynlig.

Det kommer jo an på hvem som vil kjøpe og hvor viktig det er for de. NAV.no ble solgt for et betydelig beløp. Nå var det ikke 600 000, men ikke så langt unna. Men min definisjon på høyt sekssifret beløp er ikke den samme som din. ;) En privatperson kom med et femsifret bud, og han skulle gi det bort i bursdagspresang!!
 

hansson

Langveisfarende
Pip blir ihvertfall ikke mindre verdt ettersom mangelen på domener øker, så det er bare å sitte på gjerdet. Men hadde jeg fått 101.001,10 for det så tror jeg jaggu jeg hadde slått til hvis jeg var deg ;). Synes fremdeles det er et utrolig godt bud hvis det ikke er snakk om et stort konsern/statlig etat som bare måtte ha det.
 
PIP - Et domene har vel en pris uten at noen kjøper det.

Hvis du eier en Jaguar av nyere type, så har den vel en verdi selv om ingen gir deg et bud. Det kan nemlig være at du ikke vil selge den.

Har selv noen meget gode domener som jeg ikke vil selge.
 

Bjørn

Domenespekulant
Det vil alltid være noen som er intereressert uansett, og spesielt for bra domener selvfølgelig...
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er fortsatt av den oppfatning av at hvis ingen vil kjøpe - ingen verdi!

Tror nesten jeg sier meg enig.
Verdien vil vel da ligge i hvordan man selv utvikler domenet/nettsiden.
Skal et parkert domene ha noe særlig verdi bør det jaggu være bra.
 
Topp