Jeg forstår at det ikke høres riktig klokt ut Ståle, men det er jo sånn nesten slik det blir ja. Et åndsverk er et åndsverk enten man vil eller ikke. At man ikke selv kan bestemme om det man lager skal bli et åndsverk syns jeg er rart forsåvidt. Dersom jeg skriver et blogginlegg vil det være mitt åndsverk, og ingen kan kopiere det uten min tillatelse. (Selv om jeg ikke et eneste sted skriver at kopiering er forbudt pga ditt og datt.)
Jeg syns det er mye rart med denne loven her, og merker jo at det blusser stadig mer opp. Kanskje det har med at folk faktisk etterhvert blir mer kreativ også. Uansett hva som nå skjer, så har det fungert så langt med loven som er i dag, så det funker vel bra en stund til. Før eller siden blir det nok noen endringer som med andre lover.
Dette med fjortisbloggene, juridisk en god sak ja, dersom de ikke var småtroll på 14år. Men hvor langt hadde du kommet i en rettsak mot en jente på 14år? Det sier jo seg selv at du hadde tapt så det suste i svingene. At man som voksen i dag skal forvente at en 14år gammel jente eller gutt har satt seg inn i åndsverksoven er delvis galskap, eller?