Folk bør få en real sjanse til å fortelle om konseptet, f.eks. for å oppklare eventuelle misforståelser. Jeg tror ikke jeg misforsto hvordan "omsetning" ble beregnet, men de kan ha endret på slike ting i ettertid.
Det klamme inntrykket kommer fra flere av punktene:
* "Making money doing good" (tjene penger på gode gjerninger). Dette er hykleri, konseptet er primært rettet inn mot å fordele penger blant medlemmer og til medlemmer i toppen. Det er kort og godt ikke noen "god gjerning" mot størstedelen av deltakerne, og de eksterne "gode gjerningene" ser bare ut til å være bløff.
* Formål: "Skape flere kristne vinnere". Hvordan i allverden har de tenkt å fikse dette med et slik konsept? Rekruttere fra egen menighet først, deretter fylle opp med muslimer, buddhister, ateister, human-etikere osv. - altså de som må betale regninga for å få frem flere kristne vinnere?
* Alt det tomme pratet om genialt konsept. Dere er tilsynelatende ikke istand til å "levere" det dere påstår å kunne levere.
* Alle utsagnene fra selvutviklingsbøker. Her var det fordømt mye klamt fra en person som TROR han "har det", men som ikke klarer å formidle "det" videre i skriftlig form. Det kan godt tenkes at han har et snev av "det" i andre sammenhenger - f.eks. ansikt til ansikt eller i større møter. I skriftlig form klarte han bare å formidle påstanden om å ha "det" - ikke den ekte varen. Noen vil kanskje tro at dette er den ekte varen, men det er det definitivt ikke.
Jeg dropper flere detaljer, men på meg ga dette konseptet et temmelig klamt inntrykk. Helge Norman kan få rikelig trening i denne tråden hvis han ønsker, altså å få testet hvor godt metodene virker eller om de kommer til kort?
Dere har fått gratis vurdering av en av svakhetene i konseptet, det at pengene kommer "innenfra" istedenfor "utenifra". Denne tråden rangerer som nummer 2 hvis man søker på "goodleadz" i Norge, det vil si at dere egentlig har tapt kampen om internett her i landet. Dette forteller meg indirekte at dere ikke kan ha et veldig stort medlemsantall, og at mesteparten av rekrutteringen skjer via møter eller ansikt til ansikt. Det er kanskje på tide å forsøke en annen strategi i denne tråden?