For de som ønsker å skaffe seg informasjon selv er GoodleNewz en mulig kilde. Da får man altså presentert sakene fra selskapets synsvinkel (uten at de blir "fargelagt" av motsatte synsvinkler), og deler av slik materiale kan kanskje være av interesse for noen? Man kan lese mye "mellom linjene" f.eks. om medlemsmasse og fremdrift.
Jeg har ikke vært spesielt interessert i å lese mye her, men jeg leste om ledermøte i juli 2011 og planlagt medlemsmøte i september 2011 (som ble utsatt til oktober) - for langt over en måned siden.
*** norway.goodlenewz.com/2011/07/den-spesielle-leder-samlingen-forrige.html
Resten finner folk selv i menyen på høyre side.
Medlemsmasse og medlemsantall
Medlemsmassen er stort sett bare NORSK. Jeg får inntrykk av at 90-95 prosent av deltakerne her er norske. Vervingen av medlemmer ser dessuten til å gå TREGT, altså at folk har store problemer med å verve 2 personer i downline. 2 personer i downline er et krav for ihvertfall deler av retten til å få utbetalt penger, hvis jeg har tolket ting riktig? Jeg gidder ikke å sjekke detaljer i kompensasjonsplanen på nytt.
Sammenslått tall på medlemmer/samarbeidspartnere var i juli omtrent 4300, men det virket som om bare 2200 egentlig var "medlemmer" - altså av den typen som "investerer" penger i AdCredits for å tjene penger på at andre "investerer" i AdCredits (som skal tjene penger på ..., osv.). Aldersgruppen for medlemmene ser ut til å være 50+ (bedømt ut fra bildene fra ledermøte).
Nye investeringsmuligheter
Omtalen av ledermøte i juli viser også at medlemmene blir tilbudt NYE "investeringsmuligheter" (aka "franchiseavtaler") i prisområde 1.000 dollar til 10.000 dollar. Deltakerne tar altså ikke UT så mye penger, ihvertfall ikke hvis mange nok velger å "reinvestere" penger i nye opportunities (eller folk "kjøper seg oppover i systemet" eller hva de gjør?).
Liten fremdrift?
Man får også inntrykk av at fremdriften i dette prosjektet er kraftig forsinket, spesielt på medlemsverving. De har rett og slett ikke lykkes særlig godt med å skape interesse for prosjektet, bortsett fra blant de som allerede er medlem. Jeg tolker dette ut fra at "Silver-nivået" i kompensasjonsplanen enda ikke var aktivisert i juni/juli. Man retter seg trolig altfor mye mot eksisterende medlemmer istedenfor mot et marked?
Metoder fra vekkelsesmøter?
Konseptet ser også ut til å være mer salgbart "ansikt til ansikt" enn via annonsering på internett, ihvertfall når det gjelder tradisjonell annonsering. Det er mulig at videopresentasjoner kanskje scorer bedre, men konseptet virker ihvertfall ikke som om det er "lett salgbart" overfor et bredt publikum via tekstbaserte annonser.
Det er kanskje ikke så lett å omsette metoder fra vekkelsesmøter til internett, altså der hvor man hovedsakelig skal bruke sin egen entusiasme og glød til å få "menigheten" med seg? Metoden VIRKET på ledermøte (siden alle 40 deltakere bestilte franchiseavtale til 1000 dollar), men jeg tror den vil feile grovt f.eks. i denne tråden. Man er altså avhengig av å ha en "menighet" som allerede er positive, eller de må ihvertfall være LITT interesserte.
Jeg har rett og slett TOLKET opplysninger her. Det at samtlige 40 deltakere på et ledermøte svarer JA til å betale 1000 dollar basert bare på overfladiske opplysninger antyder "vekkelsesmøte"-stemning (eller flokkmentalitet?). De godtar også at de KUN skal bruke sin egen entusiasme til å selge dette videre til andre, altså klare seg uten detaljerte opplysninger. Jeg er oppriktig talt dypt nysgjerrig på om folk klarte å beholde stemningen fra "vekkelsesmøtet" lenge nok til å overbevise andre?
Her tilbys det altså overfladisk trening i rollen som "vekkelsespredikant"? Da er det fader ikke RART at folk har problemer når de skal overføre dette til skriftlig form. Mye av "gløden" blir borte når man skal presentere ting på en logisk og saklig måte, og mye av det saklige blir borte hvis man forsøker å presentere ting med "glød".
Da er det heller ikke rart at jeg steilet på budskapet om at GoodleAdz skulle ha "det magiske" som de fleste mennesker mangler, altså en evne til å gi folk en "overordnet følelse av formål". De klarte rett og slett ikke å FORMIDLE dette på en troverdig måte, dvs. at jeg ble sittende igjen med helt motstridende følelser da jeg leste teksten. Jeg ble sittende igjen med følelsen av EN SOM TROR HAN HAR DET, altså en som først og fremst har overbevist seg selv om sin egen fortreffelighet?