Goodleadz - svindel

picxx

WF 09
Jeg synes egentlig det er viktig å gi tilhengerne av GoodleAdz like stor plass som motstanderne. Vi skal vel ikke drive å "pådytte" lesere en bestemt synsvinkel?

Generelt er jeg enig med deg, men er det ikke slik at disse greiene er ulovlig å drive med i norge da? Da er det nok sikkert også ulovlig å markedsføre for dem i norge, på lik linje med f.eks. gambling?
Mulig jeg tar feil her, og om jeg gjør det, rett meg gjerne.
 

Mortenxx

Medlem
@picxx
Vi må nesten respektere at folk har rett til å forsvare sine interesser. Tonny klarer sikkert også å luke ut hvis noe bryter loven på noen punkter.

Det å bare godta bestemte synsvinkler er mer "tabbe" enn "smart taktikk", uansett hva man mener om noe tema. Folk har innebygde instinkter om "fair play", f.eks. at det må tilbys de samme rettigheter når det gjelder ytringsfrihet (selvfølgelig innenfor visse grenser).

Et forum har mye høyere "legitimitet" når folk ikke driver og støtter hverandre ukritisk. Jeg er f.eks. veldig glad for at folk har vett til å si fra at de er LEI av pyramidetråder, fordi dette viser at det ikke dreier seg om et "klikk-miljø" hvor alle er enige med hverandre.
 

picxx

WF 09
Det er måten enkelte innlegg skrives på jeg reagerer på, ikke det at man hverken forsvarer møkkaleadz eller pyramider generelt.
Ta deg en rask titt tilbake i tråden så finner du flere innlegg som er rene verveinnlegg, med e-post adresse og full pakke.
Hadde jeg gått inn i en tråd hvor gambling i norge debatteres og skrevet "Joda, online poker er flott...kontakt meg på blablabla@online.no for å høre hvordan du kan få en konto hos XXX med $200 i kreditt" gjetter jeg at innlegget hadde blitt slettet ganske kjapt.
Så skal man da spille "fair play" bør man bruke de samme spillereglene overfor alle som driver å tusker med ulovligheter, ikke bare avfeie det som at andre forsvarer sine interesser.
Men, som både du og jeg sikkert er enig i, dette greier Tonny sikkert fint å finne utav på egenhånd :)
 

Truls Lurås

New Member
For siste gang antal solgte bøker på goodlebooks + provisjon fra goodletravel + solgt reklame gir grunnlaget for 50% per nå.
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
Med "solgt reklame" mener du vel egentlig "omsetningen av AdCredits"? Dette er jo det samme som vi andre kaller "deltagernes investeringer".
For siste gang antal solgte bøker på goodlebooks + provisjon fra goodletravel + solgt reklame gir grunnlaget for 50% per nå.

Da snakker jeg altså i hovedsak, at hoveddelen av "solgt reklame" er de pengene som deltakerne betaler INN. Jeg vurderte om selskapet hadde noen vesentlige andre inntektskilder i 2010, og det hadde man IKKE. Omtrent alt som utbetales til medlemmer så ut til å være deltakernes egne penger. Det hjelper lite om man prøver å omskrive det som skjer.

Både bøker, reklame og alt det andre så ut til å være rettet "innover" mot deltakerne, i motsetning til "utover" mot et marked. Det blir ikke mye overskudd blant deltakerne med en slik modell, dere fordeler bare pengene internt i et system.
 

Truls Lurås

New Member
Artig at man utaler seg om frykt for at folk skal la seg påvirke når det man skriver i eneste hensikt er å påvirke folk. Folk må få velge selv hva de vil være med på. En liten ting bare det er greit att man ikke ser noen reklameverdi i denne rotatoren men hva skjer på google når det er økende trafikk på en side? Blir den ranket høyere eller lavere? For det er det rotatoren gjør, gir økende trafikk til aktuelle sider. Dere har sikkert mange bortforklaringer til verdien i dette men jeg vet att mange firmaer bruker penger på måter å få siden ranket høyere. Kommer ikke til å skrive noe mer her. De som har sett det jeg har skrevet kan kontakte meg på infoen jeg har lagt ut om den blir slettet finner dere meg på 1881. (Jeg bruker ikke nick siden jeg står bak det jeg skriver) Jeg har sikkert til mange her innes ærgelse forstatt tro på dette konseptet. Har også brukt produktene fra goodletolz og de syntes jeg er veldig bra. og det er mulig og kun kjøpe goodletolz uten rotatoren. men 50% av inntektene her går til oss som er i goodleadz. disse tjenestene koster 198$ per år og det er konkuransedyktig for dere som er vant til å betale for telefon og videokonferanse i så bra kvalitet med opp til 50 stykk samtidig da vel og merke uten video. Jeg kan innrømme att jeg poster her for å påvirke siden det er en del feilaktige rykter og anntagelser ute om dette selskapet. Jeg sier heller ikke att det er uten risiko men se hva det koster å få en link og flere treff fra facebook feks. det koster 1$ per treff så dette er billigt.

Vennlig hilsen
Truls Lurås
 

zapotek

Medlem
En liten ting bare det er greit att man ikke ser noen reklameverdi i denne rotatoren men hva skjer på google når det er økende trafikk på en side? Blir den ranket høyere eller lavere?

Ingen av delene, trafikken på siden har ingenting å si for rankingen.

Jeg sier heller ikke att det er uten risiko men se hva det koster å få en link og flere treff fra facebook feks. det koster 1$ per treff så dette er billigt.

0,00000000000000001 dollar pr treff er svindyrt om de det annonseres for garantert ikke kommer til å kjøpe varen du selger. 1 dollar pr treff kan være råbillig om mange nok av de som klikker kjøper.

Eksempel 1: Du selger luksusbiler med en snittpris på 1 mill. Du annonser på ulike nettsider rettet mot næringslivsledere, hvor du betaler 50 kroner hver gang noen klikker på annonsen din. Statistikken din forteller deg at du selger en bil ca. for hvert 100 klikk.

Eksempel 2: Du selger norske bunader. Du kjøper billige annonser på et kinesisk nettsted hvor du betaler 2 øre pr klikk. Eieren av det kinesiske nettstedet er en luring, så han betaler folk som sitter på nettkafeen han også driver, 1 øre for hver gang de klikker på annonsen din.

Så er spørsmålet, hvilken annonsering synes du er billigst? Eksempel 1 eller 2?


Ser du forskjellen?
 

Truls Lurås

New Member
Artig att trafikk ikke har noe å si jeg tror det er nytt for mange. Men du motsa ikke det da noen her skrev att den økte trafikken ranket webforumet med dette emnet høyer. Rotatoren åpner siden for hver gang den blir vist ikke bare en kopi av siden. Dere burde heller undersøke dette på en skikkelig måte i stedet for å sitere det jeg har skrevet og skrive feks: dette betyr ikke noe. Jeg tror ikke dere kjenner konseptet godt nokk. Og om man ikke kjenner noe bra nokk bør man opptre ydmykt i forhold til dette. Det motsatte vil være å ha kombinasjonen arogant/uvitende. Men dere har vel såpass mye tid att dere vil holde diskusjonen levende for diskusjonens skyld alene. Dere har fremdeles ikke gitt meg ett bedre alternativ for deltidjobb med fultidslønn enn goodleadz. Rart at jeg ikke fikk noen negativ respons på det jeg skrev om goodletoolz. Går ut fra att dere er enige om att dette er et kjempeprodukt. :D. Har dere tenkt på att dere kan ta feil? Att dere går glipp av en stor mulighet. Men det er bra att dere endelig har forstått att vi har varer. Reklame. Reise. Konferanse og videomailen. Lydbøker. Og da er vel jeg ett skritt nermere å innrulere dere i goodleadz. ( for dere uten sans for humor var dette ett forøk på å provosere) og all reklame er god reklame så stå på. Tiden vil vise hvem som tar feil. Dette var mitt siste innlegg og jeg håper jeg ikke blir fristet til å skrive her igjen.
Fint om dere siterer meg i ett par innleg istedet for å skrive selv. Ajø
 

kongen

kongemedlem
Goodleadz er svindel, dermed basta.

Gi faen i videokonferansedritten, normale folk bruker mobiltelefon.
 
Artig att trafikk ikke har noe å si jeg tror det er nytt for mange.
Slik er det i alle fall.

Det som forteller hvordan Google vurderer en nettside er et tall mellom 0 og 10 som kalles PageRank (PR). Man kan bl.a. se dette tallet her ved å taste inn URL på nettstedet man er interessert i, i PageRank Checker. Gjør man det ser man at GoodleAdz.com har en PR på 2/10 (ganske dårlig), WebForumet.no har en PR 4/10 (omtrent på gjenomsnittet), og et vellykket MLM-selskap som HerbaLife.com har PR 6/10 (over gjennomsnittet). Jeg synes det sier sitt at to år etter oppstarten har GoodleAdz fortsatt en PR som plasserer det blant bunnslammet på nettet. Hva det nå det er folkene bak GoodleAdz driver med. så er det ganske opplagt at markedsføring på web ikke er deres greie.

Dere som betaler GoodleAdz for å reklamere for websidene deres kan bruke PageRank Checker for å sjekke om visningene dere får i "Rotatoren" har noen effekt på PageRank. Mitt stalltips er at uansett hvor mange kroner dere bruker på "Ad Credits", så vil effekten av dette på PR være null.
 

picxx

WF 09
Dette var mitt siste innlegg <sic...>

Det var litt synd, for det hadde vært intressant å fått høre hvor lang tid det tar deg før du kommer i null i dette helt suverene systemet.
Så langt er vel regnskapet slik:
30. juni 2011 : - 13140.-
14. august 2011 : - 12232.-

Så dette går absolutt riktige vegen :D
 
Topp