Da konverterer jeg til Mac

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har nettopp bestilt meg en ny iMac. Valget falt på 24" med 3GHz, med en oppgradering til 4GB ram. Blir spennende å se om jeg blir helt frelst :)

Har også nettopp fått iPhone, så er godt på vei til å bli apple-bruker nå. Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.. hehe!

Helge

Profesjonell Googlesøker
Gratulerer Kenneth ;) hehe

Helt frelst blir du vel ikke, men du blir nok ganske overrasket over stabilitet, oppetid etc.... ;)

iPhone derimot liker jeg ikke helt, en telefon skal ha knapper mener jeg :p

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes iPhone er herlig. For det første er den flott å se på og har et flott menyoppsett. For det andre liker jeg de mange funksjonene den kommer med. Spesielt kart (gps), siden jeg stadig vekk roter meg bort i deler av byen jeg ikke kjenner igjen.. hehe!

peterandrej

pensjonert moderator
gratulerer Kenneth. Du vil nok neppe angre. Har en imac selv. veldig fin maskin, som til og med kan være med på tur om det skulle være nødvendig. man får med en finfin eske.

angående iphone, så har jeg aldri prøvd en, men jeg tenker: blir den ikke veldig skitten da? når man klisser med sine skitne fingre på skjermen hele tiden? vanlige taster blir jo også skitne, men de er jo ofte svarte og av plast - så det gjør jo ingenting. hvordan er dette egentlig?

sKrud

Meget sliten student
Iphone kan ikke sammenlignes med andre telefoner.. Så om du er av oppfattningen at telefoner må ha knapper..Ipohne har da det..( av/på/sleep-knapp, og volum..) Trenger ikke mer.. De fleste som ikke liker iphone jobber for telenor..;)

Og ja; Gratulerer Kenneth!

PA: Skjermen er lett å holde ren, bare å tørke av den på bukse eller genser.. Egner seg dårlig for bilmekanikere, men vil tro dette gjelder all små-elektronikk..:p

peterandrej

pensjonert moderator
stabilt, brukernavn? mulig det, men herregud for et sinnsykt lite brukervennlig system vista er. skulle fikse en skriver som ikke ville samarbeide med svigerfar. det var jo et sant helvete. og det med nettverk? oooh, my God!

Pejyuu

Medlem
Jeg kjører Vista uten problemer, og er rimelig fornøyd med det.
Har ikke prøvd å installere noe skrivere eller dille med skumle nettverk... Men det jeg har brukt av diverse ting har fungert strålende.

picxx

WF 09
Fint du liker mac.
Kjærringen fikk ny macbook pro og hun er rimelig godt fornøyd med den.

Personlig spiller det egentlig ingen rolle for meg om maskina heter pc, mac eller olga, bare den gjør det den får beskjed om å gjøre...sånn stort sett.

TorsteinO

Art Director & grunder
oooh, my God!

Fler enn meg som plutselig begynte å lure på om PA er på vei ut av skapet? :p

Men litt mer on topic:
Ja, så lenge ting "bare funker", så driter jeg også egentlig i hva ting heter, men jeg sitter med et bestemt inntrykk av at ting med det fine eplet på, har en større tendens til å "bare funke" enn de uten eplet. Her om dagen skulle vi f.ex. endre litt på nettverket her hjemme for å gjøre det litt enklere for leieboeren min uten å måtte trekke kabel gjennom hele kåken. Vi prøvde og prøvde, men det ville ikke funke. Så bytta vi om til å bruke en TimeCapsule jeg til nå bare har brukt som backupløsning, til å bruke den også til å ta seg av trådløst-delen, og vips, så funka det (og leieboeren bruker faktisk windows).

Det kommer sikkert til å være litt uvant og knoting med å finne fram i Os X i noen uker, men deretter tror jeg du kommer til å bli veldig godt fornøyd, kenneth!

Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da har jeg et spørsmål til dere mac.ere. Jeg og dama har hver vår konto på iMacen. Er det nødvendig at vi installerer alt dobbelt opp? F.eks printeren. Jeg måtte installere den helt på nytt, inkludert alle møkkaprogrammene som fulgte med 2 ganger for å det på begge kontoene.

Samme gjelder igrunn alle andre programmer også. Office pakken, Adobe produkter osv.

Noen måte å dele dette på? Uten å dele alt annet.. hehe!

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, det skal ikke være noe problem det. Hvis du ser på harddisken din, og går helt til rota (bare trykke på selve harddisk-symbolet i et finder-vindu), så ser du at du har bl.a. en library og en applications-mappe der, samt "users". Det som blir installert i disse mappene vil være tilgjengelig for alle. Ting som bare skal installeres for en bruker, legger du i tilsvarende mapper under "users".

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Jeg kjørte Hackintosh på denne PC'en som jeg skriver fra bare for å teste det litt og se om jeg kunne tenke meg å gå tilbake til Mac igjen etter 8 års fravær. Hm.. Nope. Tror ikke det. Mac ER ikke nevneverdig forskjellig fra andre OS'er i dag.

Topp