Dag Frogner
Supermedlem
Fint om du sier ifra når dere har fikset bug`en med org.nr.
og og og og og...Ordet “Conta” er portugisisk og italiensk og betyr blant annet “regning” og “konto”.
Men, noen ting fant jeg å "klage" på gitt
På siden "Videoer" er det ingen film..
Bare en tom side.. Hva med litt informasjon her..?
på "Om oss", fant jeg en "slitsom" linje..
og og og og og...
Ble litt mange av dem
Hva er det for beskjed jeg skal gi til hvem og hvorfor, når jeg registrerer meg som bruker?
Synes og at det var veldig mye "frem og tilbake" for å få utrettet og lagret ting..
F.eks når jeg skal lage ny faktura og jeg ikke har en "registrert" kunde får jeg beskjed om å legge til ny kunde.. når dette er gjort blir jeg ikke sendt tilbake til den siden jeg laget fakturaen i.. men, må igjen velge denne linken for å få laget en ny faktura og begynne helt på nytt..
På "innstillinger" og på Standardvalg for sending", er allerede "Conta postlegger for meg (kr 29,-)" valgt..
Hadde ikke jeg nå studert litt ekstra på "innstillinger", så hadde dere tjent penger på meg og en tjeneste dere bestemt sier at er gratis..
Hadde valget vært "Send på epost", så hadde dette stemt..
ingen har gitt meg beskjed om at dere automatisk sender fakturaene for meg..
Om dere har gitt meg beskjed om dette så har dere jaggu skjult den informasjonen godt..
Aja-baja!
Også må dere ikke bruke "JavaScripts alert" for å gi beskjeder..
Når jeg slår av javascript i min nettleser får jeg ikke beskjed om at jeg må velge en kunde før jeg kan sende fakturaen (for sånt kan jo skje.. litt mange tanker og vipps, så er det gjort ) ..
Mange nettlesere har Javascript disabled som standard..
Tenk på sånt..
Fiks heller dette med css slik som dere f.eks gjør med logg inn-boksen, når jeg skal logge inn fra hovedsiden.
Også er det dette med validering da..
[Invalid] Markup Validation of http://www.conta-faktura.no/ - W3C Markup Validator
bare noen småfeil, men dog..
Det får holde fra min side, men jeg kunne sikkert ha funnet mer..
/S
Hvis man velger å slå av javascript så får man ikke brukt Conta Faktura, enkelt og greit. Hele systemet er bygget på javascript, så kravet til system er a) Moderne nettleser - IE8 og nyere (vi støtter ikke IE7) og b) Javascript slått på. Vi skulle kanskje ha informert bedre om dette.