Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring pakke i postkassen

HPF

Medlem
Er det noen her som har gjort sine erfaringer med HeltHjem fra Schibsted?
Jeg tror HeltHjem er det samme som MyPack Home Small, altså ikke bare samme konsept men PostNord distribuerer for dem så antar du vil få de samme problemene.

MyPack Home Small brukte vi vel i 2-3 uker før vi kuttet det ut. Vi rakk ikke sende mer enn ca. 20 pakker men 5-6 av dem ble etterlyst av kunder og 1 forsvant for godt. Jeg tør ikke engang tenkte på all den tiden vi hadde brukt om vi hadde fortsatt med det, kanskje til enhver tid ha 20-30 pakker som var "borte". Misfornøyde kunder er heller ikke noe stort pluss.

PiP fungerer bra så langt, billigere enn MyPack Home Small er det også.
 
Sist redigert:

ptomter

Medlem
Om en Posten småpakke er for stor til postkassa er etter det jeg vet ikke postbuden som bestemmer, men det skjer allerede i sorteringen.

Jeg har fått opplyst gjentatte ganger at dette er opp til postbudet å vurdere, da det er ganske "forskjell på postkasser" noen har jo egne kasser siden av postkasser, mens andre lokale postbud nærmest har avtaler med de som bor der om å legge de igjen. Alle Pakke i Postkasse skal ha status forsøkt levert i postkasse, før de får status levert på postkontor.
 

ptomter

Medlem
Helthjem, er som sagt Schibsteds pakke satsning for småpakker, og skal leveres på døren før 07 om morgenen med avisruten. De har et samarbeid med Postnord i spredtbygde strøk, der man ikke tror noen skulle bo om levering av småpakker, videre som at de har samarbeid med Postnord om pakker opp til 35 kg. men for småpakker under 2 kg. så skal dette bli levert med avisen om morgenen (samme rute som avisbudet)
 

zenhagen

Medlem
Jeg vil så absolutt ikke anbefale Consignor om du vil bruke Pakke i postkassen. Online løsningen deres er ikke tilpasset å ha to forskjellige printere til etikettene. Det medfører at vi må bytte i printeroppsettet hver gang vi skal veksle mellom PIP og servicepakke. De har i det siste også slitt med mye nedetid på serveren. Vi har vært kunder der i flere år men de viser ingen tegn til å prøve å rette på problemene. Dessverre så har vi betalt helt fram til Oktober 2018, men etter det bytter vi.
 

Pål

Medlem
jeg ga consignor "sparken" for noen år siden, svært lite kundevennlige og skrev timer med gaffel for alt av support, selv om det var deres egen feil at ting ikke funket... og i tillegg gir de "bøter" om man skriver ut for mange etiketter i forhold til abonnementet de har som i utgangspunktet er dyrt
 

ptomter

Medlem
Da har jeg dannet avtale med Helt Hjem, og skal starte å bruke løsningen til Logistra så blir jo spennende å se. Nå har jeg bare fått nok av posten. Pakker som forsvinner og aldri noe feil eller erstatning, sure kundeservice medarbeider osv. så får vi se om det er et klokt valg av meg, eller om det blir som før. Er det noen som ønsker en Zebra ZD500R Rfid Printer til en hyggelig pris ta kontakt!
 

Silje1234

New Member
Hvordan er prisen på Helt Hjem? Har brukt Pakke i postkassen fra nyttår, og er ikke videre imponert. Mest av alt at pakkene har brukt opptil 14 dager på å komme frem. Sender foreløpig uten sporing (har ikke rfid printer) og da syntes jeg det virker litt håpløst.
 

Sherpings

Member
Når har vi brukt PiP en periode og må si oss generelt fornøyd. Vi har hatt en del pakker som har forsvunnet. Disse får vi selvsagt ikke erstattet og har sendt nye til kundene. Det ser ut for at de forsvinner i siste leddet der postbudene skal kjøre ut. Litt skuffende, men håper det er innkjøringsproblemer og at det vil bedre seg etterhvert som postbudene får bedre opplæring og rutiner.
 

Sherpings

Member
Forøvrig så har vi mer eller mindre bestemt oss for å gi Consignor sparken så snart vi får litt mer tid. I forhold til Logistra som vi ser andre bruker her, så betaler vi blodpris til Consignor. Service er ikkeeksisterende med mindre man er villig til å betale blodpris.
 

HPF

Medlem
Det er ikke bare bruk av programvare og service som er dyr. For et år eller to siden fant Consignor ut at de også skulle ta seg betalt for å lagre sendingsdata eldre enn et visst antall måneder.

Ifjor kommenterte jeg til brodern at 301/år var temmelig stivt siden det ikke kan være mange MBene det er snakk om. I år hadde de satt opp prisen til 750/år. Våre sendingsdata gikk tilbake til 2010 så skulle de altså ha 750*7 = 5250 (2010-2016) bare for å lagre det i 2018. Enten måtte vi betale eller vi måtte slette sendingsdata selv. Kunne sikkert fått de til å slette men de hadde vel sendt en regning på kr.750,- for det også.

Hvis du har tid så sjekk ut Axia også. Jeg kom dessverre aldri så langt.
 
Sist redigert:

Freakshow

New Member
For en igle Consignor har blitt, en skyhøy pris for bruken og jeg får faktura for hver eneste sak der noe er galt, til og med når feilen ligger hos dem. Min bedrift skal bort herfra,
Holder på med en løsning hos LOGISTRA, så får vi se hvordan den blir. hvis andre har andre forslag så er vi takknemlig for det, uansett så må vi bort fra Consignor.
 

Liandrian

Medlem
For en igle Consignor har blitt, en skyhøy pris for bruken og jeg får faktura for hver eneste sak der noe er galt, til og med når feilen ligger hos dem. Min bedrift skal bort herfra,
Holder på med en løsning hos LOGISTRA, så får vi se hvordan den blir. hvis andre har andre forslag så er vi takknemlig for det, uansett så må vi bort fra Consignor.
Vi bruker Logistra og har ikke hatt noe annet enn kjempegod kundeservice og utrolig god brukevennlighet.
 
Topp