Nå har jeg ingen som helst tilknytning til Nordhost annet enn at jeg har hjulpet en forening i å flytte hjemmesiden til dem og vil ha daglig ansvar for hjemmesiden, slik som jeg har hatt i svært mange år (på dugnad, gratis). Så mitt innlegg var ærlig ment. Selv har jeg ingen egne hjemmesider for tiden.
Da jeg drev MinHost, var det veldig ofte at nye kunder som skulle flytte fra andre webhoster, ønsket jeg skulle utføre alt av flytting for dem. Jeg fikk da tilgang til å logge på hos gammel webhost. Så i løpet av de elleve årene jeg holdt på, har jeg på den måten fått sett innsiden til så godt som alle norske webhoster av betydning. Fellesnevneren er at jeg ikke har likt det jeg har sett og opplevd, og ikke ville blitt kunde hos dem som fortsatt eksisterer i dag, eller har blitt kjøpt opp av verstingen, One.
Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang jeg hjalp en kunde med å flytte fra Nordhost, jeg tenker årsaken kan være at de har fornøyde kunder, og mindre frafall.
Jeg har ikke lest vilkårene deres, og det var Web10-pakka jeg fikk opprettet. Men nå er ingenting av det du siterer ovenfor et problem for meg. Jeg er enig i at det ikke er bærekraftig med "one time payment" i denne bransjen. Men det er forskjell på webhoster som har forsøkt seg med dette uten å tilby "normale" pakker ved siden av. Nordhost må jo få lov til å teste dette ut, så får vi se om de fortsetter å tilby det fast videre. Nordhost har jo holdt det gående i veldig veldig mange år nå, og det er jo først nå nylig de tilbyr en slik livstids-pakke.
Til din siste kommentar, så er ikke ProISP bedre enn eierene sine, slik jeg ser det, uansett om de velger å videreføre det gamle navnet. Så for meg er ikke ProISP bedre enn One, og One er den verste av de store webhostene i Norge. Det er min subjektive mening og erfaring.
Men la meg legge til at jeg selvfølgelig har et bias, på den måten at når jeg nå har funnet en host som er lovende og som jeg tror og håper jeg blir fornøyd hos, derfor ønsker at de skal fortsette å lykkes fremover. Så dette kan farge min positive omtale av dem. Ingen av de andre norske webhostene som har vært nevnt i denne tråden, ville jeg rørt med ildtang. Og Domeneshop som er den eneste andre norske jeg ikke har motforestilling mot, anser jeg kun som aktuell til domeneregistrering, fordi PHP kjører for tregt på deres servere. Dersom vi ikke heier på den/de webhostene vi er fornøyd med, risikerer vi at fremtiden av webhoster i det norske markedet blir kun én, og denne ene vil da hete "One.com gruppen".