Aldri sett mer trafikk fra håndholdte enheter

Må jo få kjøpt et eksternt tastatur og en mus for å få tilbake datamaskin-følelsen. Jeg for min del føler meg best komfortabel med datamaskinen. Surfer bare på internett innendørs. Mobilt bredbånd har jeg på mobilen, som ikke brukes hver måned engang og kan sende trådløst til datamaskinen. Med tanke på regneark og word, så foretrekker jeg ihvertfall pc.
 

kongen

kongemedlem
Ja, men nettbrettene blir større og større, er oppe i 12" nå, så det blir som er bærbar PC igjen.

Men annonsepriser for mobil-trafikk er mindre enn desktop-trafikk, så mediene sliter når "all" trafikk er fra mobil/nettbrett. Det er dessuten ikke plass til så mange annonser på en mobilskjerm. Så nå får mediene mindre annonseplasser og mindre betalt per annonseplass.
 

spikre

peterhamre.no
Men annonsepriser for mobil-trafikk er mindre enn desktop-trafikk, så mediene sliter når "all" trafikk er fra mobil/nettbrett. Det er dessuten ikke plass til så mange annonser på en mobilskjerm. Så nå får mediene mindre annonseplasser og mindre betalt per annonseplass.

Dette har du over hode ikke grunnlag for å si. Selv om det blir færre annonseplasser, betyr ikke det at inntekten reduseres. Selv om klikkprisen blir lavere, betyr ikke det at inntekten reduseres.
Du skiver at annonseplassene blir mindre. Det er jo ikke riktig. På mobil får du stadig hele skjermen fylt opp av en annonse, som du må scrolle over for å finne artikkelen. Målt i cm er den mindre, men målt i % av øyefokus, er det langt mer.
 

kongen

kongemedlem
Dette har du over hode ikke grunnlag for å si.

Jo.

Selv om det blir færre annonseplasser, betyr ikke det at inntekten reduseres.

Dette er enkel barneskole-matematikk. Hvis man får 1 krone per annonsevisning og har 10 annonseplasser så tjener man 10 kroner per sidelasting. Hvis antall annonseplasser reduseres til 5 så tjener man bare 5 kroner. Så færre annonseplasser betyr færre inntekter.

Selv om klikkprisen blir lavere, betyr ikke det at inntekten reduseres.

Igjen, enkel barneskole-matematikk. Hvis klikkprisen blir lavere og samme klikkprosent opprettholdes, så betyr det lavere inntekter.

Du skiver at annonseplassene blir mindre. Det er jo ikke riktig. På mobil får du stadig hele skjermen fylt opp av en annonse, som du må scrolle over for å finne artikkelen. Målt i cm er den mindre, men målt i % av øyefokus, er det langt mer.

Her har du misforstått, jeg skriver at annonseplassene blir mindre, som i færre, mindre antall. Noe du burde ha forstått når du leser: "Det er dessuten ikke plass til så mange annonser på en mobilskjerm".
 

zapotek

Medlem
Enda verre er det med affilateannonser, hvor publisheren er avhengig av at brukeren foretar et kjøp. Hvis brukeren finner f.eks. Hotels.com via din reisenettside på smarttelefonen, og foretar kjøpet senere på dagen på laptopen - betyr det ganske nøyaktig null kroner i provisjon.
 

spikre

peterhamre.no
Jo.



Dette er enkel barneskole-matematikk. Hvis man får 1 krone per annonsevisning og har 10 annonseplasser så tjener man 10 kroner per sidelasting. Hvis antall annonseplasser reduseres til 5 så tjener man bare 5 kroner. Så færre annonseplasser betyr færre inntekter.



Igjen, enkel barneskole-matematikk. Hvis klikkprisen blir lavere og samme klikkprosent opprettholdes, så betyr det lavere inntekter.



Her har du misforstått, jeg skriver at annonseplassene blir mindre, som i færre, mindre antall. Noe du burde ha forstått når du leser: "Det er dessuten ikke plass til så mange annonser på en mobilskjerm".

Du arbeider åpenbart svært lite med annonsering - men det er greit. Jeg skal prøve å gi deg noen korte punkter som gjør at du kanskje forstår mer:
- Klikkprisen kan variere avhengig av enhet. F.eks. adwords har støtte for dette.
- Prismodellen hos f.eks. VG er veldig annerledes når det kommer til mobil, enn f.eks. desktop. Forandringene blir gjerne enda større ved tiden. Toppbanner på mobil er mye mer verdt enn toppbanner på desktop; målt per bruker.

Når du velger å ta en arrogant tone, får du gjerne det samme tilbake. "Annonseplassene blir mindre" er like uforstålig som "hvor stor er du". I sistnevnte aner du ikke om jeg spør om kubikk, høyde eller alder. Du må nesten spør, eller anta. Jeg antok. En svak avsender er oftest grunnen for dårlig kommunikasjon. Ikke mottaker. Barneskolenorskopplæring.
 

kongen

kongemedlem
Du arbeider åpenbart svært lite med annonsering - men det er greit. Jeg skal prøve å gi deg noen korte punkter som gjør at du kanskje forstår mer:
- Klikkprisen kan variere avhengig av enhet. F.eks. adwords har støtte for dette.
- Prismodellen hos f.eks. VG er veldig annerledes når det kommer til mobil, enn f.eks. desktop. Forandringene blir gjerne enda større ved tiden. Toppbanner på mobil er mye mer verdt enn toppbanner på desktop; målt per bruker.

Fordi du har oppdaget noe som heter Adwords så betyr ikke det at medier ikke optimaliserer for høyeste yield. Faktum er at medier tjener mer på en sidelasting fra desktop enn sidelasting fra mobil. Dessuten så besøker en bruker med desktop flere sider enn en bruker fra mobil.

At du i det heletatt nevner Adwords i forbindelse med annonsering på medier tyder på at du ikke er spesielt sofistikert innen mediekjøp. Adwords er amatørnettverket som frisører og rørleggere bruker.

Når du velger å ta en arrogant tone, får du gjerne det samme tilbake. "Annonseplassene blir mindre" er like uforstålig som "hvor stor er du". I sistnevnte aner du ikke om jeg spør om kubikk, høyde eller alder. Du må nesten spør, eller anta. Jeg antok. En svak avsender er oftest grunnen for dårlig kommunikasjon. Ikke mottaker. Barneskolenorskopplæring.

Haha, nå forsøker du bare å rettferdiggjøre din egen svakhet av å ikke se sammenhengen av ordet "mindre" med "antall" når det snakkes om at det ikke er plass til så mange annonser på en mobilskjerm. Barneskolepedagogikk.
 

kongen

kongemedlem
Enda verre er det med affilateannonser, hvor publisheren er avhengig av at brukeren foretar et kjøp. Hvis brukeren finner f.eks. Hotels.com via din reisenettside på smarttelefonen, og foretar kjøpet senere på dagen på laptopen - betyr det ganske nøyaktig null kroner i provisjon.

Flere aff.nettverk begynner å levere ut unike rabattkuponger til affiliates og hvis noen finner din kupong på mobil og senere bruker den fra desktop så får du provisjonen. Kupongen linkes opp til deg som affiliate. Klikkløs sporing.
 
Topp