Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aldri sett mer trafikk fra håndholdte enheter

zapotek

Medlem
Jeg har 50% trafikk fra håndholdte enheter på enkelte nettsteder denne jula. Det er ekstremt mye! Flere med lignende tall?
 

RAH

Medlem
Statistikk fra EnkeltForklart.no 2012:
- des hadde jeg 31 459 besøk via desktop og 29 663 via mobil enhet.
- nov hadde jeg 2/3 desktop, 1/3 mobil.
- okt og sept hadde jeg 2/4 dekstop og 2/4 mobil.

Besøkstallene er jevne med jevn økning. Jeg får mye trafikk via twitter (mobile enheter) da jeg har 12,5k følgere.

Interessert i andres tall for å sammenligne.
 

bente_jente

Medlem
Interessant nok hadde jeg ganske nøyaktig 50/50 fordeling i desember. I januar hadde jeg 61% på nettbrett og mobil og i februar 63%. Hittil i mars har jeg kun 35% av besøket mitt fra desktop.

Spørs om jeg bør bruke noen kroner på litt bedre mobiltilpassing kanskje.... :)


Hm... Ser litt nøyere etter (elsker google analytics) og har ca 50/50 som legger noe i handlekurven fordelt på dekstop og mobil/nettbrett, men 57% av fullføringene skjer på desktop. Altså mister jeg mange flere på mobil. Helt klart på tide å gjøre noe med mobiltilpassingen ja!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Hm... Ser litt nøyere etter (elsker google analytics) og har ca 50/50 som legger noe i handlekurven fordelt på dekstop og mobil/nettbrett, men 57% av fullføringene skjer på desktop. Altså mister jeg mange flere på mobil. Helt klart på tide å gjøre noe med mobiltilpassingen ja!

Jeg er ikke bombesikker på at dette nødvendigvis har noe med dårlig mobiltilpasning å gjøre.

Jeg surfer mye på nett med mobil, men kjøpene gjør jeg uansett på stasjonær eller bærbar - uansett hvor godt mobiltilpasset siden er. Det samme tror jeg mange andre også gjør.
 
Har merket det samme selv, litt i fjor, men spesielt dette året. I tillegg har jeg snakket med noen venner som ikke bruker pc lenger, eller bruker nettbrett istedenfor pc mange ganger, fordi det går raskere å slå på nettbrettet, bare for å surfe litt på nettet.

Mobile enheter blir det flere brukere av de neste årene. Flere jeg kjenner har skaffet seg nettbrett og synes at de er mye lettere å ta med på tur og rundt omkring. De neste årene tror jeg at flere av mine venner har kvittet seg med pc og bare bruker nettbrett og mobiltelefonen.

Med tanke på å gjøre flere ting på en gang, foretrekker jeg fortsatt pc framfor mobile enheter. Jeg synes også at det er overraskende å se at stadig større andel av trafikken til bloggen min kommer fra mobile enheter og større vil trolig andelen bli.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg er ikke bombesikker på at dette nødvendigvis har noe med dårlig mobiltilpasning å gjøre.

Jeg surfer mye på nett med mobil, men kjøpene gjør jeg uansett på stasjonær eller bærbar - uansett hvor godt mobiltilpasset siden er. Det samme tror jeg mange andre også gjør.

Det tror jeg handler om gammel vane eller din generasjon. Yngre generasjoner som er oppvokst med mobiltelefoner tror jeg ikke tenker som deg. Men dette blir bare spekulasjoner, men jeg skjønner hva du mener.
 
Hva tenker dere om nettbutikker som er responsive?
Jeg liker ikke nettbutikker som er responsive, om du ikke vet akkurat hva du skal ha så føler jeg man blar og blar og blar. Da liker jeg bedre en vanlig nettbutikk hvor jeg kan zoome litt ut og inn for å navigere raskere.

Hva tenker dere? Finnes det noen undersøkelser på dette emnet?
 

kongen

kongemedlem
Har merket det samme selv, litt i fjor, men spesielt dette året. I tillegg har jeg snakket med noen venner som ikke bruker pc lenger, eller bruker nettbrett istedenfor pc mange ganger, fordi det går raskere å slå på nettbrettet, bare for å surfe litt på nettet.

Mobile enheter blir det flere brukere av de neste årene. Flere jeg kjenner har skaffet seg nettbrett og synes at de er mye lettere å ta med på tur og rundt omkring. De neste årene tror jeg at flere av mine venner har kvittet seg med pc og bare bruker nettbrett og mobiltelefonen.

Jeg har lagt merke til det samme. Nå surfes det nesten bare med mobil, noe nettbrett, og pc brukes nesten bare til arbeid. Og til shopping. Det er som Zappo sier, det surfes med mobil, men kjøpene gjøres på pc.

Om noen år tror jeg kun hardcore gamere og folk som er avhengig av arbeids-pc har pc. Resten har mobil, nettbrett og playstation.

Jeg surfer mye på nett med mobil, men kjøpene gjør jeg uansett på stasjonær eller bærbar - uansett hvor godt mobiltilpasset siden er. Det samme tror jeg mange andre også gjør.
 
Topp