Jeg forstår det sånn at du fant et tilbud online om 500 kroners bonus for å registrere en konto med Yahoo! Search Marketing. Om du sender oss linken du brukte overfører vi pengene på kontoen din
Hmz...
Her er det de skrev til meg 29. november etter at jeg hadde etterlyst de 500 kronene:
"Hei Bjørn Jarle,
Jeg skjønner det sånn at du mottok et tilbud om 500 NOK når du opprettet kontoen din. Vi overfører gjerne pengene til kontoen din, men først må vi ha enten linken du brukte, eller om du mottok tilbudet over e-mail kan du viderende e-mailen til oss.
Med vennlig hilsen"
Mitt svar var slik:
"Hei igjen!
Nei, det var ikke på email - det var på et reklamebanner på en nettside. Det
stod "Gratis klikk verdt 500 kroner" eller noe tilsvarende. Fargene på
banneret var lilla og hvitt, tror jeg.
Hjalp dette...?
Mvh
Bjørn Jarle"
4. desember kommer det ny mail fra dem:
"Hei Bjørn Jarle,
Som svar på din e-post, beklager vi å måtte meddele at vi er nødt til å ha linken til siden hvor du fant tilbudet. Uten den har vi dessverre ikke muligheten til å justere 500 NOK til kontoen din.
Med vennlig hilsen"
Og så sender jeg en mail hvor jeg opplyser om at jeg vet nettsiden, men ikke har den konkrete linken. Og da kommer det svar fra dem 5. desember:
"Hei Bjørn Jarle,
Takk for at du sendte inn linken du brukte for å sette opp kontoen din til oss. Vi har sjekket linken, og kan ikke se annonser fra Yahoo! Search Marketing på siden; vi kommer til å sette inn pengene for å vise god vilje, men vil gjerne gjøre deg oppmerksom på at om du oppretter flere kontoer gjennom denne type tilbud så må du kontakte oss innen 2 dager om du ikke ser pengene på kontoen, da disse kampanjene som regel er tidsavgrensede.
Vi setter inn pengene så raskt som mulig, men det kan ta opp til 7 arbeidsdager pga stor arbeidsmengde.
Med vennlig hilsen"
Deretter svarer jeg på det med en mail der jeg sier at jeg VET at det var en slik kampanje jeg svarte på - jeg nevnte ikke noe om at dette neppe er noen "tidsavgrenset kampanje" (vet jo at den kampanjen har ligget en god stund hos Tradedoubler og også kjøres i andre annonsenettverk).
Så moralen er: Det skakke værra lett!
Mvh
Bjørn Jarle