Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Yahoo SM innstillinger

Ståle

Medlem
Driver å leker litt med PPC programmet til Yahoo, men når jeg skal lage en kampanje rettet mot US så får jeg det rett og slett ikke til. Eneste valget jeg har er Norge.

Etter en dags leting fant jeg endelig plassen i kontrolpanelet denne innstilingen står nemelig under "Master Account" men jeg finner ingen link til å redigere den?

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det, og om det i dethele tatt er mulig? (Utrolig irriternde hvis det ikke er mulig)
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg sitter også og roter med YSM, og har til dags dato ikke klart å vise en eneste annonse.

Jeg har fylt på med penger, jeg ble lovet 500 kroner ekstra i gratis reklame HVIS DU MELDER DEG PÅ YSM-NETTVERKET NÅ (Yahoo!s uthevning), jeg har kontaktet support og eksperimentert sjøl.

Håper det løsner etterhvert.

Noen flere her som har tatt mot til seg og hoppet på YSM eller Espotting?
 

Bjrl

Medlem
Jo, jeg har brukt YSM i et par måneder nå til promotering av Bolig og eiendom i Norge - Leiligheter og hus, hybler og rom i bofellesskap - All type bolig og eiendom i alle områder og er godt fornøyd - det driver bra med trafikk inn til siten.

Jeg ble også lovet 500 kroner i ekstra gratis reklame i samme kampanje som du, og slet med å få inn den bonusen. Den kom ikke automatisk - jeg måtte maile en del med dem. Og de mente at jeg måtte vise dem nøyaktig hvilket reklamebanner jeg hadde klikket på da jeg signet opp (at det ikke er lett å huske slikt 7-8 dager i ettertod var ikke så relevant informasjon for dem).

Men jeg husket i allefall hvilket nettsted jeg hadde klikket på banneret, og fortalte dem det - uten at det hjalp. For kundeservicefolkene gikk in på det nettstedet og fant ikke noe banner (som ikke er rart, ettersom det er dynamisk bannerrotering der og YSM-kampanjen kanskje bare var en av 20-30 kampanjer som løp samtidig...).

Etter enda et par mailer frem og tilbake sa de at de skulle gi meg bonusen som en slags "vi tror deg på ditt ord"-løsning. Og et par dager etter var saldoen oppdatert.

Men det var en temmelig frustrerende erfaring, og YSM burde stille seg spørsmålet om de er tjent med at dette er den måten de møter nye kunder på...

Jeg hadde ikke noe problem med å få vist annonser - de begynte å rulle etter temmelig kort tid (kanskje det gikk en time eller to eller noe slikt, husker ikke nøyaktig nå).

Statistikkløsningene er brukbare, klikkprisene er absolutt konkurransedyktige og jeg har egentlig bare positive ting å si om programmet med unntak av "kløneriet" knyttet til sign-up-bonusen.

Espotting har jeg ikke forsøkt ennå, rangerer såpass høyt på de aktuelle søkefrasene hos Kvasir at jeg er usikker på om jeg kommer til å sette i gang med Espotting - gratis klikk er jo bedre enn betalte klikk sett fra mitt ståsted, og når gratislinkene kommer høyere opp på de fleste søkefrasene enn det de betalte vil gjøre i mitt tilfelle, så... Vel, det er noen søkefraser der jeg ikke har førstesideplassering, og der _kan_ det være aktuelt å gjøre noen PPC-fremstøt.

Hvis du fortsatt sliter med å få kontakt med support hos YSM, så send meg en PM eller mail - så kan jeg rote frem direktemailen til de som jeg fikk kontakt med der.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Om du bruker tradedoubler[aff. lenke] og skriver deg opp på Yahoo's program[aff. lenke] der lover de deg 600.- i aff. inntjening + de 500.- i bonus hos PPC programmet.
Dette er å lese i deres info hos tradedoubler.
 

Tonny Kluften

Administrator
Fikk epost i dag, se under. Jeg mener at det jæv.. frekt å spørre etter urlen jeg signa opp på istedenfor å bare gi meg automatisk det jeg skal ha. Hvem i svarte tror de at de er?? Tror de at folk finner seg i det eller hva?? Vi snakker om et av de aller størst internettselskapene, det er ikke til å tro!!!

------------
Jeg forstår det sånn at du fant et tilbud online om 500 kroners bonus for å registrere en konto med Yahoo! Search Marketing. Om du sender oss linken du brukte overfører vi pengene på kontoen din (1*******). Vennligst merk at ingen bonus har blitt overført til kontoen din enda. Det har blitt gjort 2 automatiske trekk på tilsammen 100 euro betalingskortet ditt fra denne kontoen, og kontobalansen din er for øyeblikket på 59.60 euro.
--------------------------
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Be de lese sin egen informasjon på tradedoubler sine sider! ;)

Der står det blant annet:
Nå har du som affiliate mulighet til å tjene penger gjennom å verve nye annonsører! Y!SM tilbyr deg opptil 800kr i provisjon for hver nye annonsør du verver, og alle nye annonsører får gratis klikk til en verdi av ca 500 kr.

og til og med som picxx skrev står det følgende:

Tips!
Om du markedsfører ditt eget nettsted via Yahoo! Search Marketing direkte etter at du har blitt godkjent som affiliate, kompenserer vi deg med 600 kr. Du får dessuten gratis klikk til en verdi av 500 kr.

Dette er utrulig dårlig kundeservice - og at det ikke er et engangstilfelle er nesten litt skremmende. Denne bonusen burde komme inn på kontoen automatisk hvis man benyttet seg av en link som ga slik bonus.
 

Bjrl

Medlem
Jeg forstår det sånn at du fant et tilbud online om 500 kroners bonus for å registrere en konto med Yahoo! Search Marketing. Om du sender oss linken du brukte overfører vi pengene på kontoen din

Hmz...

Her er det de skrev til meg 29. november etter at jeg hadde etterlyst de 500 kronene:

"Hei Bjørn Jarle,

Jeg skjønner det sånn at du mottok et tilbud om 500 NOK når du opprettet kontoen din. Vi overfører gjerne pengene til kontoen din, men først må vi ha enten linken du brukte, eller om du mottok tilbudet over e-mail kan du viderende e-mailen til oss.

Med vennlig hilsen"

Mitt svar var slik:

"Hei igjen!

Nei, det var ikke på email - det var på et reklamebanner på en nettside. Det
stod "Gratis klikk verdt 500 kroner" eller noe tilsvarende. Fargene på
banneret var lilla og hvitt, tror jeg.

Hjalp dette...?

Mvh
Bjørn Jarle"

4. desember kommer det ny mail fra dem:

"Hei Bjørn Jarle,

Som svar på din e-post, beklager vi å måtte meddele at vi er nødt til å ha linken til siden hvor du fant tilbudet. Uten den har vi dessverre ikke muligheten til å justere 500 NOK til kontoen din.

Med vennlig hilsen"

Og så sender jeg en mail hvor jeg opplyser om at jeg vet nettsiden, men ikke har den konkrete linken. Og da kommer det svar fra dem 5. desember:

"Hei Bjørn Jarle,

Takk for at du sendte inn linken du brukte for å sette opp kontoen din til oss. Vi har sjekket linken, og kan ikke se annonser fra Yahoo! Search Marketing på siden; vi kommer til å sette inn pengene for å vise god vilje, men vil gjerne gjøre deg oppmerksom på at om du oppretter flere kontoer gjennom denne type tilbud så må du kontakte oss innen 2 dager om du ikke ser pengene på kontoen, da disse kampanjene som regel er tidsavgrensede.

Vi setter inn pengene så raskt som mulig, men det kan ta opp til 7 arbeidsdager pga stor arbeidsmengde.

Med vennlig hilsen"

Deretter svarer jeg på det med en mail der jeg sier at jeg VET at det var en slik kampanje jeg svarte på - jeg nevnte ikke noe om at dette neppe er noen "tidsavgrenset kampanje" (vet jo at den kampanjen har ligget en god stund hos Tradedoubler og også kjøres i andre annonsenettverk).

Så moralen er: Det skakke værra lett!

Mvh
Bjørn Jarle
 

Tonny Kluften

Administrator
Tidsavgrenset kampanje?? Den jeg signa opp på var på yahoo sine egne sider, de må jo fjerne den hvis den ikke gjelder lenger. Hvorfor spør de etter linken? Har de ikke tracking?

Jaja, her er svaret mitt, får se hva de sier:

Den linken jeg brukte husker jeg ikke urlen på, forventer dere at jeg skulle ha skrevet opp den noe sted? Det var en Yahoo-side. Hvorfor i all verden får jeg ikke denne bonusen automatisk når jeg signer opp??? Vennligst svar på dette. Det er utrolig amatørmessig at jeg må kontakte dere for å få den bonusen jeg blir forespeilet. Er dette vanlig praksis hos Yahoo for å spare penger? Vennligst før inn kroner 500 på kontoen snarest.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Kampanjene mine har blitt slettet, ikke godkjent (uten noe som helst slags grunn), stoppet, etc. Jeg har fått en jevn strøm av uforståelige meldinger fra Yahoo Norge (siste: "Konto-beskjed: Analysedata for konto '[...]' [...] har ikke blitt mottatt siden 17.des.2007 12:08 CET og analyseinnstillingene har blitt deaktivert. For å restarte opptak av analysedata, kontakt bedriftens kontoadministrator for å verifisere analyseinnstillingene dine, og sjekke koder på nettstedet ditt, for så å reaktivere analyser på siden for analyse-innstillinger."), jeg har ikke fått de 500 kronene jeg har blitt lovet og Yahoo Norge betaler ikke Tradedoubler, så jeg får ikke ut noe provisjon heller.

Idag skjedde det en ny ting, nemlig at *samtlige* kampanjer som jeg har registrert i YSM er *borte*.

Dette er så tragisk at jeg ikke så noe annen mulighet enn å le. Så det er dette Google AdWords skal "konkurrere" mot? Ikke rart Google solgte AdWords-klikk for USD 14.000.000.000 i 2007.

For en ufattelig tafatt gjeng Yahoo Norge er.
 
Topp