Hei ja,
stemmer som picXX sier at jeg bruker
ExpressionEngine, og kan absolutt anbefale det.
Det kan egentlig ikke sammenlignes med WP. WP er en bloggsoftware, EE er 100x mer. WP er bra for å få opp en kjapp blogg med et gratis design du finner et eller annet sted, med EE må du jobbe litt med å få siden opp og sannsynligvis få tak i et custom design (selvom du i teorien kan konvertere et hvilket som helst WP design).
Men, det er verdt det selvom du bare skal ha en blogg - om enn bare av den enkle grunnen at man
kan sove trygt om natten uten å bekymre seg for å bli utestengt fra Google ;-)
I tillegg har
EE moduler som f.eks. et forum (som jeg
kjører på skitX), wiki, osv. osv.
Det som er kjekkest er vel kanskje weblog/template systemet som gjør det ekstremt enkelt å implementere custom funksjonalitet (f.eks.
linkloggen på skitX).
$250, litt mye, sier du kanskje. Vel, ikke-kommersiell lisens koster $99, det var den jeg kjøpte til skitX (ja, du får lov å slenge inn AdSense på en personlig lisens). Med dagens dollar-kurs bør det være en smal sak for de fleste her inne
Alt i alt anbefaler jeg ee, men om du bare skal ha opp en kjapp blogg med et ferdig-design kan wp være et greit alternativ. EE er dog et system det lønner seg å lære seg å ta i bruk, man kan gjøre endel mer med det enn WP.
- bjorn