Tonny Kluften
Administrator
Lurer på når Wordpress selges for X milliarder til et kommersielt selskap som tar $99 i året for en lisens.
Ganske misvisende tittel på denne tråden - ville være fint om det kunne bli satt strengere krav til titler på tråder.
I tillegg er det jo nettop det at WP er en solid og gratis plattform som gjør WP til den markedsledende platformen. Jeg tror WP vil miste enorm innflytelse og veldig mange brukere om de plutselig skal begynne å ta betalt. I tillegg må det da bli store problemer i forhold til tidligere versjoner, som Julian nevner.
Jeg tror ikke det vil skje akkurat nå, Wordpress må utvikles mer først, når det gjelder utvikling av design på sider osv er ikke WP enkel nok for almenheten enda. Men når det skjer at det blir enkelt å designe egne sider i WP tror jeg at den blir solgt.
Muligheten for drag'n drop design finnes allerede, og enklere enn det kan det vel ikke bli ;-)
Om det skulle skje, så tror jeg det raskt vil komme et ny opensource prosjekt som er basert på WP.
Hvem, hva, hvor?
PageLines Platform
Men design er så mye mer enn å plassere og flytte på bokser/moduler, selv med platformpro må man kode endel for å tilpasse designet.
Selv foretrekker jeg å leie inn profesjonelle for å designe mine nettsider.
Tror vel egentlig ikke lisensen WP er utgitt under i det hele tatt tillater et slikt scenarie som Tonny skisserer, altså at de vil kreve en årlig lisens for å bruke det.
Se WordPress › About » License og WordPress › About » GPL
Du kan ta betalt for tilpasninger, for tiden du bruker på dette, osv, men ikke for selve wordpress.