Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Windows 10 - Har du oppgradert ? Fornøyd? Problemer?

xdex

Medlem
Etter å ha fulgt endel andre tråder på diverse windows forum, ser det ut som at det er noen ting som går igjen, dessverre. Det første er, (dropping the bomb) ... brukerfeil! Folk forstår rett og slett ikke at å rydde opp i systemet før en oppgradering kan lønne seg, og samtidig passe på at man får lagt inn de siste bios/annet drivere. Nummer 2) systemet ditt burde aldri brukt Windows 10! Utrolig at folk ikke engang har en eneste SSD disk, mange kjører på alt for gammel hardware, og tror alt som er nytt, kun vil forbedre noe.

Mange maskiner fikk jo denne "Oppgrader til Windows 10" boksen. Dersom man ikke fikk denne, kunne det være ett tegn på piratkopi, eller at du hadde hardware som ikke var støttet av systemet i utgangspunktet. Det gikk likevel an å kjøre en "force-update" på egen risiko, så å ha en minnepenn i nærheten var nok en god løsning.

Når man ser på hvor lik strukturen er på f.eks. 8->10, er det ikke mange ting som tilsier at en pc skal gå rett i dass av seg selv. Likevel kan det oppstå problemer som f.eks. skjermkort-drivere (mye av dette er jo allerede rettet på) men hadde selv problemer med å kjøre 3stk titan kort i SLI, men løste det ved å kjøre en Windows update, og ikke bruke nvidia sin driver, da disse to var ulike (men begge kom fra nvidia selv). Men igjen, så er jo ikke dette en Windows feil, men Nvidia. Kan ikke regne med at alle app's skal fungere som normalt på en telefon, bare fordi Samsung tilbyr større skjerm og nye speccs. Irriterende? Ja, men det er en annen diskusjon!

Windows 8 har alltid "kjørt meg i grøfta" rett og slett fordi jeg aldri likte det i utgangspunktet, og at jeg stadig vekk irriterte meg over hvor latterlig dårlig ett UI kunne være... kjørte 2 skjermer i gulvet, gikk tilbake til Windows 7. Windows problem altså (nb, skjermene fungerte ikke i windows 7 heller, etter den kvelden) :)
 

Ole Avranden

utvandret
Alt fungerte fint i tre uker. Jeg var superfornøyd etter å ha installert. Faktisk den beste oppgraderingen jeg har gjort noen gang - uansett Mac eller Windows. Alt bare fungerte.

Lørdag så var det slutt. Startmenyen og Cortana sluttet å virke. Alle mulige fikser på MSforumet o.l. resulterte i en mer og mer ustabil maskin, som til slutt ikke gadd noe mer. Microsoft lovde en fiks den 5. august, men har ikke kommet opp med noe enda, så da var det bare å bite i det sure eplet, og velge mellom å gå ned til 7 eller 8.

Med tanke på at det skal oppgraderes senere, valgte jeg en clean install med 8.
 

barentshavet

Active Member
Alt fungerte fint i tre uker. Jeg var superfornøyd etter å ha installert. Faktisk den beste oppgraderingen jeg har gjort noen gang - uansett Mac eller Windows. Alt bare fungerte.

Lørdag så var det slutt. Startmenyen og Cortana sluttet å virke. Alle mulige fikser på MSforumet o.l. resulterte i en mer og mer ustabil maskin, som til slutt ikke gadd noe mer. Microsoft lovde en fiks den 5. august, men har ikke kommet opp med noe enda, så da var det bare å bite i det sure eplet, og velge mellom å gå ned til 7 eller 8.

Med tanke på at det skal oppgraderes senere, valgte jeg en clean install med 8.

Dette skjedde med meg og for noen dager siden, men det var bare å slå av og på PC-en så gikk det fint, som nevnt over her. Det var vel en oppdatering som gikk feil.
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg prøvde hele regla med råd, fra restart og oppover. Ingen ting som gjorde noe utslag - i positiv retning. Så nå sitter jeg med en PC som virker, dog på 8.1 sin litt merkelige måte...
 

Tony J

Alle skal få
Noen med denne feilen: Prøv å ta en print screen, lagre med paint, og se om du kan dele denne filen du nå har lagret, via facebook, google disk, e.l

Tony
 
Topp