Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Windows 10 - Har du oppgradert ? Fornøyd? Problemer?

i-net

Medlem
Oppgraderte i går hovedmaskinen + en laptop i går til Windows 10.

Var en noe nervøs oppgradering på hovedmaskinen, siden hele oppdateringen så ut som den hadde stoppet opp med en svart skjerm uten musepeker. Noe som varte i rundt en time uten at noe skjedde. Heldigvis gikk det også bra til slutt.

Når oppdateringen var ferdig så alt bra og lovende ut. Ingen øyeblikkelige problemer annet enn at skjermkortet trengte en omstart av maskinen før den ville virke.

Ellers var det bare 1 problem som oppstod med at maskinen ikke ville gå i dvalemodus, men det var en enkel fiks.

Så alt i alt ingen store problemer, og nå er jeg veldig fornøyd her med W10. :)

Dette er noe av hva jeg syns er så bra med W10, og grunnen til at jeg ville oppgradere fra W7/W8 :

- Raskere oppstart. Det virker også som mye annet av programmer går raskere enn før.
- Muligheten for flere skrivebord.
- APPS!
- Et nytt OS er morsomt med nytt friskt design på ting osv.
- At alt bare virker som før. Ingen programmer har sluttet å fungere og alt fra W7 er kommet med.

Synes nå Windows 10 er det beste OS'et til Microsoft så langt :)

Så spørsmålet til deg er:

- Skal du oppgradere til W7 ?
- Er du fornøyd ?
- Har du noen problemer ?
- Har du noen smarte W10 tips som gjør hverdagen mer effektiv f.eks. ?

:)
 

xdex

Medlem
Nå har jeg brukt Win10 siden Mars (preview) og fikk selvfølgelig en gratis oppdatering med fullversjonen. Har ikke hatt noen problemer siden start (sett vekk fra beta issues). Noen enkle problemer med server-oppsett o.l. men ikke noe den "vanlige" brukeren trenger å bekymre seg over.

Funksjonene jeg setter mest pris på er DX12 støtte, 3D printing støtte (langt bedre enn tidligere) og flere skrivebord.
 

adeneo

Medlem
Skeptisk ...

The-Big-Lebowski-WTF-Gif.gif
 
Ble positivt overrasket - jeg er vanligvis beinhard på "clean install" men fant ut jeg skulle kjøre en oppgradering fra 8.1 til 10 for å teste. Bort i fra at jeg måtte avinstallere og reinstallere steam spillene (pga de krasjet og startet ikke, forskjellig fra spill til spill) fungerte alle programmer og alt. Etter reinstall av steam spillene så fungerer de tilsynelatende bra (Rome 2 har en litt økt krasjhyppighet virker det som, men det kan jo være grafikkdriver som er litt fersk enda)

Alt i alt, ganske fornøyd. Testet ut Edge, men fikk ikke helt sansen for den og var raskt tilbake til Chrome. Kan ikke helt sette fingen på hva det var, men ett eller annet falt ikke i smak. Skal teste igjen en annen gang, for jeg ønkser virkelig å "like" Edge.
 

Ole Avranden

utvandret
Meget fornøyd. Hadde regnet med at det var noen drivere som ville lage litt krøll, men ingen problemer så langt. Venter med spenning på mobilversjonen...
 

zapotek

Medlem
Savner egentlig ingenting i Windows 7, så ser ingen grunn til å oppgradere enda. Mulig jeg kryper til korset og tester det på laptopen...
 

i-net

Medlem
Anbefaler å oppgradere likevel @zapotek. Genialt med APPS, flere skrivebord +++, og jeg må si at hele windows opplevelsen ble merkbart bedre, ved at programmer og pcen virker raskere nå. Men for all del, gjør som du vil :)
 

zapotek

Medlem
Ok da, får gjøre et forsøk på laptopen. Lurer dog på en ting. Dette er en HP-pc med gjenopprettingspartisjon fra fabrikanten (slik som det er på de fleste pc'ene man ikke har bygget selv). Slik jeg har forstått det kan man oppgradere til win10 gratis innen 1 år. Hva skjer den dagen man må gjenopprette etter dette?
 
Ok da, får gjøre et forsøk på laptopen. Lurer dog på en ting. Dette er en HP-pc med gjenopprettingspartisjon fra fabrikanten (slik som det er på de fleste pc'ene man ikke har bygget selv). Slik jeg har forstått det kan man oppgradere til win10 gratis innen 1 år. Hva skjer den dagen man må gjenopprette etter dette?

Da blir du nedgradert til Windows 3.11, kanskje til Win 95 hvis du er heldig.

 

Steve Cash

Medlem
Slik jeg har forstått det kan man oppgradere til win10 gratis innen 1 år. Hva skjer den dagen man må gjenopprette etter dette?
Løsningen er antakelig å lage sin egen recovery disk. Det er enkelt å finne websider som bekriver det i Google, uten at jeg har satt meg inn i hvilke sider som ser ut til å ha bra informasjon.
 

Ole Avranden

utvandret
Adios Windows 10.

Det var moro så lenge det varte, men nå har Windows 10 kjørt PCen helt i grøfta. Ut med 10, inn med 8.1.
 
Topp