Tenkte å komme med litt input til det som er skrevet, og kanskje noen konkrete forslag til hvordan man kan sette opp prosjektet. (egentlig hadde det vært ok å tatt akkurat dette i et skjult forum, men det er vel lite trolig at det er noe annet norsk forum/community som kommer til å snappe dette uansett).
Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.
Her er jeg enig med Keanu, og jeg ser også i ettertid at folk går lei av å poste nytt innhold "som i en blogg eller nettavis" hele tiden. Minisider med 10-30 sider er enkle å sette opp, og man kan i større grad konsenterere seg om trafikk og seo på siden enn om man har en side man er avhengig av å oppdatere hele tiden. Man trenger heller ikke noen annen kunnskap enn enkel html for å sette opp slike sider.
Førstemann til mølla vil fungere greit dersom alle starter med samme utgangspunktet (les: ingen har eksisterende nettsteder), men det er ikke tilfellet her.
Akkurat her er jeg enig, og i alle tidligere prosjekt jeg har deltatt i har man alltid startet fra scratch, og da heller brukt eldre sider for å linke inn til egne sider forå gi disse en boost, som brukernavn også er inne på. Er også litt usikker på hvor bra det er for eldre sider å plutselig linke ut til en god del helt nye sider, selv om de er innen samme nisje. Dette vil jo skje, medmindre alle deltakere faktisk har eldre sider de stiller med.
Hvordan er det med reisesider som ikke omhandler en spesiell destinasjon, men heller et generelt emne?
Her mener jeg man bør være klar på at deltakerne velger _destinasjon_ og ikke generelle sider som f.eks. "billige flybilletter" eller "charterturer". Disse søkeordene vil vel komme som en naturlig del på hovedsiden til de aller fleste vil jeg tro.
En bør heller ikke glemme at det er veldig mange andre plasser enn kun søkemotorer man kan skaffe trafikk fra, men om dette skal være et SEO prosjekt skjønner jeg jo selvsagt at hovedfokuset blir på søkeord og søkemotorer.