Alexa skriver btw selv på sine sider at statistikk for sider som ranker 100,000+ ikke er til å stole på. Og man trenger ikke nødvendigvis være alexa-kåt, det er faktisk nok med et par tilfeldigheter. Leser du linken fra SEOchat, ser du hvordan enkelte boosta sidene sine fra 13000 til 7000 (noe som i grunn er ENORTMT).
Sakset fra SEOchat:
Detta kan likegodt være en tilfeldighet. Man trenger ikke å ha innstallert dette med kun alexa ranking i bakhodet.
Uansett, er sen til middag, så nå stikker jeg!
Ønsker Kenneth en fair sammenlikning er det vel bedre å poste besøkstall eller noe fra google analytics eller liknede.
Uansett, det er ikke meningen å kaste dritt om WF. For all del, kan godt være WF er størst. Men dette er et forum, og et forum skal man lære av. Og jeg prøver bare å komme med innspill om hvorfor dette ikke nødvendigvis sier NOE som HELST!
Sakset fra SEOchat:
I have been monitoring my own site, which sells art materials, for nearly two years. Initially, before I ever installed the Alexa toolbar, its rank was about 20000. I installed the toolbar on both my home and office PCs about March 2002. Over the next six months, my ranking climbed from about 13000 to 7000. I could even see the periods I was reviewing my site heavily showing up as peaks and valleys.
After I removed the toolbar from both my systems, in August 2002, it fell steadily for several months, ultimately stabilizing and returning to seasonal patterns that are normal for the art supply industry.
Detta kan likegodt være en tilfeldighet. Man trenger ikke å ha innstallert dette med kun alexa ranking i bakhodet.
Uansett, er sen til middag, så nå stikker jeg!
Ønsker Kenneth en fair sammenlikning er det vel bedre å poste besøkstall eller noe fra google analytics eller liknede.
Uansett, det er ikke meningen å kaste dritt om WF. For all del, kan godt være WF er størst. Men dette er et forum, og et forum skal man lære av. Og jeg prøver bare å komme med innspill om hvorfor dette ikke nødvendigvis sier NOE som HELST!