Du mener "definere" ? Det viktigste virkemiddelet for hvilken målgruppe man treffer, er faktisk bloggens innhold. Så der lærte du tydeligvis noe nytt. Det viktigste for meg er antallet lesere. Som du kanskje (ja jeg mener kanskje) vet - så vil antallet lesere kunne gi deg makt i form av bedre rammevilkår.
bKlager skrivefeillen. Sånt kan skje den beste
Takk for at du lærte meg noe nytt forresten. Jeg skjønner jo nå, i all min enfoldighet, at jeg har vært på ville veier hele tiden - beklager det. Det er du som er bloggeren, det er du som sitter med kunnskapen. Jeg ante virkelig ikke at det er bloggens innhold som avgjør hvilken målgruppe man treffer.
Nå er du både kunnskapsløs og ignorant. Du får leve i troen om at bloggene blir tatt som useriøse når de ligger på blogg.no . Du har åpenbart ikke kjennskap til hvilke økonomiske gevinster høye lesertall vil kunne ha. You cant blame ignorance ??
Du har rett igjen. Jeg har null peiling på hvilke økonomiske gevinster høye lesertall kan ha. Men så har jo ikke jeg vært "inne" i blogging særlig lenge heller - så du får skrive denne kunnskapsløsheten på nybegynnerkontoen.
Jeg trodde bare, dumme meg, at plasseringen av bloggen kunne ha noe å si for troverdigheten. Altså at blogger som ligger hostet på VGBlogg ofte oppfattes som mindre troverdige enn de som ligger på forsiden til New York Times.
Men så feil kan man ta altså.
Selvsagt er wordpress bedre enn blogg.no . Det har jeg aldri benektet - men alt til sin tid. Det viktigste i denne omgangen er å etablere en leserkrets og styrke merkenavnet. Det er både etter min mening, og en god venn av meg (som forøvrig har master i markedsføring, og akkurat nå jobber med sin doktorgrad (waaaow!)) mening.
Det var ikke jeg som trakk opp Wordpress i debatten, men jeg svarte at Wordpress - rent teknisk - byr på en hel del flere muligheter enn gratisvarianten blogg.no.
Og jeg er selvsagt helt enig med din venn som har master i markedsføring. Man skal bøye seg for bedre hoder. Jeg har jo selv bare snue 60 studiepoeng i markedsføring - og enda fra høyskole (!!!) Can you belive it?
Jeg spurte ikke om råd vedr. hvor man bør ha bloggen sin. Megleren mener også jeg skal selge huset, og det skjeønner jeg godt - alle vil tjene penger.
Jeg var ikke interessert i oppdraget, så jeg pratet definitivt ikke for å berike meg selv - men jeg gjorde eventuelle utviklere oppmerksomme på at blogg.no ikke er det mest brukervennlige å utvikle løsninger for. Det er ikke så mange som vet det av nybegynnerne.
Og her på WF får du ofte råd om ting du ikke har bedt om
Det er fordi vi er så hjelpsomme. And that's a good thing.