Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdesignbyrå - Design

picxx

Well-Known Member
hehe, jeg tror ikke du helt har kreativitet med den innstillingen der. Jeg vet godt hva jeg føler er ok som en kontrast mellom formelt og uformelt så jeg tror jeg beholder smileyen jeg har der, så får jeg gå glipp av de som ikke tåler en smiley, bl.a. sikker deg? det er helt greit ;)


Bruker forstår og godtar at bruk av tjenesten gjøres på egen risiko. Tjenesten tilbys som den er og når den er tilgjengelig. GENC MEDIA kan ikke garantere at tjenesten vil tilfredsstille Brukers krav, eller at tjenesten vil være uavbrutt, sikker eller fri for feil.

Foruten faktureringsprogrammet (hvilket?), hva skiller deg egentlig fra en blogg hos wordpress.com?
 

Demilio

Medlem
Foruten faktureringsprogrammet (hvilket?), hva skiller deg egentlig fra en blogg hos wordpress.com?

Jeg oppdaterer siden for de. Dette er noe jeg har laget på etterspørsel fra mine kunder.

I tillegg følger det med support, oppdateringer av systemer, rådgivning og vanlig vedlikehold.

det behøver ikke å være wordpress. det kan være episerver, joomla, ez.... etc..
 

xdex

Medlem
Hm, har ikke sett så mye på produktene før jeg leste posten til picxx som rett og slett ga meg bakoversveis!

La oss ta den store pakken og dele den inn i små deler,

Oppdateringer pr måned
Hva er dette? De fleste og mest moderne systemene som brukes i dag oppdaterer seg selv, og scripts/moduler gjør det samme. Jeg regner med det er dette vi snakker om? (Hvorfor skulle noen ville at du skriver på dems nettsider, når de enkelt kan logge seg inn selv og skrive? er jo derfor man bruker dynamiske løsninger i dag, for at man skal slippe og gjøre slike ting, eller at man skal ha kunnskap til HTML o.l.). Så passer det seg vel best at nettsidens eier selv går inn og skriver hva som passer, du er jo ikke ansatt som skribent eller tekstforfatter så vidt jeg har forstått i hvert fall.

Domene og Webhotell (med evig antall e-postadresser)
Helt ok, her er det forskjellige priser, alt etter kvalitet på server/plass og båndbredde, helt kurant i en slik pakke.

Tilgang til ett av verdens mest bruke CMS-system - Wordpress
Tilgang er noe alle har, disse systemene har lisenser som gjør at alle skal kunne bruke dem, og det er ikke lovt å selge dem som ett "system" alene, templates/design er greit. Men å framheve det som "eksklusivt" syntes jeg var noe drøyt? Det blir jo som å selge biltema katalogen for 250,- og si at "har du denne, får du de beste tilbudene" selv om den er gratis både på nett og i butikk.

Rask e-post support
Samme som domene og webhotell, helt kurant og markedsføre med rask support, dette er veldig greit og noe alle setter stor pris på.

SEO - Optimalisert for søkemotorer som Google, Yahoo, Bing m.m.
Dette er et stort begrep, og SEO i dag er ett ord som kanskje også er veldig missbrukt. Gjør du noe selv her? og hva gjør du? Både Wordpress, Joomla og eller andre slike systemer har virkelig tilrettelagt når det gjelder SEO, og sikkert mye av grunnen til at folk bruker wordpress såpass mye som de gjør i dag (fordi alt kommer i en pakke). Det er også plugins/moduler som gjør denne jobben for deg, veldig elegant, det er ikke vits å finne opp hjulpet på nytt, med mindre det går raskere eller er en forbedring i forhold til den forrige. Alle wordpress blogger eller joomla sites (samt andre) er optimalisert for SEO, med mindre du gjør en elendig jobb med designet (template) men selv da ville ting som fine lenker (nice urls) etc forsatt gjort mye av jobben.

Google-analytics støtte
Ærlig talt? alle har støtte for google analytics, og denne går under (Stor statistikk) for dette er samme greia, du får en flott oversikt over hvor folk trykker på nettsiden din, hvor de kommer fra etc etc. 6 linjer google ber deg kopiere inn i footer.php eller header (i wordpress). Kan godt ta noen kroner for dette, dersom kunden ikke har peiling, men vedkommende må forsatt gi deg rett informasjon da dette skal sendes videre til hans google konto, og ikke din, vel? med mindre du driver å deler statistikker med folk (delt konto etc, som google tilbyr)

CMS-tilgang (Wordpress)
Referer bare til det jeg allerede har sagt om wordpress, dette er ikke ditt system, på noen som helst måte, så tilgang ville de jo hatt uansett, men greit, dette er inkludert i alle pakkene.

Oppsett av integrert faktureringsprogram i Wordpress
Dette kan være greit, og dersom det er selvutviklet skjønner jeg godt man må betale noen kroner (hvis du ikke bruker plugins fra andre, men har utviklet noe eksklusivt for din egen butikk)

Nå gikk jeg veldig inn i dybden, og slo kanskje litt hardt mot hardt, men la oss ta smilefjeset jeg kommenterte til side, for nå er dette nemlig helt OK. For hva er det egentlig du tar betalt for?

Oppstart, 5.250,-
Pr hver 12 måned, 13.990,- (Abonnement)

Til sammen 19240,- minus 25% (4060) totalt 15180,-

Regnestykket er jo selvfølgelig dersom du er pliktig til å betale skatt.

Men, så er jo spørsmålet, hva betaler man for? Jeg trodde ved første øyekast at du faktisk utviklet sider, og jobbet med dem for å gjøre en kunde fornøyd. Man kan altså ikke komme å be om å få laget ett system, for dette har man da ikke kompetanse til? dette står i hvert fall ikke i beskrivelsen til den store pakken som jeg gikk ut i fra i denne posten.

Betaling for domene og epost, dette er helt ok, selv om man burde spesifisere hvor mye plass (lagring) samt båndbredde man kan bruke pr måned.

Ellers er det hovedsaklig et wordpress template du lager, og det trenger vi, mange syntes dette er kjempe kjekt og det er veldig lett å installere selv for den uerfarne. 5 mintuter på google eller en liten youtube snutt, så skal dette være i havn, eller så kjenner man noen som kan gjøre det for deg.

Hva om personen er så gammel at han/hun ikke skjønner bedre?

Da tar man hensyn til det. Mest sannsynlig er vedkommende noe opp i årene, og har allerede levd ett langt liv og gjort det mulig for oss å leve videre. Da kommer man ikke med den prislappen på bordet, bare fordi vedkommende ikke helt skjønner seg på internett, men gjerne vil skrive noen linjer om livet sitt, eller promotere bildene hun maler etc.

Jeg syntes nesten dette blir på kanten til svindel, selv om det egentlig ikke er svin, på sett og hvis, men det er nå litt på grensen.

Skjønner ikke hvorfor man skal måtte betale en slik sum, når man får kreative (og da mener jeg vanvittig kule løsninger) på wordpress sider, eller andre hos Premium WordPress Themes and Web Templates - ThemeForest (alt ligger på rundt 25$)

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si, hakeslipp er vel det rette ordet.


Til slutt vil jeg bare si at dette er ment konstruktivt, og ikke spydigheter dersom en skulle velge å tolke det slik.
 
Sist redigert:

Demilio

Medlem
Hei Roaa,

Takk for tilbakemeldingen. Jeg orker ikke å svare på alt det du skriver, for det var en del, men skal svare litt helhetlig.

Wordpress er ikke mitt system og jeg selger heller ikke Wordpress. Jeg selger support, service, design og oppdatering ++.

Det jeg skriver er at jeg kan sette dette opp og samtidig drifte og vedlikeholde sidene for de.

Når det gjelder å oppdatere html-sider, wordpress, joomla eller hva det nå er så er det ikke alle som har tid eller kompetanse til å logge seg inn på Wordpress og oppdatere sidene. Som jeg skriver i et tidligere innlegg så har denne tjenesten kommet ut av spørmål fra mine kunder "Kan ikke du ta deg av hjemmesiden min, jeg har ikke tid tid å gjøre det selv???".

Dette er et gjentakende spørmål.. UUUUUUansett hvor enkelt du sier det er... og jeg regner med at du også er en geek... så tenk litt på at ikke alle er like flink som deg og meg på nett.

Eksempel:

Snekker andersen ønsker nettside.

1. Jeg lager siden
2. Leverer siden med et lite kurs om hvordna bruke wordpress
3. Snekkeren har for mye å gjøre, glemmer hvordan, logger seg aldri på og siden blir stående statisk i flere år..

problemløsning: Genc.no

u see??

Ang prislappen så er dette billig i fht mange andre. Jeg tvinger ingen til å kjøpe nettside. Samtidig er jeg enig i at det finnes kule wordpressløsninger på nett som folk kan bruke, men om de kan sette opp hjemmeside selv så trenger de da ikke å spørre meg.

Jeg lager nettsider for firma som ønsker nettside. Ikke de som kan lage nettsider selv........
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Jeg syntes nesten dette blir på kanten til svindel, selv om det egentlig ikke er svin, på sett og hvis, men det er nå litt på grensen.

Så du mener det er svindel at et bilverksted tar betalt for gjøre reparasjoner på en bil? De har jo tross alt ikke funnet opp skrujernet og skiftnøkkelen selv. Forresten, jeg har jo en verktøykasse selv. Hvorfor skifter jeg ikke bare registerreim selv?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Akkurat det der er jo helt typisk. Satte opp en WP-side for et firma for... tja, halvannet år siden, og på slutten tok vi noen timer der vi gikk gjennom hvordan alt funka. Damen fikk det til uten problemer. Deretter oppdaterte hun ingenting på et halvt år, så hun huska ingenting, og jeg måtte legge inn masse nytt, og et halvt år eller så senere... vel... gjett en gang..? da tok vi noen timer på nytt og kombinerte at jeg la inn endel ting og viste henne samtidig. Til slutt fikk hun igjen til alt. Skal vi vedde om hvordan tilstanden vil være om et halvt år...?
 

picxx

Well-Known Member
Skal vi vedde om hvordan tilstanden vil være om et halvt år...?

Synes likevel det er knallhardt å betale 7000 kroner for hver oppdatering man ser seg nødt til å foreta i en wordpressinnstallasjon, men så lenge det er marked for det så....
Blir jo som å selge dekkskift for 55.000.- dette :D
 
Jeg synes ikke det er noe problemer med dette, markedet er der og det er kundene som ikke kan eller vil gjøre dette selv. Kjør på :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hehe, joa, for all del, DET hadde blitt alt for dyrt, jeg har ikke noen fast avtale om sånt, har bare tatt det på timebasis i de tilfellene det har blitt veldig mye, som i den jeg fortalte om over :)

Men generelt må jeg vel egentlig si meg enig med abroke. Kjøper folk det er det jo egentlig helt greit, det eneste er at det nok bør spesifiseres litt bedre ang. wordpress. Lurer på om det er litt i grenseland sånn som det står nå, det ser nesten ut som det å få tilgang til det er noe man betaler for, og det er vel WP's lisens veldig spesifikk på å si at man IKKE har lov til.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Foruten faktureringsprogrammet (hvilket?), hva skiller deg egentlig fra en blogg hos wordpress.com?

VELDIG irrelevant spørsmål.

Mannen tilbyr en målgruppetilpasset tjeneste til et prisnivå han har funnet fornuftig. Du, Picxx, er skikkelig ikke i hans målgruppe. Faktisk vil jeg si at nesten ingen på WF er i hans målgruppe. Og det blir helt meningsløst å trekke fram tjenester som OVERHODET ikke er sammenlignbare med de tjenestene denne tråden handler om. Du kan ikke sammenligne hans tjeneste med Wordpress.com. Det er jo to vidt forskjellige ting.

Tjenesten hans handler om drift og support. Det er det kundene hans betaler for, ikke den tekniske løsningen - som jo selvsagt vil ligge på et rimelig standardisert nivå (noe som er helt greit, og faktisk noe jeg vil anbefale med tanke på målgruppen).

Prisnivået er slik jeg kan vurdere det helt greit, nettsiden ser grei ut. Ergo er det bare å kjøre på!
 

picxx

Well-Known Member
VELDIG irrelevant spørsmål.

Jeg tror ikke du, og muligens flere, helt fattet hensikten med spørsmålet?

Det finnes adskillig med tråder her på webforumet hvor folk/firma blir kalt/stemplet svindlere fordi de tilbyr et dårlig/intet/lite produkt i forhold til verdien eller nytten av selv produktet.
Hensikten var å sette lys på hva man får for den satte pris, også her i dette tilfellet, noe som bl.a. Roaa ihvertfall tok.
Om du oppfattet det dithen at jeg forsøkte å sammenligne tilbudet her i tråden med wordpress.com beklager jeg at utformingen på spørsmålet var av en slik karakter at det kunne misoppfattes dithen.
 

xdex

Medlem
Uansett om du skal på bilverksted, eller skifte dekk selv. Hvis folk virkelig er tilfreds med prislappen på 19240,- for ett wordpress template, domene til 250,- året og installering av plugins, ja da lever man i sitt beste velgående, man burde rett og slett bare leid inn egen freelance utvikler, mer igjen for pengene + at du kan selge nettstedet til mye høyere verdi etterpå.

Jeg tar ca 600,- timen freelance, det ville vært ca 32timer, og da jeg allerede har mange kjekke ferdigutviklet løsninger og halvferdige CMS kunne man kommet langt på 32timer, med mindre man virkelig ønsker og gjøre alt fra bunnen av, mange ønsker jo dette, heldigvis!

Forresten, er det feil å spørre hvor gammel du er?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tror ikke du, og muligens flere, helt fattet hensikten med spørsmålet?

Det finnes adskillig med tråder her på webforumet hvor folk/firma blir kalt/stemplet svindlere fordi de tilbyr et dårlig/intet/lite produkt i forhold til verdien eller nytten av selv produktet.
Hensikten var å sette lys på hva man får for den satte pris, også her i dette tilfellet, noe som bl.a. Roaa ihvertfall tok.
Om du oppfattet det dithen at jeg forsøkte å sammenligne tilbudet her i tråden med wordpress.com beklager jeg at utformingen på spørsmålet var av en slik karakter at det kunne misoppfattes dithen.

Jeg tolket deg dithen at man kunne få samme greia det er snakk om her ved å opprette en blogg på Wordpress.com. Og det er feil selv om disse to løsningene teknisk sett er identiske. Fyren selger jo strengt tatt ikke "nettsiden". Han selger service og trygghet.

Det er helt riktig at det er billigere å lage maten selv enn å gå på Bagatelle. Og det er helt riktig at man også kan få mat på Burger King. Men det finnes faktisk en kundegruppe som foretrekker profesjonelle kokker og kelnere. Og det er denne kundegruppen trådstarter henvender seg til. For dem spiller det ingen rolle at man kan få Grandiosa til 19.90 hos Rema :)
 

picxx

Well-Known Member
Fyren selger jo strengt tatt ikke "nettsiden". Han selger service og trygghet.

Hvis det er hovedfokuset har vel wordpress.com strengt tatt historisk bedre integritet enn siden som her diskuteres ;)
 
Topp