Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdesignbyrå - Design

Demilio

Medlem
Hei alle! Jeg har laget et nytt design for min webdesigntjeneste. Designet er kanskje litt for mye i fht hva jeg egentlig trenger, men er ikke noe i veien for å kjøre det helt ut når jeg først lager noe.

Hva syns dere? Noen tilbakemeldinger?

Innholdet finpusses hver dag. Det kan være noen skrivefeil eller kanskje justeringer i tekst her og der, men det er hovedsaklig designet som kanskje er det jeg lurer mest på her.

Genc Media - Vi tar hånd om din hjemmeside
 

typisk

Utvikler
Synes designet var ganske bra, men en del småpirk.
- Ingen favicon
- Teksten på menyen var litt vanskelig å lese
- Putte en border på søkefeltet?
- Referansesiden har engelsk innhold.

denne siden (+ endel andre) er ikke menyen til venstre i samsvar. Den står statisk på "Mer om oss". Var litt forvirrende.
 

Demilio

Medlem
Takk for gode tips!! Skal se på de i dag :)


Synes designet var ganske bra, men en del småpirk.
- Ingen favicon
- Teksten på menyen var litt vanskelig å lese
- Putte en border på søkefeltet?
- Referansesiden har engelsk innhold.

denne siden (+ endel andre) er ikke menyen til venstre i samsvar. Den står statisk på "Mer om oss". Var litt forvirrende.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Skrivefeil behøver ikke være helt krise, men ENKELTE ord bør skrives riktig. Eksempler på slike ord er intligent, IKU, intliktuel og akidemiker. På siden din kan vi lese "professionell", noe som antyder en lite profesjonell tjeneste :)

Designmessig er det lurt - med tanke på kundegruppen dere antagelig henvender der til - å presentere produktene på en enkel og oversiktlig måte. Ankepunktet mot den løsningen dere har valgt her er at under toppen finner man to x tre bokser med innhold som ser ut til å passe til hverandre. Altså at man i pakken "liten bedrift" får med de tingene som er nevnt i boksen over, osv. Øyet lures til å tro at "Markedsføring og SEO" kun leveres til pakken "stor bedrift".

Jeg ville gjort det tydeligere at elementene i de tre boksene øverst ikke nødvendigvis korresponderer med boksene under for å fjerne eventuell forvirring.
 

Demilio

Medlem
Oops.. retter skrivefeil nå :)

Ang de 3 boksene er jeg enig. Jeg har tenkt litt på det. Alternativet for å beholde det slik er kanskje å legge en linje i mellom disse for så skille de.

Jeg må fundere litt på denne, men du har helt rett! Ser tankegangen..

Skrivefeil behøver ikke være helt krise, men ENKELTE ord bør skrives riktig. Eksempler på slike ord er intligent, IKU, intliktuel og akidemiker. På siden din kan vi lese "professionell", noe som antyder en lite profesjonell tjeneste :)

Designmessig er det lurt - med tanke på kundegruppen dere antagelig henvender der til - å presentere produktene på en enkel og oversiktlig måte. Ankepunktet mot den løsningen dere har valgt her er at under toppen finner man to x tre bokser med innhold som ser ut til å passe til hverandre. Altså at man i pakken "liten bedrift" får med de tingene som er nevnt i boksen over, osv. Øyet lures til å tro at "Markedsføring og SEO" kun leveres til pakken "stor bedrift".

Jeg ville gjort det tydeligere at elementene i de tre boksene øverst ikke nødvendigvis korresponderer med boksene under for å fjerne eventuell forvirring.
 

xdex

Medlem
- Skrivefeil på slike sider syntes jeg blir veldig useriøst
- Smilyes i tekst etc er helt latterlig, virker som om det er en 14-15åring som står bak (Screenshot by Lightshot)
- Føler det var veldig lik fontstørrelse, kunne kanskje gjort overskrifter ett hakk større.

Designet er bra, flotte fager og fin oversikt. Savner referanser på forsiden, som er veldig populært/inn/moderne i dag, blir kanskje litt A4 side, for å si det sånn. Skulle ønske siden skilte seg mer ut, hadde ett designerpreg over seg, noe litt friskt og nytt, tror dette ville hjulpet godt.

Ellers er det ikke så mye annet å tilføye enn hva som allerede er sagt.
 

zapotek

Medlem
Fine sider Demilio. Kanskje litt mye tekst på forsiden? Kanskje hatt et eller annet grafisk element der og mindre tekst?

Så er det prisene dine. Tror muligens du selger deg litt for billig når månedlig oppdatering av kundenes nettsider er inkludert i prisen.
 

Demilio

Medlem
Hei Zapotek,

Billig er det og det er også meningen :) Men det ligger betingelser bak i at oppdateringen er 1 gang i måneden på kun tekst og bilde, ikke design.

Jeg har heller ingen markedsføring og har laget denne tjenesten for å tilby dette til de jeg støter på fortløpende så derfor trenger jeg å være billig da jeg ikke har mulighet til å drive salg.

Jeg har forøvrig fundert på å endre antall oppdateringer til f.eks. 6 ganger i året på minste pakken da jeg tror at de som trenger denne ikke har behov for å oppdatere oftere

Til Roaa,

Ja, skrivefeil er useriøst ;) og det er også noe som er rettet!

Smileys derimot er helt akseptert spør du meg. For mye og for kompliserte kan kanskje bli litt mye, men jeg er totalt i mot det du sier når det gjelder enkle smileys. Jeg mener det skaper en god stemning samtidig gir det en følelse av menneskelighet. Det er det viktigste for meg innen support og for mitt konsept. "En god tone" (da jeg jobber som support-ansvarlig og har 3 års erfaring innen dette i ett av verdens største bedrifter innen sin sjanger ;))

Det mes font-størrelse er kanskje veldig små detaljer. Jeg har justert litt, men er fornøyd med akkurat størrelsen..... hittil..... Jeg tror jeg må fordøye din litt til for å se om det fungerer.

Takk for tilbakemelding!
 

zapotek

Medlem
Wild guess, men jeg tipper alle kundene velger den billigste pakken (folk gjør det i dette prissegmentet). Er hosting og domenereg. inkludert?
 

Demilio

Medlem
ja, og det er også helt greit.

Domene og hosting er inkludert, men kunden tegner eget abonnement mot webhotell, domene osv
 
Det første jeg tenker er at siden er fin og oversiktelig. Men menyen kunne godt hatt mer kontrast. I min nettleser (Chrome) forsvinner nesten "Genc.no - Vi jobber for deg" i menyen.
 

Demilio

Medlem
Det skal forsvinne :) Det skal egentlig ikke ta for "mye plass" og er der kun som et vagt vannmerke, men kanskje det forvirrer litt så da tar jeg det heller bort.

Er enig i at menyen er litt for blass. Har endret litt på den nå. Er det klarere nå?

Jeg syns det ble mye bedre nå!
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Vel, du kan godt si at ett smilefjes skaper stemning, men da bør du ta en titt på andre nettsider/konkurrenter som tilbyr det samme, eller hvilken som helst stor/seriøs butikk som har smilefjes ikoner i teksten, jeg hadde i hvert fall aldri kjøpt noe derfra.

Smilefjes passer inn,

- Gjestebøker
- Chatting
- Reklamekampanjer (netcom/telenor har gjort dette men da ikke med ett ikon, men heller ": )")
- Fun/Trolling
- Forum etc

Men du gjør som du vil, din nettside, ditt sted.
 

Demilio

Medlem
hehe, jeg tror ikke du helt har kreativitet med den innstillingen der. Jeg vet godt hva jeg føler er ok som en kontrast mellom formelt og uformelt så jeg tror jeg beholder smileyen jeg har der, så får jeg gå glipp av de som ikke tåler en smiley, bl.a. sikker deg? det er helt greit ;)

Vel, du kan godt si at ett smilefjes skaper stemning, men da bør du ta en titt på andre nettsider/konkurrenter som tilbyr det samme, eller hvilken som helst stor/seriøs butikk som har smilefjes ikoner i teksten, jeg hadde i hvert fall aldri kjøpt noe derfra.

Smilefjes passer inn,

- Gjestebøker
- Chatting
- Reklamekampanjer (netcom/telenor har gjort dette men da ikke med ett ikon, men heller ": )")
- Fun/Trolling
- Forum etc

Men du gjør som du vil, din nettside, ditt sted.
 
Topp