Lett å si at det tar 3 timer når vi ser den ferdige siden, men her ligger sikkert mye feiling og prøving. Tester av farger etc før man endelig er i mål. 2 - 3 dager tipper jeg, og da er prisen helt ok hvis dette er gjort av en som har det som levebrød.
Vel..dette var no bare min mening
Logo, farger, tekst osv var satt fra grafiker i firmaene som bestilte dette. Det eneste "webdesignerer" har gjort er å sette inn en ferdig løsning og sette inn og dele opp de ferdige elementene til en totalløsning.
Denne er laget utifra brosjyren som ble skapt på forrhånd. Ikke er designet i seg selv noe å rope hurra for heller spør du meg.
Og jo, 3 timer er det jeg vil si dette ville tatt. Man må kunne regne med at man ikke skal finne opp kruttet når man skal lage noe så basis som dette. Hvis man benytter noe som WP som basis ville man kunne gjøre det på enda kortere tid om man har erfaring med det.
Personlig fokuserer jeg på timesbetaling og tiden brukt. Og da må man kunne forvente at folk kan sakene sine og jobber effektivt. Eneste måten å forsvare høyere priser må være om man er inne med konsultasjon, mye kommunikasjon frem og tilbake med kunde og denslags. DA kan man mangedoble prisen med tanke på den tiden dette tar for planleggingens del.
Ellers vil jeg si at en pris på 6000 er ok, 8-9000 begynner å bli i grenseland og 12 000+ blir rett og slett litt småfrekkt for noe jeg vil kalle simpel jobb. Det blir noe helt annet enn folk som går rundt og tror at man skal få laget en hel side for en tusenlapp.