Wordpress Codex
Fra Wordpress Codex skrev:
HTML:
<ul><li><h2>A random selection of my writing</h2>
<ul>
<?php
$rand_posts = get_posts('numberposts=5&orderby=rand');
foreach( $rand_posts as $post ) :
?>
<li><a href="<?php the_permalink(); ?>"><?php the_title(); ?></a></li>
<?php endforeach; ?>
</ul>
</li></ul>
Hvorvidt dette funker aner jeg ikke, men har en opplevelse at at det meste av informasjon inne på Wordpress Codex stort sett fungerer.
Det du gjør er altså og legge denne biten inn i din lille index.php fil, og gjerne erstatten den med "loopen" du allerede har som henter ut siste bloggpost. Hvordan du kan gjøre det vil jeg ikke svare på uten og se index.php filen din.
Denne koden over henter ut kun tittel på en random bloggpost. Du kan hente ut excerpt og andre greier på vanlig måte, som med <?php the_excerpt(); ?> , evt <?php the_content(); ?> og også custom fields. Et eksempel på denne kodesnutten mens den henter ut tittel, hele bloggposten, tidspunkt den ble publisert og kommentarer:
HTML:
<ul><li><h2>A random selection of my writing</h2>
<ul>
<?php
$rand_posts = get_posts('numberposts=5&orderby=rand');
foreach( $rand_posts as $post ) :
?>
<li>
<a href="<?php the_permalink(); ?>"><?php the_title(); ?></a> <br />
<?php the_content(); ?> <br /><br />
<?php the_time(get_option("date_format")); ?> | <?php comments_popup_link(__('Comments (0)'), __('Comments (1)'), __('Comments (%)')); ?>
</li>
<?php endforeach; ?>
</ul>
</li></ul>
Skal fungere så vidt jeg vet, selv om det gjerne finnes noen litt enklere måter. Fikk opp et innstikk i Google på dette jeg. Har du prøvd noe slikt?
- Og ja, 5-tallet inne i den kodegreia er altså antall poster som skal komme frem.