Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vareutlevering for nettbutikker

MartinR

Medlem
Jeg lurer helt enkelt på om det finnes noen som eier nettbutikk her som har ordnet seg ett utleveringssted for varene sine. Altså en mulighet for mine kunder for å hente produktet på ett gitt sted, istedenfor å sitte å vente på posten.

1) Per handler mitt produkt
2) Jeg leverer produktet til utleveringssted
3) Per henter produktet

Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg for noe slikt eller har erfaring med noe sånt? Å sende varen vil koste meg alt fra 50 til 80 kr avhengig av størrelse når jeg sender lokalt. Jeg ser for meg at en utleveringstjeneste vil være billigere. Isåfall vil jeg la dette komme kunden til gode å tilby utlevering til min ''innkjøpspris''. Min bonus vil at dette vil være mye mer lettvindt og effektivt for meg selv samt de kunder som ønsker det. Bestiller de feks varen før det og det tidspunktet så kan de hente varen samme dag på mitt utleveringssted.

Jeg vil daglig levere varer til ett fast tidspunkt

Og bare for sikkerhetsskyld. Jeg skal ikke selge nøkkelklipper, ingen av mine produkter vil ha plass i en postkasse, så alternativet for kunden vil være det lokale postkontor/post i butikk.
 

MartinR

Medlem
Jeg har ikke det, men jeg har tenkt i disse banene noen ganger, og jeg ville prøvd med noen butikk-eiere som du kanskje kjenner personlig egentlig.

Jeg har tenkt tanken, jeg kan jo egentlig spørre hvem som helst som eier en butikk. Men er litt usikker på hva slags signal jeg sender om kunder henter produkt hos ett annet firma som driver med noe helt annet.

Bor midt i sentrum, så jeg har mange å ta av/spørre men ville først høre om noen hadde noen erfaringer.

*Grubler videre*
 

Bjørnar

Gründer
synes det høres ut som en ok plan, så lenge kunden kan velge om det skal hentes på en butikk, eller vente på posten.
 

MartinR

Medlem
synes det høres ut som en ok plan, så lenge kunden kan velge om det skal hentes på en butikk, eller vente på posten.

Såklart skal ikke dette tvinges på kunden, kun ett ekstratilbud for de som ønsker det.

Tror det er mange som kan la seg overtale til å trykke på kjøpsknappen om de kan ha varen i hendene allerede samme dag, men jeg legger jo samtidig ett vist leveringspress på meg selv også.
 

hohohoo

Medlem
Narvesen, 7-Eleven osv er jo Franchise-tagere, som driver sin egen butikk. Det kan jo være mulig at den som kom innom for å hente en pakke også kjøpte seg enpølse-meny. Så litt vinn-vinn for alle. Ville sjekket med en slik butikk. De er ofte sentrale og har lange åpningstider.
 

MartinR

Medlem
Narvesen, 7-Eleven osv er jo Franchise-tagere, som driver sin egen butikk. Det kan jo være mulig at den som kom innom for å hente en pakke også kjøpte seg enpølse-meny. Så litt vinn-vinn for alle. Ville sjekket med en slik butikk. De er ofte sentrale og har lange åpningstider.

Jeg vet ikke helt om jeg vil bli assosiert med baconpølse, ostepop og sjokoladeboller altså. Bortsett fra det så er jo både åpningstider og lokasjon av slike butikker ganske kurante. Men som sagt, jeg tror jeg ville gitt ett litt rart bilde til kunden.

Om ingen andre har noen erfaringer, så får jeg ta meg en god runde rundt etter nyttår og forhøre meg litt rundt :)
 

MartinR

Medlem
hva som passer best for deg er jo litt vanskelig å gjette når vi ikke vet hva du driver med ;)

Hehe men jeg er ikke ute etter å vite hva som passer best :) Alt jeg vil vite er om noen har erfaringer med dette. Om de har solgt fuglekasser eller trillebårer er ikke så viktig.
 

Beergear.no

Medlem
Hvorfor ikke bare ha et "hentelager" der varene oppbevares og pakkes?
Har hatt dette i flere år og det fungerer greit.
Men vår erfaring er at det er kunder som bestiller større sendinger (= dyr frakt) som kommer og henter.
Og de kommer like ofte "langveis fra" som fra nabolaget....
 

Grooo

Medlem
Vi har varelager hjemme og tar i mot kunder her etter avtale, er ofte folk innom og henter.
Vi har skrevet det på våre nettsider at kan kan hente her, - og etter avtale kan det også være mulig på mitt hjemsted og min manns arbeidsplass, som hver av dem er tre kvarters kjøring hver sin vei herfra. Er mange som benytter seg av dette.
 

Dre_C

Medlem
Noe lignende Sparkjøp driver med. Her i Ålesund sender de pakkene til en lokal videosjappe der kundene må hente pakken i stedet for på postkontoret.
 
Topp