Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vareutlevering for nettbutikker

MartinR

Medlem
Hvorfor ikke bare ha et "hentelager" der varene oppbevares og pakkes?
Har hatt dette i flere år og det fungerer greit.
Men vår erfaring er at det er kunder som bestiller større sendinger (= dyr frakt) som kommer og henter.
Og de kommer like ofte "langveis fra" som fra nabolaget....

Jeg har gratis varelager hjemme i form av ett 50m2 stort loft så det er ikke aktuelt å leie noe lager helt ennå.

Vi har varelager hjemme og tar i mot kunder her etter avtale, er ofte folk innom og henter.
Vi har skrevet det på våre nettsider at kan kan hente her, - og etter avtale kan det også være mulig på mitt hjemsted og min manns arbeidsplass, som hver av dem er tre kvarters kjøring hver sin vei herfra. Er mange som benytter seg av dette.

Har også vært inne på denne tanken, men syns det virker litt ''useriøst''. Iallefall innenfor den varegruppen vi skal drive med. Vet du forresten om dette er lov om man skal følge reglene helt etter spilleboka? Ville tro at man må ha en næringseiendom for slikt, men det blir kansje annerledes om varen er betalt på forhånd og det er kun utlevering det er snakk om?

Hvor holder du til? Oslo?

Kristiansand

Noe lignende Sparkjøp driver med. Her i Ålesund sender de pakkene til en lokal videosjappe der kundene må hente pakken i stedet for på postkontoret.

Sparkjøp faktisk, trodde de var såpass store at de kunne ta seg råd til å gjøre slikt selv?


Resultat:

Og sist men ikke minst, til dere som lurer på hvordan det gikk, så tok jeg en runde i sentrum. Var mye lettere enn jeg trodde og vi fikk ett positivt svar fra 3 av 4 som vi valgte å spørre. Vi endte opp med en rimibutikk som ligger 50 meter unna her jeg bor. Åpningstider fra 8 til 20. I tillegg var det ikke akkurat mye de ville ha betalt for å utlevere varene våre heller. Så til dere som har gått med samme tanken, så er det bare å få ut fingeren å spørre rundt der du bor.
 

Grooo

Medlem
Har også vært inne på denne tanken, men syns det virker litt ''useriøst''. Iallefall innenfor den varegruppen vi skal drive med.

Ser den, men for oss funker det fint. Jeg "kjenner" veldig mange av kundene ettersom veldig-veldig mange av dem kommer til oss via ett forum som vi annonserer på, og som jeg og da også mange av kundene er veldig aktive på.

Vet du forresten om dette er lov om man skal følge reglene helt etter spilleboka? Ville tro at man må ha en næringseiendom for slikt, men det blir kansje annerledes om varen er betalt på forhånd og det er kun utlevering det er snakk om?

Alt er jo betalt og ordnet fra før av, blir bare overlevering så det har jeg ikke tenkt noe på og det tror jeg heller ikke kan være noe problem.
 

MartinR

Medlem
Ser den, men for oss funker det fint. Jeg "kjenner" veldig mange av kundene ettersom veldig-veldig mange av dem kommer til oss via ett forum som vi annonserer på, og som jeg og da også mange av kundene er veldig aktive på.

Det er nok som du sier veldig avhengig av hva man driver med ja =)

Alt er jo betalt og ordnet fra før av, blir bare overlevering så det har jeg ikke tenkt noe på og det tror jeg heller ikke kan være noe problem.

Aldri si aldri når det kommer nisselandet Norge, det hadde absolutt ikke forundret meg. Er det mange som velger å benytte seg av denne løsningen hos dere, eller foretrekker de fleste å motta per post?
 

Grooo

Medlem
Absolutt de fleste pr. post, vi har jo kunder fra hele landet.
Men en i uka er det nok som henter på ett eller annet vis, enten her eller der. Eller vi avtaler at jeg svinger innom og leverer, hvis det er langs veien ett sted jeg skal.

Så at "mange" benytter seg av det er nok å overdrive, men det blir jo noen i året.
 
Topp