MortenHake
Medlem
Hei!
Jeg har lest litt inne på dette forumet, og først vil jeg si tusen takk for gode tips, og et godt forum.
Jeg er deleier og coach i et firma som hjelper folk å følge lidenskapen sin og blandt annet gjøre den om til levebrødet sitt. Det fungerer veldig fint hittil, men det krever en del arbeid mtp at det er et 4 måneders coaching-program der klientene blir fulgt opp nesten daglig.
Nå ønsker vi å bruke de ressursene (nettverk, kunnskap og produkter) vi har til å skape en online-business, som ikke nødvendigvis krever like mye tid. En ELF-business (Easy, Lucurative and Fun)
Utfordringen for oss ligger i at vi har tidligere veldig lett funnet våre klienter gjennom gratis-seminarer og platform-salg (salg fra scenen til publikum), at vi ikke har trengt å nisje ned hva vi tilbyr.
Jeg vet at det lureste er å først finne ét spesifikt behov, ét fokus, for så å tappe inn til det éne markedet og løse prospektets spesifikke behov. Jeg føler at vår business ikke treffer smalt nok.
Det er liksom ingen som sitter å tenker: Faen, nå er jeg så dritt lei det livet jeg lever, at jeg må finne noen som kan hjelpe med å finne mer lidenskap i livet...
Det er altfor bredt.
Folk tenker heller: Nå har jeg vondt i tenna, jeg må finne en tannlege. Det gjør vondt å gå i mine sko, jeg trenger komfortable sko.
Har dere noen tips til hvordan vi skal nisje ned vår tjeneste, så det treffer et spesifikt behov?
Morten Hake
Ps. Jeg har ikke postet noen linker som gir noe mer info om firmaet vårt, rett og slett fordi jeg ikke vil at dette skal bli sett på som noe promo-post. Si ifra om det er ønskelig.
Jeg har lest litt inne på dette forumet, og først vil jeg si tusen takk for gode tips, og et godt forum.
Jeg er deleier og coach i et firma som hjelper folk å følge lidenskapen sin og blandt annet gjøre den om til levebrødet sitt. Det fungerer veldig fint hittil, men det krever en del arbeid mtp at det er et 4 måneders coaching-program der klientene blir fulgt opp nesten daglig.
Nå ønsker vi å bruke de ressursene (nettverk, kunnskap og produkter) vi har til å skape en online-business, som ikke nødvendigvis krever like mye tid. En ELF-business (Easy, Lucurative and Fun)
Utfordringen for oss ligger i at vi har tidligere veldig lett funnet våre klienter gjennom gratis-seminarer og platform-salg (salg fra scenen til publikum), at vi ikke har trengt å nisje ned hva vi tilbyr.
Jeg vet at det lureste er å først finne ét spesifikt behov, ét fokus, for så å tappe inn til det éne markedet og løse prospektets spesifikke behov. Jeg føler at vår business ikke treffer smalt nok.
Det er liksom ingen som sitter å tenker: Faen, nå er jeg så dritt lei det livet jeg lever, at jeg må finne noen som kan hjelpe med å finne mer lidenskap i livet...
Det er altfor bredt.
Folk tenker heller: Nå har jeg vondt i tenna, jeg må finne en tannlege. Det gjør vondt å gå i mine sko, jeg trenger komfortable sko.
Har dere noen tips til hvordan vi skal nisje ned vår tjeneste, så det treffer et spesifikt behov?
Morten Hake
Ps. Jeg har ikke postet noen linker som gir noe mer info om firmaet vårt, rett og slett fordi jeg ikke vil at dette skal bli sett på som noe promo-post. Si ifra om det er ønskelig.