IKKE-PEILLING
Medlem
Jag har en hemsida som startade för 14 månader sen. Ingen form av backlinking eller annan så kallad optimering har gjorts på hemsidan. Bara artiklar och länkar ut med beskrivning om bedrifter bloggare och instagrammare och så. Det skedde inte så mycket 6 första månaderna. Men sen steg det mer och mer med trafik samt ord jag rankar på. Nu tar det riktig fart med en massa nya ord och fraser jag rankas på varje dag. Lade ut och gjorde tester och såg att jag rankade högt inom ett par dagar på helt nya ord och så, Jag ville testa mer utförligt så jag lagade en helt ny hemsida inom något helt annat. Det som tog 8 månader med första sidan tog nu 3 veckor, den växer otroligt fort och jag rankar topp 5 på bra många ord samt hundratals ord i övrigt, allt detta på under en månad. Enda gemensamma sak är att jag äger båda, andra sidan är inte lika konkurrensutsatt mot för första sidan. Vad har ni för erfarenhet av detta? Är intressant tycker jag hur förtroende ger resultat. Kan inte bero på något annat. Inte en enda link går till min andra sida som jag lagt ut förutom på Youtube och Facebook då, tänker inte lägga ut någon annanstans, mitt lilla projekt detta. Det är morsomt att följa med statistiken.