Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vad är eran erfarenhet med Google ranking?

Jag har en hemsida som startade för 14 månader sen. Ingen form av backlinking eller annan så kallad optimering har gjorts på hemsidan. Bara artiklar och länkar ut med beskrivning om bedrifter bloggare och instagrammare och så. Det skedde inte så mycket 6 första månaderna. Men sen steg det mer och mer med trafik samt ord jag rankar på. Nu tar det riktig fart med en massa nya ord och fraser jag rankas på varje dag. Lade ut och gjorde tester och såg att jag rankade högt inom ett par dagar på helt nya ord och så, Jag ville testa mer utförligt så jag lagade en helt ny hemsida inom något helt annat. Det som tog 8 månader med första sidan tog nu 3 veckor, den växer otroligt fort och jag rankar topp 5 på bra många ord samt hundratals ord i övrigt, allt detta på under en månad. Enda gemensamma sak är att jag äger båda, andra sidan är inte lika konkurrensutsatt mot för första sidan. Vad har ni för erfarenhet av detta? Är intressant tycker jag hur förtroende ger resultat. Kan inte bero på något annat. Inte en enda link går till min andra sida som jag lagt ut förutom på Youtube och Facebook då, tänker inte lägga ut någon annanstans, mitt lilla projekt detta. Det är morsomt att följa med statistiken.
 

Szir0

Member
Hei, sorry for litt sent svar.. I 1999 da jeg begynte kunne det ta 3 dager - 2 uker så hadde du nettsiden din blant de 3 beste med en del trafikk. Nå tar det minst 6 måneder om ikke et år, da det er mange sider ute. Det at din nye side rangerte etter bare 3 ukerkan ha med at konkurransen er mindre og dermed færre nettsider du konkurrerer imot. Kanskje domenet du brukte på den nye siden din var et gammelt og brukt et med allerede linker til den.
 
Hei, sorry for litt sent svar.. I 1999 da jeg begynte kunne det ta 3 dager - 2 uker så hadde du nettsiden din blant de 3 beste med en del trafikk. Nå tar det minst 6 måneder om ikke et år, da det er mange sider ute. Det at din nye side rangerte etter bare 3 ukerkan ha med at konkurransen er mindre og dermed færre nettsider du konkurrerer imot. Kanskje domenet du brukte på den nye siden din var et gammelt og brukt et med allerede linker til den.

Konkurrensen är definitivt mycket mindre, kollade upp länkar, det är noll länkar till den nya sidan. Jag länkar inte mellan mina egna sidor för de har inget med varandra att göra.

Gjorde ett nytt inlägg på min gamla sida, där artikeln var lite utanför kärnområdet men fortfarande aktuellt, från det att jag postade tog det ca 5 dagar så rankades jag top 30, nu 2 veckor sen totalt så är jag top 10, ikke etta dock. Ämnet rör Google och sökoptimering och allt annat, lite utanför kärnområdet men den ligger då där, är ju inte dålig konkurrens där, jag e ingen bra skrivare heller så, jag har tur kanske :) Jag ska göra ett nytt test bara för att, ska skapa ny artikel om något spännande, lite utanför kärnområdet men inom så att säga.
 
Hei, sorry for litt sent svar.. I 1999 da jeg begynte kunne det ta 3 dager - 2 uker så hadde du nettsiden din blant de 3 beste med en del trafikk. Nå tar det minst 6 måneder om ikke et år, da det er mange sider ute. Det at din nye side rangerte etter bare 3 ukerkan ha med at konkurransen er mindre og dermed færre nettsider du konkurrerer imot. Kanskje domenet du brukte på den nye siden din var et gammelt og brukt et med allerede linker til den.

Enig, tok 2-3 dager for 10-15 år siden, så 2-3 måneder, nå ennå lengre om du venter på respons, men du kan fremdeles "pushe" siden og klare det på 1-2 mnd, men det krever faktisk MYE arbeid. Og du får ikke topp-plasser på volum søkeord så lett lengre.
 
Enig, tok 2-3 dager for 10-15 år siden, så 2-3 måneder, nå ennå lengre om du venter på respons, men du kan fremdeles "pushe" siden og klare det på 1-2 mnd, men det krever faktisk MYE arbeid. Og du får ikke topp-plasser på volum søkeord så lett lengre.

Okej, verkar inte stämma in här, jag får bra ord rankade på 24 timmar, inte de bästa orden givetvis men helt nya ord som ger trafik. Rekord är topp 5 inom 40 minuter efter att jag postat. Men jag är inriktad på interiör i Norge, bevisligen inte hård konkurrens, men såhär såg det inte ut för ett år sen, då fick jag knappt något rankat på samma sida. Gör inget annat än postar text samt skapar någon video på Youtube ibland, tar ju bara några minuter.
 
Topp