Kan ikke noe om SEO, så det får andre svare på, men brukervennlighetsmessig har dere litt å gå på. Siden er i det hele tatt vanskelig å navigere på med forvirrende menyer, merkelig oppsett med bare 6 produkter pr side selv om det åpenbart er plass til flere, osv.
Den dropdown-menyen med kategorier er håpløs. Ikke bare fordi den jo som kjent er et sant helvete for alle med syns- og andre funksjonshemninger pga de skjulte valgene som popper opp, men også fordi den jo er altfor, altfor lang. Jeg ser f.eks kun toppen av den på min macbook-pro, og må faktisk scrolle for å se alle kategoriene.
Jeg har ingen erfaring med veggfolie, aner ikke hva jeg gjør eller hva jeg trenger, men jeg får null hjelp her. Det er masse karuseller og tilbud og alt alle veier, men jeg aner ikke hvor jeg skal feste fokus.
OK, som et eksempel på håpløshet. Den bildekarusell-greia på forsiden viser 20 bilder med "1000vis av muligheter". Den tar jo bare plass fordi jeg ikke kan klikke på den for å komme til produktet som framvises (dersom jeg ble inspirert av bildene liksom). Hva i svarte er vitsen med den egentlig?
1. 6 produkter hver side er opp til kunde å bestemme. Jeg hater butikker som bestemmer antallet varer eller velger et uhorvelig antall som skal loades hver gang man besøker en side når jeg selv ønsker å finne frem til hva jeg skal ha.
2. vi selger visuelle produkter, vi har ikke noe behov for å rette oss mot personer som ikke klarer å se (harsh but reality sucks eller hva det nå heter). Antallet kategorier er noe vi ser på kontinuerlig men det er erfaringsmessig et helvette å begrense de da kunder ikke finner frem (vi ser på tall hva folk søker etter, hva folk spør etter og hvordan de leter rundt på siden). Jeg vet at du hater dropdown menyer, men desverre så fungerer de faktisk. I tillegg om du trykker på hovedknappen øverst får man faktisk opp menyer på venstresiden (man får altså i både pose og sekk), samt at man kan også søke på stikkord, samt vise alle produktene helt fra førstesiden om ønskelig (skulle jo stemme godt med ditt mantra om å vise mest mulig av det viktigste på side 1).
3. om du ikke klarer å lese helt øverst i hovedmenyen: "hva er veggfolie" og "monteringsanvisning" så tviler jeg på at du klarer å montere produktet og er derfor ikke i vår målgruppe
4. inspirasjon, inspirasjon, inspirasjon. Undersøkelser har vist at det er 1 ting som skiller seg ut i forhold til å selge produktene våre, og det er at folk må "se for seg" hvordan dette kan se ut. Å vise bilder med kun 1 enkelt produkt gir ikke samme effekt og ei heller samme nevnte inspirasjon. Man kan derfor ikke legge inn en enkelt link til ett enkelt produkt på disse slides. Det er ikke slik at den raskeste veien til rom bestandig vil føre til flest salg.
Vi har en ekstremt lav prosent av besøkende som avslutter besøket etter førstesiden statistisk. Og informasjonen du sier du ikke finner er den mest besøkte. Man trenger ikke male fanden på veggen
Ellers, det er SEO jeg tenkte på ja når jeg skrev det innledende spørsmålet. Videreutvikling på design, gui og annet på siden vil bli endret av andre grunner basert på besøksstatistikk og undersøkelser blant kundemassen og de besøkende.