Vårt produkt omtalt på VG - kjøpe adwords nå?

peterandrej

pensjonert moderator
Faen, leste akkurat artikkelen på VG og tenkte "hm, lurer på om han der på Webforumet lager sånne greier. Har jo egentlig litt lyst på noe sånt.."

Verden er liten.
 

n0stra

Medlem
Det vi ser er at jo flere som er innom jo mer selger vi, vi anser det heller ikke som så ekstremt nødvendig å spisse oss inn på en spesiell gruppe da de fleste er potensielle kunder i en eller annen form. Vi ser dog at beslutningstagerne på de større produktene er det vi gjettet på, nemmelig kvinner mellom 22-45 år.

Å lage en annonse som dermed bare forteller at vi har det de er på utkikk etter (utvalgte stikkord) rettet mot norske bruker av google, må vel være rette veien å gå.

Hva er prisen per klikk på adwords for tiden? Regner med det er forskjellige prismodeller avhengig av hvor mye man punger ut for i begynnelsen.


Om noen kunne tatt en kjapp titt på sida vår og evt gitt meg noen hint i hvilken retning jeg burde gå utviklingsmessig for å rangere høyere på stikkord som wallsticker(s) i norge hadde det vært kjekt. :)
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Her tenker du for mye. Ikke tenk, GJØR DET. Det koster deg nesten ingenting, da det sikkert ikke er så mange konkurrenter i Norge. Klikkprisen blir lav. Ut med fingeren :D og lykke til. Adwords skulle du jo hatt helt fra start!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Om noen kunne tatt en kjapp titt på sida vår og evt gitt meg noen hint i hvilken retning jeg burde gå utviklingsmessig for å rangere høyere på stikkord som wallsticker(s) i norge hadde det vært kjekt. :)

Kan ikke noe om SEO, så det får andre svare på, men brukervennlighetsmessig har dere litt å gå på. Siden er i det hele tatt vanskelig å navigere på med forvirrende menyer, merkelig oppsett med bare 6 produkter pr side selv om det åpenbart er plass til flere, osv.

Den dropdown-menyen med kategorier er håpløs. Ikke bare fordi den jo som kjent er et sant helvete for alle med syns- og andre funksjonshemninger pga de skjulte valgene som popper opp, men også fordi den jo er altfor, altfor lang. Jeg ser f.eks kun toppen av den på min macbook-pro, og må faktisk scrolle for å se alle kategoriene.

Jeg har ingen erfaring med veggfolie, aner ikke hva jeg gjør eller hva jeg trenger, men jeg får null hjelp her. Det er masse karuseller og tilbud og alt alle veier, men jeg aner ikke hvor jeg skal feste fokus.

OK, som et eksempel på håpløshet. Den bildekarusell-greia på forsiden viser 20 bilder med "1000vis av muligheter". Den tar jo bare plass fordi jeg ikke kan klikke på den for å komme til produktet som framvises (dersom jeg ble inspirert av bildene liksom). Hva i svarte er vitsen med den egentlig?
 

n0stra

Medlem
Kan ikke noe om SEO, så det får andre svare på, men brukervennlighetsmessig har dere litt å gå på. Siden er i det hele tatt vanskelig å navigere på med forvirrende menyer, merkelig oppsett med bare 6 produkter pr side selv om det åpenbart er plass til flere, osv.

Den dropdown-menyen med kategorier er håpløs. Ikke bare fordi den jo som kjent er et sant helvete for alle med syns- og andre funksjonshemninger pga de skjulte valgene som popper opp, men også fordi den jo er altfor, altfor lang. Jeg ser f.eks kun toppen av den på min macbook-pro, og må faktisk scrolle for å se alle kategoriene.

Jeg har ingen erfaring med veggfolie, aner ikke hva jeg gjør eller hva jeg trenger, men jeg får null hjelp her. Det er masse karuseller og tilbud og alt alle veier, men jeg aner ikke hvor jeg skal feste fokus.

OK, som et eksempel på håpløshet. Den bildekarusell-greia på forsiden viser 20 bilder med "1000vis av muligheter". Den tar jo bare plass fordi jeg ikke kan klikke på den for å komme til produktet som framvises (dersom jeg ble inspirert av bildene liksom). Hva i svarte er vitsen med den egentlig?

1. 6 produkter hver side er opp til kunde å bestemme. Jeg hater butikker som bestemmer antallet varer eller velger et uhorvelig antall som skal loades hver gang man besøker en side når jeg selv ønsker å finne frem til hva jeg skal ha.

2. vi selger visuelle produkter, vi har ikke noe behov for å rette oss mot personer som ikke klarer å se (harsh but reality sucks eller hva det nå heter). Antallet kategorier er noe vi ser på kontinuerlig men det er erfaringsmessig et helvette å begrense de da kunder ikke finner frem (vi ser på tall hva folk søker etter, hva folk spør etter og hvordan de leter rundt på siden). Jeg vet at du hater dropdown menyer, men desverre så fungerer de faktisk. I tillegg om du trykker på hovedknappen øverst får man faktisk opp menyer på venstresiden (man får altså i både pose og sekk), samt at man kan også søke på stikkord, samt vise alle produktene helt fra førstesiden om ønskelig (skulle jo stemme godt med ditt mantra om å vise mest mulig av det viktigste på side 1).

3. om du ikke klarer å lese helt øverst i hovedmenyen: "hva er veggfolie" og "monteringsanvisning" så tviler jeg på at du klarer å montere produktet og er derfor ikke i vår målgruppe :p

4. inspirasjon, inspirasjon, inspirasjon. Undersøkelser har vist at det er 1 ting som skiller seg ut i forhold til å selge produktene våre, og det er at folk må "se for seg" hvordan dette kan se ut. Å vise bilder med kun 1 enkelt produkt gir ikke samme effekt og ei heller samme nevnte inspirasjon. Man kan derfor ikke legge inn en enkelt link til ett enkelt produkt på disse slides. Det er ikke slik at den raskeste veien til rom bestandig vil føre til flest salg.

Vi har en ekstremt lav prosent av besøkende som avslutter besøket etter førstesiden statistisk. Og informasjonen du sier du ikke finner er den mest besøkte. Man trenger ikke male fanden på veggen ;)


Ellers, det er SEO jeg tenkte på ja når jeg skrev det innledende spørsmålet. Videreutvikling på design, gui og annet på siden vil bli endret av andre grunner basert på besøksstatistikk og undersøkelser blant kundemassen og de besøkende.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Adwords bør du ta i bruk uavhengig om du har har fått omtale eller ikke! Produktene deres er flotte, så her er det absolutt potensial uansett om man er student som vil pynte opp hybelen, familiemor eller bedriftseier som vil ha litt personlighet på kontoret!

Om du har lyst til å prøve deg på Adwords så har firmaet mitt et tilbud gående hvor vi setter opp Adwords-kontoen for deg og hjelper deg i gang med en times arbeid for 950,- kroner. Når man signerer gjennom oss får man i tillegg 650,- kroner kreditert til kontoen sin som man fritt kan bruke på Adwords-annonser. Etter dette kan du velge om du selv vil drifte kontoen videre eller om vi skal bistå deg på konsulentbasis.

(PS: Google Adwords krever 40,- for nyopprettede kontoer, men disse blir kreditert til budsjettet ditt).
 

Christian

Medlem
Hahahaha, knallbra. Du får skrike ut om dere skal skrive noe mer om slikt og trenger prøver eller premier eller noe slikt :p

Jeg har ingenting med hva vi skriver, da vi har en redaktør ansatt, samt følger tekstreklameplakaten osv :)

Men hvis vi skal kjøre noen konkurranser av noe slag kan jeg si fra!
 
Om du vet at målgruppen din er kvinner i aldersgruppen 22-45, vil jeg tro at facebook også er veldig relevant.

Og om det konverterer for dårlig kan du alltids segmentere litt mer og sikte deg inn på de som har interiør som interesser, er medlem av en viss gruppe etc.
 

n0stra

Medlem
Jeg har jo sett at det er en blogg gruppe som kaller seg "norske interiørblogger" som er av interesse. I tillegg burde det være greit å sende ut pressemelding til alle landets store og små aviser i tilfelle de skal ha noen artikler om slikt eller tilsvarende.

Facebook bruker vi aktivt og har hatt god rekruttering der og endel innspill, vi ser da også der at målgruppen er akkurat i den aldersgruppen og kjønnsgruppen som jeg nevnte.

Ellers tenkte vi å høre med større magasiner og lignende om de vil ha prøver samt premier til diverse konkurranser. En vinn-vinn situasjon om det passer dem å inngå samarbeid.

Ellers i forhold til adwords. Hvor mye bør man legge seg på i forhold til bud, kroner per dag osv? Dette er jo ikke ord det er så sjukt mye konkurranse på men jeg ser jo at det er noen få aktører som går igjen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det finnes jo også mange sånne "mamma-forum" hvor du nok også treffer mange i din målgruppe. Finnes jo tusenvis av damer hjemme i mammaperm som bruker (store) deler av dagen foran skjermen på facebook og diverse forum. ;)

[reklame]Hva med å høre med de ang muligheten for å annonsere? Også kan du jo si ifra til meg hvis du trenger selve annonsen.[/reklame]

F.eks

NybaktMamma - Forside
SnartMamma - Forside
Kvinneguiden.no
Babyverden.no - for deg som prøver å bli gravid, er gravid eller har barn
Barnimagen : Stedet for deg som er gravid eller prøver å få barn

Ble mye barne-greier dette, men det er jo som sagt her du treffer målgruppen din. :)
 

n0stra

Medlem
Flotters, takk for innspill. Google bomma litt på anslaget hvor mye vi burde budsjettere, hele dagskvoten på adwords gikk unna på få timer :)

Btw, i forhold til SEO og linking. Om man etablerer et par blogger som omhandler det man jobber med og skaffer domener som inkluderer de mest populære søkeordene, har det noe å si om disse blir oppdelt med bindestrek?

Eksempelvis om jeg skulle jobbet med bilpolering og bilpolering.no er parkert var opptatt. Ville da bil-polering.no bli rangert like godt av google?
 
Sist redigert av en moderator:
Topp