For Tradedoubler er annonsørene de viktigste. Det er der pengene kommer fra. Affiliates er bare en utgiftspost og et nødvendig onde for at butikken skal gå rundt.
Nei, du tar heldigvis helt feil. For TradeDoubler er selvsagt affiliates det viktigste. Uten affiliates tjener ikke TradeDoubler mye, da TradeDoublers inntekter ligger i transaksjoner som gjøres. TradeDoubler tar en provisjon av annonsøren på alle transaksjoner. F.eks. Annonsøren betaler affiliates 30 kroner per salg og TradeDoubler 10 kroner - totalt betaler annonsøren da 40 kroner for et salg. Hele vår forretningsmodell er avhengig av transaksjoner og det er affiliates som står for disse transaksjonene. Uten affiliates, ingen annonsører og heller ingen business. Affiliates er
ekstremt viktige for TradeDoubler og det er ikke mer enn to dager siden vår toppsjef var innom og stresset nøyaktig dette.
Når du registrerer deg som affiliate hos Tradedoubler, bør du vite at Tradedoubler ikke har noen som helst betenkeligheter med å spre dine personalia videre til annonsørene.
TradeDoubler sprer ikke informasjon utover hva som er tilgjengelig for annonsører gjennom TradeDoubler sitt grensesnitt. Når du inngår et samarbeid med TradeDoubler inngår du også et samarbeid med annonsørene du ønsker å benytte og disse må kunne kontakte deg via TradeDoubler. DFDS har hatt en konkurranse gående for sine affiliates og noen affiliates har vunnet en båtreise. DFDS har da fått tilgang til lå sende ut informasjon om denne konkurransen, om premien er fin eller ikke skal jeg ikke uttale meg om.
picxx skrev:
Synes tradedoubler begynner å få mange riper i lakken med ekstremt dårlige utbetalinger til sine affiliates (opp til 200% forskjell på noen annonsører advertising-->TD), annonsører som ikke betaler sine affiliates (byttdekk bl.a....har noen i det hele tatt noen gang fått noen penger fra disse?)
Det vil alltid være forskjeller mellom hva forskjellige aktører i i bransjen betaler ut til affiliates, både fordi forskjellige avtaler inngås og fordi forskjellige aktører arbeider på forskjellige måter. TradeDoubler er kjent for å ha markedets laveste provisjoner (til seg selv) og betaler ut mer til sine affiliates enn de fleste andre nettverk. Det betyr ikke at du ikke vil finne kunder som betaler mer hos andre nettverk enn hos oss, men selvsagt også omvendt. Det er naturen i affiliatemarketing.
I tillegg til selve provisjonen, må man også sette seg litt dypere inn i materien for å kunne uttale seg om hva som er bedre enn noe annet. Jeg tenker da spesielt på sporingsteknologi og hvor avansert denne er. TradeDoubler har i dag markedets mest avanserte sporingsteknologi, mye fordi vi i bunn og grunn er et teknologiselskap og vårt største konkurransefortrinn ligger i teknologi. TradeDoublers sporingssystem er et av to systemer som er sertifisert av Yahoo, vi har full godkjennelse fra IAB og dette sporingssystemet brukes av giganter som Dell, Apple, eBay, Kelkoo etc. Visste dere f.eks. at hele Kelkoo sitt system er basert på TradeDoublers sporingssystem?
Grunnen til at disse selskapene velger TradeDoubler sitt sporingssystem er fordi vi sporer vesentlig MER enn våre konkurrenter. Gjennom vår såkalte G2-tracking kan vi spore salg hvor tredjeparts cookies blir blokkert, hvor førsteparts cookies blir blokkert og situasjoner hvor vi kun sitter igjen med IP-adresser. I visse bransjer betyr det at vi sporer 20-40% flere salg enn våre konkurrenter hvor mange fortsatt er 100% avhengige av cookies og ikke benytter seg av serverside redirectsider hvor annonsør cookies også settes.
seppolaatle skrev:
Har dem seriøst så dårlig med penger fortiden? - Eller er det jeg som har misforstått noe her?
TradeDoubler har ikke dårlig med penger. Det er ikke mer enn tre måneder siden vi kjøpte Internet Marketing Works - Europas største selskap innen SEM for drøye 500 millioner og hvis dere husker et år tilbake i tid så ble vi verdsatt til rundt 6 milliarder under oppkjøpstilbudet til AOL. TradeDoubler går bra og vi kniver i dag om tittelen som verdens største affiliatenettverk og affiliateselskap. Vi investerer i år og neste år utrolig mye penger i teknologi og oppkjøpet av IMW vil gi både affiliates og kunder nye spennende muligheter i året som kommer. I starten av 2007 var TradeDoubler 350+ ansatte, nå er vi over 600. Affiliatemarketing vokser ekstremt raskt og det er uten tvil affiliatene som er viktigst for TradeDoubler!
Håper jeg oppklarte noen misforståelser her - og som vanlig, ikke nøl med å ta kontakt med meg enten via e-post eller PM hvis dere har noen spørsmål omkring TradeDoubler.