Tips på serverplass ønskes, jo billigere jo bedre

xtor

Medlem
Er ganske så amatør på området, planen er å bare drive på hobby basis. Men hvis muligheten til å tjene noen kroner på hobbyen er mulig så takker jeg ikke nei.

Er det noen som har tips og erfaring på helt greie og enkle servere? Har sett på en del gratis plasser som er linket hos gjerrigknark.

mvh

peterandrej

pensjonert moderator
Du trenger ingen dedikert server hvis du er heeeelt amatør. Ded.servere koster vel jevnt over fra 10.000kr og oppover. Men, da er maskinen din og bare din.

Forøvrig finnes det "hjemmeside"-webhoteller for de som vil skrive om katten sin. Her er vel One.com størst, og leverer en grei pakke til 10 kr/mnd. Da får du det du trenger. Men, skulle du ville skrive om noe mer enn katten din faller One.com fort igjennom.

Da må du litt opp på skalaen, og her har jeg faktisk testet ganske mye - og er dritmisfornøyd med alt jeg har prøvd. Så meg skal du ikke høre på, men One.com var faktisk helt greie husker jeg.

xtor

Medlem
Er det servere, f-eks dedicated, du er på leting etter, eller er det webhotell?
Finnes vel noen tråder ang. begge typer her på forumet fra før også.
Webhotell: https://www.webforumet.no/forum/hosting/221-anbefalt-webhotell.html
Ded. server:

Rettere sagt webhotell jeg er ute etter ja. De gratis produktene blir nok utelukket siden de kun kommer med reklame.

Svært få som never noe om trafikk på de webhotell som jeg har sett på, men det er jo derfor jeg er her, for å forhåpentligvis få noen tips.

Takk for svaret :)

xtor

Medlem
Du trenger ingen dedikert server hvis du er heeeelt amatør. Ded.servere koster vel jevnt over fra 10.000kr og oppover. Men, da er maskinen din og bare din.

Forøvrig finnes det "hjemmeside"-webhoteller for de som vil skrive om katten sin. Her er vel One.com størst, og leverer en grei pakke til 10 kr/mnd. Da får du det du trenger. Men, skulle du ville skrive om noe mer enn katten din faller One.com fort igjennom.

Da må du litt opp på skalaen, og her har jeg faktisk testet ganske mye - og er dritmisfornøyd med alt jeg har prøvd. Så meg skal du ikke høre på, men One.com var faktisk helt greie husker jeg.

Tanken er vel bl.a å linke til diverse videoer og ha undersider m.m. Tror du One.com vil funke greit til det? Prisen var jo ikke noe å klage på ihvertfall.

mvh

Helge

Profesjonell Googlesøker
One.com reklamerer med fri trafikk, noe som jeg vil si er helt på tryne.

Du har IKKE fri trafikk, det fikk jeg merke i idoltidene når tone var med (hadde fansiden hennes med en del musikk osv).

Domeneshop er jo gode, (men har hatt en del problemer med mailserverene sine i det siste). de er litt dyre, men der betaler du vell for kvalitet også, de har vært LENGE i gamet;)

Ellers så kan jeg annbefale Noyos.no;) stabile webhotell og god support

Tonny Kluften

Administrator
Kikk på signaturenlinken min, jeg har to kontoer der selv og er veldig fornøyd. De er et av verdens største firmaer på dette. Spør meg hvis du lurer på noe ang. dem eller snakk med live chat`en der.
Det koster det samme som tre liter melk i mnd. og jeg kan hjelpe deg å sette opp det du trenger.

Sist redigert:

xtor

Medlem
Takker og bukker for alle svar. Får vurdere litt frem og tilbake og se hva det blir til at jeg velger.

sKrud

Meget sliten student
Dreamhost har også meget rimelig hosting, det blir i tillegg utrolig mye billigere om du bruker promokoden: WEBFORUM når du bestiller. Du vil da få hosting fra 4USD per mnd!
Det du får da er
- 500 GB lagring
- 5 TB bandwidth
- Gratis .com domene
- Pluss en drøss med andre ting som du trenger, nameserver,SQL server etc..

:)

vidarlo

Apache-junkie
ja, men du får garantert ikke 5TB hvis du plutselig begynner å bruker det. Jeg liker ikke slike webhoteller som overdriver så grådig i reklamen.

Jo, du får det.

Poenget deira er at fleirtalet som hoster der bruker aldri over 10MB/mnd, og dei få som faktisk bruker 5TB/mnd er ekstremt godt fornøgde, og er svært god reklame for dreamhost. Det stemmer nok. Eg er en av dei som bruker *all* plassen min, og rimelig mykje båndbredde og cputid, men samtidig har eg referert rundt ti personer til dreamhost...

Så som sagt; forretningsmodellen deira går ut på at 99% av kundane aldri benytter seg av det dei har rett på.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jo, du får det.

Poenget deira er at fleirtalet som hoster der bruker aldri over 10MB/mnd, og dei få som faktisk bruker 5TB/mnd er ekstremt godt fornøgde, og er svært god reklame for dreamhost. Det stemmer nok. Eg er en av dei som bruker *all* plassen min, og rimelig mykje båndbredde og cputid, men samtidig har eg referert rundt ti personer til dreamhost...

Så som sagt; forretningsmodellen deira går ut på at 99% av kundane aldri benytter seg av det dei har rett på.

Men hva skal da dreamhost gjøre dersom alle sammen plutselig vil bruke "all" denne båndbredden som dem har krav på? Det er greit nok at det ikke kommer til å skje, men hva om? Jeg liker heller ikke spesielt godt dem som lover og lyver på denne måten..
Det å i det hele tatt diskutere noe slikt som dette er tåpelig, fordi Dreamhost (i dette tilfellet) kan ikke se inn i fremtiden og vite med 110% sikkerhet at dette aldri kommer til å skje...

Topp