Hei Tore
Takk igjen for din tilbakemelding, og spesielt så tidlig på morgenen
Problemet mitt var ikke at jeg ikke synes ideene var gode, problemet var å få det gjort....nå.
Ja, jeg vil helst unngå å forandre kjernefilene i opencart eller theme'et for da må jeg manuelt forandre dette hver gang ved en oppdateringer. Det kommer ofte oppdateringer til themet med nye funksjoner etc så jeg ville ha brukt mye tid bare på å skrive om kjernefiler hver gang. I opencart er det best å løse slike ting i vqmod, om mulig, og her er problemet mitt....
Å lage vqmod filer krever en del kjennskap til Opencart/themet (hvilke filer og kode man vil forande eller legge til) og en del kunnskap om html, php og css. Det er en bratt læringskurve og jeg har bare begynt å skrape litt på overflaten. Jeg har rett og slett ikke kunnskapen på nåværende tidspunkt til å kunne gjøre dette nå. Hovedproblemet er å ødelegge themets responsivhet, modulenes funskjoner i forhold til hverandre (f.eks hvis jeg tar bort den mørkegrå linjen ved css display:none slutter videointroen å fungere slik den skal) og hvor man skal putte språkvalg, handlekurv, søkefelt etc (og ikke minst hvordan). Å finne ut av dette i tillegg til å ta produktbilder, redigere bilder, skrive tekst, lage grafikk, lage reklame, flytte til kontor, oppdatere seg på ny programvare til 3D kamera og lasermaskin så er det bare ikke tid....akkurat nå, men vil helt klart se på dette når muligheten byr seg. Jeg setter stor pris på slike tilbakemeldinger selvom jeg kanskje ikke får gjort noe med dette akkurat nå.
Å skille på 2D og 3D er veldig vanlig i de fleste tilsvarende nettbutikker i inn og utland. Problemet er at noen krystaller kan man kun få gjort 2D bilder i og det er greit å få dette opplyst på forhånd. Grunnet tidsklemma er det fortsatt mange produkter jeg ikke har fått ut ennå på siden dessverre. Dette gjelder spesielt flere 2D krystaller. Helt enig med deg når det kommer til å opplyse om 3D prisene tidligere enn i valgene.
Uff da. Synd at du føler at bildene dine er i trøbbel. Var jo selvfølgelig andre effekten vi ville ha. Grunnen til spørsmålene er på grunn av loven om personopplysninger og datalagring. Vi må stille spørsmålene og kun et avkrysningsfelt for at man har lest et dokument er ikke godt nok. Jeg har snakket med datatilsynet vedrørende dette og klekkelige bøter kan ventes ved kontroll om samtykkene ikke er i orden.
Den nye Angrefristloven sier også det samme nå at en avkrysningsboks ikke er tilstrekkelig for å opplyse om angrefristen (jobber med å få dette implementert i det nye kassasystemet vår. Hadde i standardkassa).
Så, noen som har noen ideer om hvordan innhente samtykke bedre? Samtykke må kunne gis frivelig og aktivt.
Alle tilbakemeldinger tas i mot med takk. Jeg ser på nettsiden som et prosjekt som bare kan bli bedre over tid. Ideelt hadde jo alt vært perfekt fra første stund, men dessverre. Hadde det ikke vært for jul hadde jeg ventet med å lansere siden i det hele og det store til jeg følte alt satt på plass.
Tom