Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på sitcon.no

J

Jiberish

Guest
Det er (for å si det mildt) tydelig at du ikke er noen designer. Det er ikke jeg heller, men jeg er fullt klar over det og kjøper derfor slike tjenester fra andre. Det er noe du også bør gjøre.

Husk at er det et design du ikke bør spare penger på, så er det ditt eget. Din side skal presentere firmaet ditt for eventuelle kunder, akurat nå så vil nok de fleste kundene lure på om nettleseren plutselig var blitt en tidsmaskin med direkte linje til 1996.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvem er målgruppen for dine tjenester? Utifra teksten på forsiden er det folk som allerede har prøvd diverse indere/kinesere med dårlige resultater. Er dette din primære målgruppe?

Hvis det ikke er det, bør du forandre hele teksten på forsiden.

Forøvrig, hvis du leverer tjenester som nettopp ikke er dyre, vanskelige eller omfattende, bør du kutte ned på "BMW-språket":

"Sørensen It Consulting ønsker med sine lave priser og dynamiske prismodell å løse alle dine programmeringsbehov på en trygg og oversiktlig måte."​

Jeg bruker uttrykket "BMW-språk" om slikt fordi BMW bruker ord som "dynamisk" i sin markedsføring. Grunnen er selvsagt (joda, noen fordommer har jeg nok) at BMW henvender seg til unge, urbane menn i 20 årsalderen som har mer penger enn god smak. Eiendomsmeglere fra tidligere Notar er jo typisk i denne gruppen. I en reklame som går på TV2 Nyhetskanalen heter det fra BMW at (sett inn pompøs pausemusikk her) "bevegelse er dynamisk og effektiv".

Noe som for det første rent språklig er helt på jordet (siden dynamisk jo nettopp bl.a betyr bevegelse), og for det andre høres det jo helt utrolig cheezy ut. Men antagelig går det rett hjem hos målgruppen som tydeligvis er for tjukke i huet til å "ta" feilen.

----

Mitt råd er:
1. Finn målgruppen for dine tjenester (jo smalere desto bedre)
2. Snakk til dem på et språk de skjønner.
 

Jan W.

Medlem
Er ikke verre enn å basere sida på WP, og ta utgangspunkt i et passende tema. Kunnskaper til å endre på et ferdig tema har vel de fleste?
 

Alf

Medlem
Ideen å fungere som mellomledd er god, og fungerte veldig bra i tannteknikkerbransjen der kineserne nå har overtatt nesten hele markedet i Norge.
 

JanMS

Medlem
Heisann,

Jeg må si den første siden du viste er utrolig kjedelig og bygger ikke tillit med tanke på den bransjen du opererer i. Du bør prøve å skaffe deg et profesjonelt design i det minste. Den andre siden har jeg ikke lyst til å kommentere.

Men det jeg har lyst til å kommentere er prismodellen din. Vet du egentlig selv hvor mye dine tjenester koster? Jeg mener, hvis du får en kunde som ringer deg og er ute etter pris på nettside - hva har du tenkt å svare? Vet du egentlig selv hvor mange linjer kode du anslår at en nettside inneholder?

Pris pr linje med kode sier absolutt ingenting om hvor mye nettsiden eller programmet faktisk kommer til å koste kunden, og dette er det viktigste du må ha klart for deg hvis du skal ha håp om å selge noe som helst.

Vel, si en kunde ringte og sa: "Jeg trenger en nettside, hvor mye vil den koste?" så ville samtlige varsellamper ringe i mitt hode. Denne kunden er ikke den kunden jeg ønsker. Hvis jeg derimot fikk en forespørsel som lød som følger: "Vi ønsker å lage en ny nettside. Hvis vi sender deg en kravspesifikasjon, kan du si oss sånn ca hvor mye den vil komme til å koste?" så ville jeg være interessert. HOVEDGRUNNEN til at jeg har en sånn prismodell er at jeg ønsker å jobbe med mennesker som vet hva de vil ha. Jeg kommer selvfølgelig til å revurdere alle aspekter av hva jeg tilbyr til hvilken pris. Designet blir selvfølgelig også revurdert. Det var faktisk ment som en liten spøk siden jeg ikke kan design. Å kode avanserte løsninger basert på PHP, AJAX, svg, etc kan jeg derimot.

Jeg vil nå sette meg ned og revurdere alt på websiden, design, kommunikasjon, tekst, prismodell, etc.

Jeg vil egentlig bare takke dere alle for kommentarene og tilbakemeldingene, de er faktisk ganske hjelpsomme. De forteller meg alt jeg trenger å vite. Til og med de som rett ut latterliggjør siden.
 

JanMS

Medlem
Dette er jo en gylden mulighet for de som skal ha noe utviklet.
Jeg tenkte på en ny facebook klone jeg.
Alt skal kodes på samme linje, i en fil :D

Send meg en kravspesifikasjon og design så skal jeg gjøre en seriøs vurdering av om det er teknisk mulig ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vel, si en kunde ringte og sa: "Jeg trenger en nettside, hvor mye vil den koste?" så ville samtlige varsellamper ringe i mitt hode. Denne kunden er ikke den kunden jeg ønsker.

Vel, i det segmentet du (antagelig) opererer i, altså privatpersoner og små bedrifter, vil akkurat det der spørsmålet komme ganske ofte. Jeg har jobbet med slike ting i mange år, og de eneste som ikke spør akkurat det spørsmålet der "Hvor mye koster det?" er kunder som ikke bruker egne penger eller som har penger nok. Det vil i klartekst si offentlige organisasjoner eller Statoil.

Jeg fikk et oppdrag fra en, skal vi si organisasjon som ikke akkurat sliter økonomisk, og da var prisen bare "Ok, ja, whatever. Det høres greit ut. Bare ta den tiden du trenger."

Den egentlige grunnen til at folk spør "hvor mye koster det" er jo ikke fordi de er så fryktelig nysgjerrige på prisen. De spør jo ikke en bilselger det samme spørsmålet etter 30 sekunder. Nei, grunnen til at akkurat det spørsmålet dukker opp er fordi kjøperen ikke ANER hva han skal spørre om. I det segmentet vi snakker om her er kunnskapen om nettet vanvittig mangelfull, og da blir det naturlig for kunden å ville snakke om noe han jo tross alt kan uttale seg om. Priser og penger snakker han antagelig om hele tiden, og det er på en måte trygt og sikkert.

Det du derfor alltid må gjøre er å berolige kunden. Snakke hans språk. Få ham til å føle seg trygg, og helst få ham til å føle at han OGSÅ har en slags peiling på dette.
 

kkjelles

Medlem
Har du vurdert å installere wordpress? Det er gratis, du kan velge i tusenvis av forskjellige temaer og du kan deretter nesten skreddersy designet slik du vil ha det.

Til ditt nettsted vil jeg si at wordpress er helt perfekt, og siden du ikke er noen designer så vil jeg si at det er enda mer perfekt ;)

Du finner sikkert noen tråder her eller på google som gir deg helt grunnleggende innføring i wordpress, jeg var nybegynner for 2 måneder siden og har siden da satt opp denne siden: Nettmegler.com. Som ser helt greit ut og mye av funksjonene jeg ønsket på siden var å finne gjennom såkalte plugins som du installerer på siden din.

Virkelig, prøv wordpress!
 
Sist redigert av en moderator:

selbekk

Medlem
Interessant løsning på prising. :p

- Prøv deg med litt gradients (CSS har en fin løsning for det) for å myke opp designet litt.
- Fiks den pikselerte logoen din
- Bruk et reset-stylesheet
- Serif-skrift er ikke så godt å lese på skjerm, og gir nok ikke helt det inntrykket du vil gi kundene dine om teknisk kompetanse (min assosiasjon: serif = avis / roman)
- Skaff deg en annen prismodell. Gi heller priseksempler, og be kunden ta kontakt for et ordentlig prisoverslag. (Hvem vil betale per linje uansett? Hvor brede er disse linjene? Og ekstra for kommentarer? Are you kidding me?)
- Skriftlig har du mye fokus på det negative. Overskriften "Outsourcing av programmering kan ofte være vanskelig, dyrt og omfattende." er ikke akkurat "åh, nå vil jeg lese mer"-materiale. Og hvem bruker punktum i overskrifter? Videre ville jeg droppet alt av "advarsler" mot at du ikke gjør ditt og datt for kunden. Kunden vil lese "slapp av, jeg fikser alt", og selv om det ikke er helt sant, kan du i alle fall frastå fra å si "jeg gjør ikke ditt eller datt".
- Skaff deg et kontaktskjema :) Du som programmerer burde vel klare dette!
- Siden du fritt står frem med at dette er et enkeltpersonsforetak, burde du gjøre det mer personlig. Sleng inn et bilde av deg selv, og gi siden et litt mer... personlig preg :)


Lykke til med bedriften :)
- Kris
 
Topp