Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på portefølje

kek91

Webutvikler
Hei,

Da har jeg laget et nytt design til nettsiden min som jeg ble ganske fornøyd med.
Målet var å lage det veldig simpelt og gjøre informasjonen lett tilgjengelig.

Har testet i Firefox, Chrome og IE 8/9 på Win7 og Chrome på Linux, det ser ut som det skal.
Alle sidene validerer gyldig HTML5 hos W3 foruten kontaktsiden pga Google Maps kodesnutten.

Kom gjerne med tips til forbedringer eller still spørsmål hvis det er noe dere lurer på.

URL: platonnor.com

(Ja, jeg har ikke fått fingeren ut av rompa og bestilt .no domene enda... det kommer :))

På forhånd, tusen takk for svar.
 
Siden er oversiktlig ja, men kan ikke helt si at jeg likte designet så veldig godt.
Skriften i logoen så ut som en av effektene som fantes i Word for noen år siden, og den glow effekten du har på tittelene på hver av dine referanser er heller ikke noe spesielt fin.

Men det er bare min mening da ;)
 

kek91

Webutvikler
Tusen takk for svar Stein Ove.

Hehe, litt usikker på hvilken Word effekt du mener, det var absolutt ikke meningen. Jeg ble ganske fornøyd med logoen, men hvis flere oppfatter den som en dårlig Word effekt må jeg nok prøve å gjøre litt endringer :)
Ser også at den kanskje ikke passer helt på den mørke bakgrunnen da den mørkegrå fargen forsvinner.

Jeg skal prøve litt andre hover-effekter på portfolio bildene som du sier. Det er for øvrig box-shadow og ikke glow.

Smaken er som baken så jeg forventer ikke at designet faller i smak hos alle, men takk for svar uansett :)
 
A

aabbcc

Guest
Lurer på om de skyggene hadde blitt en del penere om de ikke var så harde? Ikke helt svarte, men litt gjennomsiktige?

Hos meg er ikke portfolioikonene sentrert. Det er mye mindre plass til venstre for den til venstre enn til høyre for den til høyre. Det hadde sett ryddigere ut om de var sentrert som resten av designet.

Ellers er det nok noe i det du nevner selv om kontrasten mellom bakgrunnen og logoen din som kanskje ikke fungerer optimalt.

Sånn det var litt krast, men egentlig er dette ganske bra det.

AABBCC
 

Tony J

Alle skal få
1)Logoen er helt ok, men må utbedres. Bruk lik blåfarge oppe og nede som du har avsluttet "Nor" med. Da vises logoen bedre. Samtidig legg til blåfarge på undersiden av det elementet du har til venstre for teksten. Uansett hva du velger så synes jeg logoen må frem bedre.

2) Bakgrunnen din. Den kan du forsøke å gjøre lysere, det vil fremheve innholdet på siden. Da vil ikke den midre delen med innhold bli for mørk slik det er nå.

3) Det er DENNE Weblosninger - PlatonNor.com - Din webløsning siden som skal være forsiden din.

Du kan også legge til en klassisk bildeslider, f.eks bilder med tekst som beskriver tjenesten under menyen.

Ps: Husk Favicon
 

kek91

Webutvikler
Her var det mye bra, tusen takk for svar begge to.
Har gått gjennom det meste nå.

Lurer på om de skyggene hadde blitt en del penere om de ikke var så harde? Ikke helt svarte, men litt gjennomsiktige?
Prøvde meg på en litt annerledes effekt, blå glow. Ser det greit ut?

Hos meg er ikke portfolioikonene sentrert. Det er mye mindre plass til venstre for den til venstre enn til høyre for den til høyre. Det hadde sett ryddigere ut om de var sentrert som resten av designet.
Det har du helt rett i, fikset nå.

Tony J skrev:
1)Logoen er helt ok, men må utbedres. Bruk lik blåfarge oppe og nede som du har avsluttet "Nor" med. Da vises logoen bedre. Samtidig legg til blåfarge på undersiden av det elementet du har til venstre for teksten. Uansett hva du velger så synes jeg logoen må frem bedre.
Prøvde meg med litt av blåfargen på Platon, men jeg følte det så feil ut. Har gjort gråfargen lysere og fjernet skygge-layeren. Jeg syntes i hvert fall at logoen er mye lettere å se nå.

Tony J skrev:
2) Bakgrunnen din. Den kan du forsøke å gjøre lysere, det vil fremheve innholdet på siden. Da vil ikke den midre delen med innhold bli for mørk slik det er nå.
Takk for tips, jeg gjorde den et par hakk lysere. Fra #333333 til #444444, det ble ganske stor forskjell.

Tony J skrev:
3) Det er DENNE Weblosninger - PlatonNor.com - Din webløsning siden som skal være forsiden din.
Kan være enig at den passer bedre som startside, byttet nå.

Tony J skrev:
Du kan også legge til en klassisk bildeslider, f.eks bilder med tekst som beskriver tjenesten under menyen.
Foreløpig holder jeg meg bare til "ren tekst" på Webløsninger-siden, men jeg kan godt ha et slideshow på portfolio-siden. Grunnen til det er at fordi hvis jeg skal ha litt tekst i et slideshow bilde kan det fort bli et irritasjonsmoment hvis slidene går for fort eller for tregt.

Tony J skrev:
Ps: Husk Favicon
Det er allerede tilstede, funker helt fint hos meg. Hvis du bruker Firefox v14 så har de fjernet faviconet fra URL baren, men du kan fortsatt se det på fanene på toppen.

Tusen takk igjen til begge, mange gode forslag!
 
Synes dette resultatet ble mye bedre. Nå er det bare en ting jeg har å utsette på, og det er at det er alt for mye tekst på fremsiden.
Kanskje du kunne byttet ut alle de tekstene (Nettside, nettbutikk, osv) med litt større ikoner som gir et godt inntrykk av hva de betyr og kun noen få stikk ord?
 

spikre

peterhamre.no
- Du oppgir ikke ditt eget navn.
- Du skriver "jeg" i setninger, men likevel skriver du: "PlatonNor utvikler nettsider helt fra"
Bestem deg for om du vil gjøre siden personlig, eller det motsatte. Nå har du en jeg person som verken er representert med navn eller ansikt - svært uvanlig i denne bransjen.
- På Weblosninger - PlatonNor.com - Din webløsning ser det for meg ut som du bare har et ferdig design, og fyller inn noe som passer i forhold til ikonene som allerede lå i designet. Hvor interessant og avgjørende er det egentlig at du bruke Google Analytisk (statistikk)?

Et eksempel til på noe helt latterlig:
PlatonNor kan tilby en hel rekke forskjellige webløsninger, alt ut i fra hva du eller din bedrift trenger. Jeg har flere års erfaring innen programmeringsspråket PHP
(så vidt jeg har forstått, utrolig nok, er PlatonNor og "Jeg" samme person/enhet/enk/ting.)
 

kek91

Webutvikler
Synes dette resultatet ble mye bedre. Nå er det bare en ting jeg har å utsette på, og det er at det er alt for mye tekst på fremsiden.
Kanskje du kunne byttet ut alle de tekstene (Nettside, nettbutikk, osv) med litt større ikoner som gir et godt inntrykk av hva de betyr og kun noen få stikk ord?

Er enig at det til tider ble litt mye tekst, jeg har allerede prøvd å korte ned en del i forhold til slik det var. Skal prøve å formulere meg på en enklere/kortere måte, kommer tilbake til det litt senere.

spikre skrev:
- Du oppgir ikke ditt eget navn.
- Du skriver "jeg" i setninger, men likevel skriver du: "PlatonNor utvikler nettsider helt fra"
Bestem deg for om du vil gjøre siden personlig, eller det motsatte. Nå har du en jeg person som verken er representert med navn eller ansikt - svært uvanlig i denne bransjen.
Jeg står listet med fult navn, adresse og org.nr. på kontakt-siden.
Meningen er å få fram at PlatonNor og jeg er samme person, jeg er enig at ikke det kom tydelig nok frem, skal skrive en liten introduksjon slik at det ikke skaper forvirring.
Grunnen til at jeg bytter mellom jeg og PlatonNor er rett og slett fordi jeg følte at det så dumt ut å skrive "Jeg" i hver setning eller "PlatonNor" i hver setning. Jeg tenkte litt variasjon ville hjelpe.

spikre skrev:
- På Weblosninger - PlatonNor.com - Din webløsning ser det for meg ut som du bare har et ferdig design, og fyller inn noe som passer i forhold til ikonene som allerede lå i designet. Hvor interessant og avgjørende er det egentlig at du bruke Google Analytisk (statistikk)?
Hvorfor ser det ut som jeg har et ferdig design? Jeg er stor motstander av templates fordi jeg liker å lage noe unikt og derfor er det kjipt å høre den anklagelsen. Greit nok at jeg har brukt Colorzilla sin CSS Gradient verktøy for å få riktig CSS gradient, men ellers har jeg laget alt selv i notisblokka mi.

En annen ting, det ser ikke ut som du har lest innholdet mitt. Jeg nevner aldri at jeg bruker Google Analytics, jeg brukte det kun som sammenligning mot et annet produkt fordi GA er dagens standard.
Og statistikkprogram er faktisk veldig interessant, det er noe alle "trenger", regner med du var klar over det...

spikre skrev:
Et eksempel til på noe helt latterlig:
PlatonNor kan tilby en hel rekke forskjellige webløsninger, alt ut i fra hva du eller din bedrift trenger. Jeg har flere års erfaring innen programmeringsspråket PHP
(så vidt jeg har forstått, utrolig nok, er PlatonNor og "Jeg" samme person/enhet/enk/ting.)
Du har rett, jeg og PlatonNor er samme. Som jeg skrev oppe så er jeg enig at det kom dårlig fram, jeg skal skrive en introduksjon for å oppklare den biten.

Ellers er det som jeg nevnte i stad, for å få litt variasjon nevner jeg både PlatonNor og jeg. Det skader heller ikke SEO-messig å nevne PlatonNor.

Syntes det blir for dumt å kalle meg helt latterlig, når du i tillegg ikke leser innholdet på nettsiden, men greit nok. Jeg tar det til meg og skal fikse det som trengs, bl.a. skrive en introduksjon om meg/bedriften :)

Takk for svar begge to.
 

Tonny Kluften

Administrator
Å kalle noe latterlig er ikke særlig inspirerende...

"Det er vanskelig å si en fast pris fordi alle prosjekter er forskjellige.
Når du kontakter PlatonNor vil jeg derfor gi deg et pristilbud på hele pakken, fiks ferdig."

Si heller noe om at kunden får en fast pris når du får oversikt over prosjektet. Ikke si at ting er vanskelig.
 

Tony J

Alle skal få
Syns det går fremover jeg. Det jeg mener med slidebar skal ikke være dumt.
Før du forkaster ideen:

Ta en titt på mercado . no og se hva jeg mener.

Det vil ta bort mye av det tekstopplegget andre reagerer på, og eventuelt ikonene dine.
Hvis du skal beholde ikonene er jeg enig i at de kan gjøres større og tydeligere og kompensere med å ha litt mindre tekst og evnt hakket større font.

Jeg er enig i at du må bestemme deg for om det er jeg eller vi. Det er vel en smaksak. Jeg bruker å forholde meg til hva som er reelt. Er det kun JEG som gjør alt, da bruker jeg jeg, men dersom det er jeg som gjør 99% og har en designer til å finpusse den siste 1%'en. Da bruker jeg vi. Dette kan også være en smaksak og finnes nok ingen fasit.

At spikre bruker ordet "latterlig" er dumt, men bra du ikke hisser deg opp av den grunn. Det burde bare gi større motivasjon.

Ps: Jeg brukte chrome da jeg ikke så faviconet ;)

Dette blir bra!

Tony
 

kek91

Webutvikler
Si heller noe om at kunden får en fast pris når du får oversikt over prosjektet. Ikke si at ting er vanskelig.
Takk for tipset, har formulert meg litt annerledes nå.

Syns det går fremover jeg. Det jeg mener med slidebar skal ikke være dumt.
Før du forkaster ideen:

Ta en titt på mercado . no og se hva jeg mener.
Den var veldig fin, det må jeg si.
Prøvde meg på en slideshow nå, mulig jeg mangler litt kreativitet når det kommer til selve slidene, men jeg kan i hvert fall bruke det midlertidig så kan jeg få litt hjelp av fruen senere som er en kløpper i Photoshop.

Det vil ta bort mye av det tekstopplegget andre reagerer på, og eventuelt ikonene dine.
Hvis du skal beholde ikonene er jeg enig i at de kan gjøres større og tydeligere og kompensere med å ha litt mindre tekst og evnt hakket større font.

Jeg er enig i at du må bestemme deg for om det er jeg eller vi. Det er vel en smaksak. Jeg bruker å forholde meg til hva som er reelt. Er det kun JEG som gjør alt, da bruker jeg jeg, men dersom det er jeg som gjør 99% og har en designer til å finpusse den siste 1%'en. Da bruker jeg vi. Dette kan også være en smaksak og finnes nok ingen fasit.
Jeg har endret alle tekstene til de forskjellige punkta nå og gjort ikonene større.
Jeg ønsker å beholde ikonene slik at det ikke blir så veldig trist og svart/hvitt.
Syntes det ble mye bedre i forhold til slik det var, men setter pris på tilbakemeldinger :)

Har også fikset på platonnor/jeg/vi problematikken og jeg tror det ble ganske forståelig nå. I tillegg til det laget jeg en Biografi-side, så nå håper jeg alt er på plass

At spikre bruker ordet "latterlig" er dumt, men bra du ikke hisser deg opp av den grunn. Det burde bare gi større motivasjon.

Ps: Jeg brukte chrome da jeg ikke så faviconet ;)

Dette blir bra!

Tony
Tusen takk for gode ord, det setter jeg pris på :)

Testet i Chrome jeg også, det ser ut som de også har fjernet faviconet fra URL-baren, men jeg kan se faviconet oppe ved fanene. Er det slik hos deg også?
EDIT:
Jeg har visst slettet favicon filen med en feil, haha... alle nettleserne mine viste fortsatt det gamle fordi det ikke ble oppdatert. Lastet opp favicon nå, regner med det funker? :)

Takk Tonny og Tony :D
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Fortsatt fremover her. Bra løst med jeg og vi problematikken.

Videre:

1)Under logo og menybar så må ting midtstilles. Etter menyen blir alt under et hakk forsøvet til venstre.

2)Ang slider: Den gjorde siden mere fargerik. Men pass på å variere med farger og tekstposisjonering for hvert bilde. F.eks på første bilde står "webdesign" til venstre. Bilde nr 2 kunne hatt Webutvikling til høyre slik at ting ikke blir en rutine. Syns bilde på webuvikling som viser koder etc er helt ok, men på designbilde burde du imponere med noe freshere design. kanskje annen farge en hvit her?

3)

Ikon og tittel er bra nå, men teksten under syns jeg er ekkel å lese.
Bare en ide: Hva med å sette kategoriene (ikon+tittel+tekst) i runde firkantete stilige
bokser med en lys bakgrunn her med mørk font?

4)

Introduksjonen din øverst kunne ha et hakk større font enn kategoriene under for å skille av litt. Kategoriene under har i teorien en for liten font (spør du smeg vel å merke), men dette "problemet" tror jeg blir opphevet om du rammer inn denne informasjonen i bokser som foreslått over.

5) Jeg syns fortsatt logoen kan være krassere. Kan være flere på forumet her som kan raske opp et kjapt bedre eksempel (ex: dag frogner) :D Ps: Det er særlig "platon" biten i logoen som jeg synes flyter for mye inn i bakgrunnen på siden din.

6) Hvis du har mye tid kan du forsøke å legge deg bredere istedenfor å være så lang.
Det er deilig å slippe å skrolle for mye. Men bare en smaksak dette her :)
 

kek91

Webutvikler
Beklager treigt svar, har hatt storrengjøring de siste to dager samtidig som jeg måtte jobbe litt på en annen side.

Har gjort all teksten ett hakk større, også har jeg lagt til lyse bokser på alle de forskjellige webløsningene med mørk farge på teksten. Det var et godt forslag, takk for det.

Har også lagt til samme bakgrunns "boks" på headerbilde slik at det ikke går i ett med den mørke bakgrunnsfargen. Føler at det løste problemet ganske greit, men tar i mot kritikk så klart :)

Det var en god idè å gjøre siden litt bredere, det tar ikke så lang tid så det skal jeg absolutt gjøre ved neste anledning. Må tilbake til husarbeid her så jeg får se på det senere eller evt i morgen :)

Skal også pushe alt innholdet et hakk til høyre slik at det blir mer midtstilt, er enig at det heller litt for mye til venstre nå.
Har også gjort noen endringer på slidebildene (endret på hvor Webutvikling/Webdesign teksten kommer fram) - men skal som sagt prøve å få opp noen bedre bilder senere :)

Tusen takk
 

Tony J

Alle skal få
1
De lyse boksene: Teksten i boksene, gjør det to hakk større. Du har masse plass til overs på boksene, ikke la plassen stå urørt hvis du kan bruke plassen til å få teksten bedre leselig. Syns det ikke er optimalt for øyet nå. Tips: Bruk tahoma, skader ikke ;)

2
Dersom du gjør siden bredere, syns jeg du skal gå for at det blir 3 bokser i bredden.
Du har 8 bokser i dag. Fjern "Annet" , informasjon under "annet" kan du legge til i siden du skal linke "Nettside" til f.eks. For du har tenkt å legge til URL på de bokserne, slik at hvis klikket kommer du til en side med mer utfyllende informasjon? Du kan også fjerne boksen "Priser". Da du har tenkt å gjøre siden bredere, så blir dette perfekt med 3x3 bokser i bredden. Og siden menyen også blir bredere kan du legge til "Priser" i menyen heller.

3
Dersom det er mulig, kan du få eier av nettsidene du har under "portifolio" til å gi deg en god tilbakemelding.

4. Bytt plass på "Webløsninger" og "Portifolio". Det er mest naturlig om landingssiden din er helt til venstre i menyen. Og dersom en person er inne på f.eks "portifolio" kan du fremheve navnet "portifolio" i menyen, f.eks ha en lys avrundet firkant rundt, som flytter seg til hvilken side av menyen brukeren er i, om du skjønner?

Tony
 
Sist redigert:
Topp