Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nytt konsept for bloggere

selbekk

Medlem
enda et lite tips til trådstarter angående kontaktskjemaet:

Folk på internett hater skjemaer. Jo lengre, jo verre (I alle fall meg og de jeg kjenner). De blir lei av å fylle ut informasjon de egentlig ikke ser relevant for at du skal ta kontakt med dem, og da mener jeg f.eks. adresse, telefon, ønsket domene osv osv.. Be dem gi deg mailen sin, kanskje tilogmed navnet sitt, og be dem klikke send. Resten kan dere ta over epost.
 

zapotek

Medlem
Folk på internett hater skjemaer. Jo lengre, jo verre (I alle fall meg og de jeg kjenner). De blir lei av å fylle ut informasjon de egentlig ikke ser relevant for at du skal ta kontakt med dem, og da mener jeg f.eks. adresse, telefon, ønsket domene osv osv.. Be dem gi deg mailen sin, kanskje tilogmed navnet sitt, og be dem klikke send. Resten kan dere ta over epost.

Er dette noe du TROR eller noe du vet? Jeg TROR nemlig det motsatte. Jeg får mye mer henvendelser når jeg har et kontaktskjema på sidene mine enn kun en mailadresse.

Jeg er dog enig i at det bør være få punkter pr skjema.
 

selbekk

Medlem
Uten å kunne nevne kilder, så er det bare noe jeg har plukket opp på nettet. Men påstanden min bygger på logikk. Folk på nettet vil ha det enkelt. Om det er få klikk mellom hovedsiden og det man vil ha tak i, om det er enkelheten i måten tekst på siden er strukturert på, om det er nedlastningstid, eller utfylling av skjema. Tiden deres er kostbar (den burde i alle fall være det i våre hoder), så derfor tenker jeg så at den informasjonen man i utgangspunktet ikke trenger å fylle ut, er irrelevant å gjøre det. I tillegg kan mange (kanskje ikke i din målgruppe tho) være skeptiske til å gi fra seg så mye informasjon i utgangspunktet.

Kanskje jeg overdramatiserer, men det er igjen bare snakk om prinsipper! :)
 
Angående skjemaer: Jeg er uenig at man må ha veldig enkle skjemaer. For det første ønsker man jo å få telefonnummeret til kunden slik at man ringe dem opp om det skulle være noe spørsmål? Ønsket domene er jo selvsagt også.

Tviler veldig sterkt på at noen som er i modus for å bestille en blogg stusser over at man må fylle ut telefon, ønsket domene, adresse osv. Uansett, så må jo også ta hensyn til eieren som jo også ønsker mest mulig informasjon om kunden.

Her er mitt kontaktskjema: Comfyrene | Kontakt et mareritt? Jeg ønsker helst mest mulig info på forhånd, selv om ikke alle feltene _må_ fylles ut.

On topic: Likte siden veldig godt. Enkel. Lett. Pen. Kanskje mer fokus på prisen 99 kroner kunne vært ønskelig bare. Kanskje med en standard glossy button over maskinene der, "Fra 99,- i måneden" eller liknende.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takk for tilbakemeldinger. Konstruktivt. Setter pris på det. Fortsett gjerne.

Ang kontaktskjemaer så er jeg helt enig i at man skal holde antallet felter til et minimum. Jeg misliker selv sterkt å måtte fylle ut masse info for å få bestille en kabel til 99 kr fra en nettbutikk. I tilfellet her derimot, er den informasjonen som etterspørres helt nødvendig faktisk.

Jeg spør etter:

- navn
- epostadresse
- postadresse
- postnummer
- poststed
- telefon
- ønsket domene (valgfritt)
- evt kommentar (valgfritt)

--

Kunder som ikke vil gi fra seg disse opplysningene eller ikke gidder å fylle dem ut, får heller velge en annen leverandør. Navn og adresse må jeg jo ha for å vite hvor jeg skal sende faktura, ikke sant? Ærlig talt.

Med meningsløse felt tenker jeg felt av typen "kjønn", etc.

(NB! bestillingsskjemaet er ikke ferdig på bloggshop. Jeg blir nok å legge til et par felter og kanskje trekke ifra noe.)
 

Gaasehud

Medlem
Vil bare påpeke at da jeg kritiserte bestillingsskjemaet, var det ikke pga. antall felt, men at det var litt "rotete". Deilig med store gode felt med padding i, men synes det ble litt vel mye mellomrom mellom f.eks. labelsene og feltet.

Gjorde en liten greie i Ps, så vi ikke misforstår hverandre ang. å gjøre "skjemaet mindre". Ser hvert fall ikke så skummelt ut om det er så lite, dessuten tenker jeg nok at nordmenn av en eller annen grunn liker at de legger inn litt "jobb" når de bestiller seg noe som dette. Mer amerikansk fenomen det med å klikke på en stor, grønn, glossy knapp. ;)
Sjekk her
 

selbekk

Medlem
Hei igjen peterandrej,

jeg tror jeg bør forklare. Det er ingenting i veien med kontaktskjemaet ditt, HVIS MAN SKAL BESTILLE NOE. Hvis man derimot bare lurer på noe, kan det være litt slitsomt. Grunnen til at jeg har noe å utsette utover det, var at du basically spesifiserer at "fyll ut, så tar vi det derifra". Kanskje jeg misforstod det. =)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hei igjen peterandrej,

jeg tror jeg bør forklare. Det er ingenting i veien med kontaktskjemaet ditt, HVIS MAN SKAL BESTILLE NOE. Hvis man derimot bare lurer på noe, kan det være litt slitsomt. Grunnen til at jeg har noe å utsette utover det, var at du basically spesifiserer at "fyll ut, så tar vi det derifra". Kanskje jeg misforstod det. =)

Kontaktskjemaet er nå rimelig basic da. Som vist her:
Bloggshop.no » Kontakt oss

Der er jo til med en basic epostadresse man (nesten) kan trykke på..

--

Ang bestillingsskjemaet så synes jeg det blitt bedre nå:
Bloggshop.no » Bestille?

Ble litt enklere å forstå synes jeg, med de (to) stegene.

Eller hur?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er det bevisst at du bruker slike rare setninger på Bloggshop? F.eks:

"Kun fra kr XX,- pr mnd!" er jo normalt "Fra kun kr 99,- pr mnd!" og "Bestiller du din blogg i dag, så får du gratis etablering med på kjøpet!" ville jo de fleste skrevet "Bestiller du din blogg i dag får du gratis etablering med på kjøpet!"

Jeg vet ikke om du har gjort dette bevisst for å være litt anderledes enn de andre, men jeg må jo innrømme at det gav meg et inntrykk av litt mindre seriøs faktisk. Kanskje tanken datt litt inn på at du ikke kan skrive, og hvordan kan du da gi meg en blogg...

Samfunnsansvar var jo noe nytt ja. Veldig bra initiativ, men... Hører det egentlig hjemme på bloggshop.no? Jeg regner jo ikke med dette er her fordi du vil dra kunder på det, men fordi du bryr deg personlig om slike greier.

Jeg finner ikke et eneste sted på nettstedet at du forteller hva en blogg faktisk er. Ikke gang jeg vet hva en blogg er. Det har kommet så mange forkjellige varianter med tiden at jeg dønn seriøst ikke vet hva en "ekte blogg" er for noe lenger.

Dette er nok det dummeste jeg har skrevet på lenge, men bytt plass på Bestille og Spørsmål i footeren. Det blir så utrolig mye mer sammenhengende da på en måte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg tenker det sånn.

Enda en kanskje unødvendig greie, inne på bloggen din. I beskrivelsen av bloggen, eller et eller annet sted - Få frem at bloggen er skrevet av Bloggshop. Første inntrykk jeg fikk var at dette var siste innlegg fra alle bloggene du hoster. Dette inntrykket gikk ikke bort før jeg leste et par av dem. - Fordi at vi inne i postene finner "blogghopbloggen." På en måte føler jeg at man må kjenne din skrivemåte før man kan vite at det faktisk er du / bloggshop som har skrevet disse innleggene.

Priseksemplene burde inneholde hvilken pakke du prater om i tittelen. Plutselig har du lagt inn "Eksempel 1: Nybegynneren" , hvor jeg føler den burde være "Eksempel 1: Nybegynneren (standard)" eller slikt noe. Dette fordi jeg faktisk måtte lete før jeg fant ut at du hadde skrevet dette i tabellene. Lete er jo ikke bra...

Dessuten har du altfor lite informasjon om pakkene. Jeg syns så absolutt det burde vært noe mer informasjon for de som vil vite slikt som hvor mye diskplass, båndbredde og slikt de har tilgang til.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takk for fin tilbakemelding, Atle. De tingene du nevner i forhold til språk er jeg enig i. Men jeg har til nå ikke konsentrert meg om denne siden av nettsiden, så at språket må pusses på er nok helt sant. Egentlig har jeg ikke rukket å gjøre så mye med denne nettsiden faktisk, som har å gjøre med at jeg holder på å innføre bedre arbeidsrutiner i forhold til kunder (backupløsninger, etc). Jeg holder også på å flytte kunder over på en ny server, og det er jo sinnsykt mye (ganske kjedelig) arbeid.

Som et eksempel på ting som mangler, så kan man nevne at det ikke finnes noen produktside som beskriver hva man kjøper i det hele tatt, og jeg har enda ikke fått opp porteføljen.

Men det kommer. Jeg har masse arbeid å ta meg av før jul, så egne prosjekter må komme litt i andre rekke.

Samfunnsansvar var jo noe nytt ja. Veldig bra initiativ, men... Hører det egentlig hjemme på bloggshop.no? Jeg regner jo ikke med dette er her fordi du vil dra kunder på det, men fordi du bryr deg personlig om slike greier.

Nja, det er vel både og. Jeg tror sterkt på at bedrifter som driver sin virksomhet på en positiv måte og med tanker for etikk får hundre ganger igjen for denne innsatsen. Både fordi man føler at det man driver med "betyr" mer, men også fordi - let's face it - positiv PR faktisk er et meget effektivt virkemiddel innen faget markedsføring.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg vet ikke om du har gjort dette bevisst for å være litt anderledes enn de andre, men jeg må jo innrømme at det gav meg et inntrykk av litt mindre seriøs faktisk. Kanskje tanken datt litt inn på at du ikke kan skrive, og hvordan kan du da gi meg en blogg...

Hehe. Artig sammentreff. Jeg fikk akkurat en epost fra en av norges aller mest kjente skribenter som kommenterer i en av norges ledende økonomipublikasjoner. Denne skribenten har faktisk gitt ut bøker om ledelse og bedriftsstrategier.

Sitat fra epost:
"Likte veldig godt den presentasjonen du har av Bloggshop."

:)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det var jo litt morsomt. Kanskje mange vil se på det som positivt med litt unike måter og forklare tingene på.
 
Topp