så aldri den første versjonen av siden din, men den nåværende ser bra ut. Allikevel har jeg noen kritiske kommentarer du kanskje kan ta med deg videre:
- Da jeg så forsiden, og leste den første kolonnet, forstod jeg ikke med en gang hva Bloggshop gjør. Prøv å skriv om dette slik at det kommer frem at dere lager og hoster blogger?
- Siden din har en dum error (<I> istedenfor <i>) i W3 validatoren. Also, jeg synes du godt kan switche om til 1.0 strict istedenfor transitional.
- Navigasjonen din har veldig lite beskrivende title-tags (men den HAR title-tags, og det er bra!). Skriv det om slik at hvis du holder over "om oss", kommer en tekst som "Lær om hvem vi er og vårt samfunnsansvar" eller lignende, osv.
- Selv om jeg forstår hva du prøver å gjøre med serverne, og at du vil ha et traust og proft uttrykk, vil jeg allikevel anbefale deg å gjøre siden litt mer appellerende til privatpersoner, som bloggere ofte er. Målgruppen din er for det meste relativt unge mennesker med en karriere innen blogging allerede, så prøv å tenk på dette når du velger bildemateriale og uttrykk. Selve designet var derimot bra, men jeg tror kanskje det du prøver å gjøre, er med tanke på at du henvender deg til et profesjonelt market, og ikke til unge nettfolk som kundene dine tross alt vil være.
- En liten detalj for mange kanskje, men med tanke på brukere med spesielle behov (f.eks. blinde), er det smart å bruke h-tags på en litt mer konsekvent måte. Istedenfor å bruke <h1> på "Rå kraft" (godt forslag å legge til et punktum bak btw) og <h4> på underoverskriftene, kan du (med litt styling) bruke <h2> tags nederst for å oppnå samme effekt. Bedre semantisk struktur osv.
- Snakker om semantikk, så har du veldig mange div-er i koden din. Finnes det noen måte du kan realisere designet på uten å ha så mange div-blokker?
- Småpirk: Fyll ut meta-tagsene dine, bruk en link-tag til å importere css-stilarket ditt istedenfor @import, legg til en rollover effekt på "les mer" og "bestill"-knappene (og kanskje endre fargen på "bestill" til lys grønn for dramatisk effekt?), og "litt enklere, ganske enkelt" høres ut som verdens drøyeste klisjé.
Sånn, håper du tar kommentarene mine på riktig måte. Du har for all del laget en veldig fin nettside, og det jeg har å utsette noe på, er detaljer. Men ofte løfter slike detaljer helhetsinntrykket veldig.
Lykke til med prosjektet!