adeneo
Medlem
Har allerede kommentert det, dette er fordi bildene ikke caches ettersom de ikke har noen utløpsdato satt. Dette bør settes i .htaccess.En annen ting er også at når jeg ser på siden i Firefox så går lastingen kjappere når jeg bytter mellom undersidene da inntrykket er at kun selve innholdet lastes, men i Internet Explorer og Chrome så laster den bakgrunnen og grafikken på nytt og siden oppleves tregere. Jeg personlig kan ikke forskjellene i kode og browsere godt nok, så håper det er andre her inne som kan kommentere på akkurat det!
Har ikke sjekket linken, men bruker selv pngcrush, som er et gratis program som fungerer finfint.5. I følge firebug(et verktøy til firefox) så er siden din totalt på 4mb, og den brukte 17,66s på å laste siden din uten bruk av cache. Det er rimelig lenge.. For eksempel så kjørte js slideren gjennom hele slideshowet mens jeg satt og ventet på at bakgrunnen skulle laste.. Var jeg deg så ville jeg prøvd å krympe flere av bildene, bakgrunnsbildet ditt er på 2,5mb og hver av de 5 bildene til sliden er mellom 200 og 300kb. Selv er jeg verken webutvikler eller webdesigner, jeg går igjennom sider og løsninger og forteller koder hva jeg vil ha fikset. Så jeg har ikke noe spesifikt forslag til verktøy for å få krympet bildene, men etter kjapp googling så fant jeg denne linken med noen gratisverktøy som du kan sjekke for å krympe png filene dine, muligens så kan også andre her komme med tips.
Synes i grunn ikke at 4mb er for mye for en nettside i disse dager, men 17,66s er minst 10s for mye, så der bør det gjøres noe.
Slideren kan knyttes mot window.onload i javascript, og da aller helst med jQuery's bind(), noe slikt:
HTML:
$(window).bind("load", function() {
$("#minslider").startslider();
});
9. De to epostadressene nede i footeren ville jeg enten gjort om til mailto linker eller linket de inn til kontaktsiden, slik at om man klikker på de så kommer man inn til kontaktsiden.
10. De to epostadressene inne på kontaktsiden ville jeg i hvert fall gjort til mailto linker.
Mailto linker er sikkert fine saker, men jeg personlig ville kryptert adressene på en eller annen måte slik at man slapp unødvendig spam.
Selv skriver jeg ofte bare e-post adresser baklengs, og bruker css til å vise de riktig vei, slik at når spidere henter adressene fra koden så blir de baklengs, og ikke fungerende, og ingen sitter vel og retter slikt manuelt lenger før de sender avgårde spammen sin, så da slipper man 99% av all spammen.