Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding ønskes på nettside for nytt webbyrå

webpiken

Medlem
Supert konsept dere har kommet opp med, lykke til videre :)

Jeg har sett fort over noen steder, og har tillatt meg å pirke skikkelig i rettskrivingen og tegnsetting.

Her er noen innspill! :)

Epost versus E-post
Velg enten "Epost" eller "E-post", og bruk dette konsekvent.
Nå står det "Epost" i headeren og under "Kontakt oss" på "Om oss", mens det står "E-post" i kontaktskjemaet.

På siden "Priser"

"Alle priser er oppgitt eks mva." -> "Alle priser er oppgitt eks. mva." eller "Alle priser er oppgitt ekskl. mva."

"Pris pr mnd" -> "Pris pr. mnd" eller "Pris per måned"
Jeg synes "Pris per måned" ser desidert best ut. Det er liten vits i å forkorte et ord når man ikke sparer noen tegn på det.

På prisene ser det ut som det brukes komma og bindestrek (fra kr 420,-) for å markere null øre. Korrekt er komma og tankestrek (fra kr 420,).

På prisene for "Fotografering/Bilder" og "Tilleggstjenester" mangler det markering av null øre. Dette bør legges til for å få konsekvent angivelse av prisene.

"Full opplæring lokalt hos dere eller via Web" -> "Full opplæring lokalt hos dere eller via web"

"Om oss"- og "Wordpress"-siden
Flere lenker her har punktum i seg. Legg punktumene utenfor lenka.
 

peterandrej

pensjonert moderator
og hvorfor er ditt bilde i farger og fotografens i svart/vitt?
Liksom kul han da :p Hans bilde ser proft ut og ditt, ser ut som noe du har tatt med webkamere en sein, sein fredags natt..

Hehe, det er faktisk motsatt. Hans bilde er tatt med et mobilkamera og så redigert til det ugjenkjennelige i Photoshop, fordi utgangspunktet var så dårlig. Mitt er dog tatt (av ham, faktisk) i studio med lyskastere tilstede og det som verre er.

Likevel lurer jeg litt om du kan konkretisere hva du mener med at mitt bilde ser uproft ut?

Fant og noe som ikke stemmer på "Supportgaranti-siden deres..

Takk, jeg rettet de feilene. Kan ikke ta ansvaret for alle tekstene på siden, da vi har skrevet litt begge to, men umiddelbart kan jeg si at grunnen til at "hvis" blir brukt foran "dersom" er fordi "dersom" omtrent ikke eksisterer nord for Trondheim. Ordet ligger derfor ikke på tungen, og blir følgelig valgt bort.

Dette er i grunnen ganske vanlig, da det språket man hører daglig er den viktigste faktoren i utviklingen av ens eget språk. Men dette hadde du jo visst hvis du hadde universitetseksamen :)

Takk for tilbakemelding!
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Supert konsept dere har kommet opp med, lykke til videre :)

Jeg har sett fort over noen steder, og har tillatt meg å pirke skikkelig i rettskrivingen og tegnsetting.

Her er noen innspill! :)

Epost versus E-post
Velg enten "Epost" eller "E-post", og bruk dette konsekvent.
Nå står det "Epost" i headeren og under "Kontakt oss" på "Om oss", mens det står "E-post" i kontaktskjemaet.

På siden "Priser"

"Alle priser er oppgitt eks mva." -> "Alle priser er oppgitt eks. mva." eller "Alle priser er oppgitt ekskl. mva."

"Pris pr mnd" -> "Pris pr. mnd" eller "Pris per måned"
Jeg synes "Pris per måned" ser desidert best ut. Det er liten vits i å forkorte et ord når man ikke sparer noen tegn på det.

På prisene ser det ut som det brukes komma og bindestrek (fra kr 420,-) for å markere null øre. Korrekt er komma og tankestrek (fra kr 420,).

På prisene for "Fotografering/Bilder" og "Tilleggstjenester" mangler det markering av null øre. Dette bør legges til for å få konsekvent angivelse av prisene.

"Full opplæring lokalt hos dere eller via Web" -> "Full opplæring lokalt hos dere eller via web"

"Om oss"- og "Wordpress"-siden
Flere lenker her har punktum i seg. Legg punktumene utenfor lenka.

Hehe, takk for tilbakemelding! Jeg tolker dette svaret i den retning at websiden i det store og hele var ganske bra siden ingen grove feil nevnes. Isteden er man jo nede på et skikkelig pirkete nivå. Og det er jo bra. Hadde vært mye verre med "siden vises feil i Safari".

Jeg har rettet noen av de feilene du nevner, men de med lenker som har punktum i seg på "om oss" klarte jeg faktisk ikke å finne. Kan du si hvor du fant disse feilene?

Takk igjen!
 

webpiken

Medlem
Jeg tolker dette svaret i den retning at websiden i det store og hele var ganske bra siden ingen grove feil nevnes. Isteden er man jo nede på et skikkelig pirkete nivå.

Ja, synes både tjenesten og nettsida er bra jeg. Så da kommer den pirkete korrekturleseren frem og hilser på :)

Jeg har rettet noen av de feilene du nevner, men de med lenker som har punktum i seg på "om oss" klarte jeg faktisk ikke å finne. Kan du si hvor du fant disse feilene?

Det var visst i "Om oss" -> "10 gode grunner til å velge oss" -> Punkt 2


PS: Det ser ut som du fikk med en bold tankestrek. Om du vil ha en vanlig en, har du en her: –
 

Santo

Active Member
Det med bilder av oss to har vi faktisk diskutert mange ganger, og vi har vært enige begge to om at vi selvsagt burde hatt fargebilder av begge. Grunnen til at vi ikke har det er fordi vi har MANGE bilder av meg fordi Audun som fotograf har brukt meg som treningsdukke en del ganger. Men han har nesten ingen bilder av seg selv, hehe.

Men inntil dere eventuelt har et fargebilde av begge to (dersom det er fargebilder dere ønsker, personlig ville jeg valgt sort hvitt) ville jeg gjort om ditt til sort hvitt.

Det er "litt merkelig" at det ene er farge og det andre ikke. Det fikk ihvertfall meg til å lure om det var en bevisst handling fra dere, og isåfall hvorfor det var det.

Jeg liker også at alle personbilder som presenteres på en "Om oss"-side er i samme stil. Dvs. at alle bildene enten er studiobilder med en rolig/hvit bakgrunn, eller at alle bildene er hverdagsbilder, med en hverdagslig/urolig bakgrunn. Dette er småting, men jeg legger merke til sånt, og synes det blir mer proft når det holdes en konsekvent stil.

En helt annet tips:
Hva med å gjøre kartet under "Her finner du oss" klikkbart med en link til et større kart hos Google eller Gule Sider?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
peterandrej skrev:
Men dette hadde du jo visst hvis du hadde universitetseksamen :)

Og hvem sier at jeg ikke har det? ;)

Og bildet ditt du..

Du ser mer, hva skal jeg si... hmm..

Hverdagslig ut, ser ut som det er et bilde du har tatt på en fest, der du ler så du griner av en vits eller noe..

Du "poserer" ikke, liksom..

Ikke noe vondt ment angående bildet altså :)
Syntes du var søt jeg :p hehe
 

peterandrej

pensjonert moderator
Gjorde noen små endringer:

  • Øverst på forsiden får du nå kun den ene "introteksten" i steden for én over og én under det bildet av Tromsø.
  • La en annen font på overskrifter, og byttet dessuten farge på disse for å få dem til å stå ut i forhold til resten av innholdet.
  • La inn en blå nyanse på de tre boksene midt på forsiden, for å bryte opp.
  • Endret font på sitater, og gjorde disse større.
  • La strek under linker, for å komme nærmere kvalitetskravene til Norge.no
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Bra med den blåe nyansen på de 3 midterste bokser.
På min skjerm ble Lucida ikke funnet, så FF valgte til slutt Helvetica (første versjon), og den likte jeg egentlig bedre enn Georgia.
Du tok også bort vannet nederst - men jeg liker vann (hehe).

Men fra nå av er det pirk. Tror ikke du vinner eller taper kunder pga små endringer i layouten nå.
 

Keanu

Geek
Synes det ser bra ut. Jeg ville utbrodert litt mer forskjellene mellom "Komplett hjemmeside tilpasset din profil" og "Unikt hjemmesidedesign tilpasset din profil", og hva dette er. Som webutvikler tror jeg at jeg vet hva det betyr, men for den jevne kan det nok være litt vanskelig.

Det andre er at jeg føler det er litt lite "call-to-action" både på fremsiden og de andre undersidene.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes det ser bra ut. Jeg ville utbrodert litt mer forskjellene mellom "Komplett hjemmeside tilpasset din profil" og "Unikt hjemmesidedesign tilpasset din profil", og hva dette er. Som webutvikler tror jeg at jeg vet hva det betyr, men for den jevne kan det nok være litt vanskelig.

Vi skal lage undersider som forklarer alle de ulike delene av våre produkter, men vi har ganske enkelt ikke rukket det ennå. Kortversjonen er likevel, så kan du jo si om det du trodde det var stemte, at komplett hjemmeside tilpasset din profil baserer seg på en av våre ferdiglagde maler, mens "unikt hjemmedesign" betyr at vi starter fra null - og da gjerne med en innleid designer.

Det andre er at jeg føler det er litt lite "call-to-action" både på fremsiden og de andre undersidene.

Målet med hjemmesiden er i det hele tatt ganske uklart, da vi egentlig ikke vet helt hva vi vil kunden skal gjøre. Men det fremste målet, pr i dag, er nok at kunden tar en titt, finner kontaktinfo og rett og slett ringer oss.

Jeg har vurdert, i den introteksten på forsiden, at jeg legger til "bestill din hjemmeside på tlf 999 99 999!" for eksempel. Hva tror du om det?

Forøvrig er det viktig at nettsiden er representativ for det nivået vi ligger på. Den må ligge i samme gate som de nettsidene vi leverer til våre kunder. Den bør ikke ligge langt over våre kundesider i kvalitet. Derfor vil jeg helst ikke gjøre den for hipp, da de sidene vi leverer er veldig enkle, men selvsagt veldig funksjonelle.
 

Gaasehud

Medlem
Alt klaffer. Tøft!

Ekstra cred skal du ha for designen du har utviklet som kan passe/tilpasses til alt mulig. Konseptet svinger også, det eneste lille (som jeg kanskje har nevnt før) er at det er litt rart at det kun skal være for Troms. Du kan ta over hele verden, kompis! ;)

Noe småpirk på siden; ser ut som en dressert ape har løpt inn på kontoret ditt og kastet inn baskerville-fonten, ellers funker alt så bra. Bildene av dere to kunne kanskje vært i samme stil, hvis det ikke skal være at du er jovial og morosam og fotografen sofistikert og mystisk, da.

Dere trenger det sikkert ikke, men lykke til! :)
 

Keanu

Geek
Målet med hjemmesiden er i det hele tatt ganske uklart, da vi egentlig ikke vet helt hva vi vil kunden skal gjøre. Men det fremste målet, pr i dag, er nok at kunden tar en titt, finner kontaktinfo og rett og slett ringer oss.

Jeg har vurdert, i den introteksten på forsiden, at jeg legger til "bestill din hjemmeside på tlf 999 99 999!" for eksempel. Hva tror du om det?

Noe sånt jeg tenker på ja, eller som Tonny elegant beskriver det, "en uforpliktende prat". Det skal sies at jeg selv ikke er veldig flink på landingssider og call-to-action, men jeg ser for meg at det beste for dere er at potensielle kunder tar opp telefonen og ringer. Jeg ser nemlig for meg at du er en utmerket selger.

Og det jeg glemte å si i sist post, lykke til. :)
 

Santo

Active Member
Gjorde noen små endringer:

  • La en annen font på overskrifter, og byttet dessuten farge på disse for å få dem til å stå ut i forhold til resten av innholdet.

Jeg tror jeg likte de forrige fontene bedre, men det er min subjektive mening da ;)

Ser også at du har lagt en link på kartet som jeg foreslo. Selv ville jeg valgt å åpne dette i et nytt vindu for at besøkende ikke skal rote seg bort fra siden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ser også at du har lagt en link på kartet som jeg foreslo. Selv ville jeg valgt å åpne dette i et nytt vindu for at besøkende ikke skal rote seg bort fra siden.

Link er lagt til etter ditt tips ja.

Men vi kan ikke åpne linker i nye vindu. Grunnen er at mange kunder vil ha linker til åpne i nye vindu, og siden jeg mener dette er en elendig løsning rent brukervennlighetsmessig, nekter jeg alltid kundene dette. Typisk debatt:

kunde: Vil gjerne åpne de linkene i nye vindu.
jeg: nei, det blir ikke aktuelt.

Så da kan vi nok ikke åpne linker i nye vindu, for da kunne kunder finne det ut, og da blir debatten slik:

kunde: Vil gjerne åpne de linkene i nye vindu.
jeg: nei, det blir ikke aktuelt.
kunde: ja, men dere har det jo slik selv....

Du skjønner?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Konseptet svinger også, det eneste lille (som jeg kanskje har nevnt før) er at det er litt rart at det kun skal være for Troms.

Det er ikke rart i det hele tatt, hvis du tenker etter. Ved å være hyperlokale kan vi være hyperspesialiserte. Det er i det hele tatt ekstremt effektivt. Paradoksalt nok er de fleste av våre kunder ikke fra Troms i det hele tatt, men det er litt tilfeldig. Vår suverent største kunde er at av norges største forlag, og det holder jo til i Oslo.

Det viser seg at det å satse smalt er noe av det lureste man kan gjøre. Å være middelmådig, eller å gå ut bredt er dritskummelt. Fremtidens vekstbedrifter er hyperspesialiserte. De avisene som taper andeler i dag er de store som henvender seg til massene. Nisjeavisene er i vekst. Hyperspesialisering er det tryggeste man kan gjøre.

Helst skulle vi egentlig vært enda mer spesialiserte.
 
Topp