Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding ønskes på nettside for nytt webbyrå

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg en kompis startet i april et nytt konsept som har som ambisjon å bli en seriøs utfordrer i bedriftsmarkedet innen utgangen av 2010. Vi har så langt gjort det svært bra, og har faktisk allerede utkonkurrert en rekke større lokale leverandører på prestisjeprosjekter lokalt her i Tromsø.

Disse prestisjeprosjektene vil gi oss kredibilitet i markedet lokalt, nasjonalt og internasjonalt hvis vi ikke driter oss ut. Det morsomme er at vi har utkonkurrert våre konkurrenter hovedsaklig på kvalitet, i tillegg til på pris (som mer var å forvente). I tillegg til dette har vi landet gode avtaler med et av de tre største forlagene i Norge, som går ut på at vi leverer personlige hjemmesider til deres forfattere.

(Alle disse prosjektene jeg snakker om her er enten snart ferdige eller akkurat påbegynt, og vil av den grunn ikke finnes i våre referanselister, da bare fullførte prosjekter finnes der.)

Vi har satt sammen en nettside som vi har et mål om å gjøre best mulig. Og det er jo her tilbakemeldingene fra medlemmene på WF kommer inn. Vi er i grunnen ute etter alle tilbakemeldinger dere måtte ha, både på det grafiske, på innhold, på kode eller på andre ting. Er siden lett å navigere? Lett å skjønne hva vi leverer? Hvilket førsteinntrykk sitter du igjen med? Ting du ville gjort annerledes? Skrivefeil? Osv osv. Bare kom med det du tenker!

Alle som gir konstruktive tilbakemeldinger gis ryktepoeng.

Nettsiden vår kan sees på følgende adresse:
Link til nettside

(Grunnen til at hverken navn på konsept eller webadressen er synlig er fordi jeg ikke vil at WF skal komme foran oss i google på vårt eget navn. WF rangerer jo fryktelig kjapt og godt, og vi har et helt ferskt domene og vil helst slippe å konkurrere med en tråd der vi diskuterer oss selv. Takk for at dette respekteres.)

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Her har du gjort en god jobb med nettsiden. Jeg synes den ser veldig fin ut, og den er oversiktlig! En ting jeg la merke til er at under referanser, så synes jeg at bildene var litt små. Mulig du kunne gjort dem litt større?
 

peterandrej

pensjonert moderator
En ting jeg la merke til er at under referanser, så synes jeg at bildene var litt små. Mulig du kunne gjort dem litt større?

Jo, jeg har vurdert å ha dem én og én nedover i steden for to og to nedover, slik de er i dag. Og da gjøre dem hele 560px brede, men kanskje ganske lave. Det tror jeg kunne blitt kult, og dessuten hadde det fyllt bedre ut.

Grunnen til at de ble gjort små er jo fordi de samme bildene brukes på forsiden, og der passet det best med små bilder. Du kan klikke på bildene for å se større bilder, men det er mulig det blir for smått ja.

Takk for tilbakemelding.
 

hansson

Langveisfarende
Superfet front. Godt jobbet! Eneste pirk jeg har er at det blir vel mye hvitt og vel mye tekstblokker i midten der (foto, garanti, wordpress) når man scroller ned mot footer. Hva med å dele opp med en tynn grå bakgrunn eller noe akkurat i disse tre firkantene?

Kundesitatet kunne med fordel kortes noe ned og vært litt større/fet skrift el.l.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Superfet front. Godt jobbet! Eneste pirk jeg har er at det blir vel mye hvitt og vel mye tekstblokker i midten der (foto, garanti, wordpress) når man scroller ned mot footer. Hva med å dele opp med en tynn grå bakgrunn eller noe akkurat i disse tre firkantene?

Det er ikke en dum ide. Du har rett i at det blir litt vel hvitt akkurat der. En lett gråtone i de boksene vil antagelig løfte det hele litt. Jeg vil forsøke det i morgen og se hvordan det blir.

Kundesitatet kunne med fordel kortes noe ned og vært litt større/fet skrift el.l.

Kundesitet er, som du ser, skrevet av en av landet mest brukte og profilerte kommentatorer, og må være såpass langt fordi hun her fanger essensen i det vi prøver å levere. Men jeg har tenkt på om det burde vært en font som ser mer ut som håndskrift. Ulempen med dette er jo at dette fordrer bruk av bilder, og at kjernen i våre produkter nettopp er å ikke bruke slike teknikker på ting som strengt tatt ikke behøver det.

Det skal være enkelt og funksjonelt, liksom. Fordi våre produkter er/må være det.

Et annet vesentlig poeng er jo at den kundegruppen som faktisk SER slike ting, eller som vet forskjellen på fonter, ikke er i vår målgruppe. Løsningen, slik jeg tenker, er å bruke en teknikk som kun de som bryr seg om slike ting ser. Altså å inkludere CSS3 og font-face (evt googles variant) som gjør det mulig å bruke hvilken som helst font som ikke er en webfont. Bare brukere av FF, Safari og Opera vil se dette, noe som passer bra, da brukerne av IE antagelig uansett hverken ser forskjell eller bryr seg.

Hva tror du om det, Hansson?
 

Santo

Active Member
Aller først må jeg bare få si at det var en av de flotteste nettsidene jeg har sett på svært lenge :D

Et lite tips kan kanskje være å kjøre sort hvitt på begge bildene på "Om oss"-siden?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Kun kort kommentar fordi jeg er trøtt.
Dette er veldig bra, akkurat som alt annet du gjør. Hold deg til det her nå da istedenfor å sprette over på noe annet om et halvt år.

Takk, må bare presisere: Dette er ikke et prosjekt som går på bekostning av mine kunder som ligger på Bloggshop. De får samme oppfølging som tidligere. Forskjellen nå blir imidlertid at jeg ikke kommer til å bruke annonsekronene på bloggshop, men på dette konseptet.

Grunnen er ganske enkel; Bloggshop kan ikke vokse i det uendelige. Jeg har mange kunder der, og er fornøyd med at jeg faktisk kan si at mange av dem er blitt mine venner (kind of), men jeg kommer antagelig ikke til å "pushe" den tjenesten voldsomt fremover.

Dette konseptet kan dog bli hur stort som helst. Vi har fått en skikkelig pangstart på dette.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Aller først må jeg bare få si at det var en av de flotteste nettsidene jeg har sett på svært lenge :D

Et lite tips kan kanskje være å kjøre sort hvitt på begge bildene på "Om oss"-siden?

Takk for rosende ord.
Det med bilder av oss to har vi faktisk diskutert mange ganger, og vi har vært enige begge to om at vi selvsagt burde hatt fargebilder av begge. Grunnen til at vi ikke har det er fordi vi har MANGE bilder av meg fordi Audun som fotograf har brukt meg som treningsdukke en del ganger. Men han har nesten ingen bilder av seg selv, hehe.
 

hansson

Langveisfarende
Kundesitet er, som du ser, skrevet av en av landet mest brukte og profilerte kommentatorer, og må være såpass langt fordi hun her fanger essensen i det vi prøver å levere.

Sitatet fanger essensen så bra at man nesten lurer på om dere har gitt instruksjoner på hvordan det skulle skrives ;)

Altså å inkludere CSS3 og font-face (evt googles variant) som gjør det mulig å bruke hvilken som helst font som ikke er en webfont. Bare brukere av FF, Safari og Opera vil se dette, noe som passer bra, da brukerne av IE antagelig uansett hverken ser forskjell eller bryr seg.

Hva tror du om det, Hansson?

Tror egentlig ikke det trengs noen annen type font, og for all del ikke noe sånn løkkeskrift-aktig. Men en google font-face evt. cufon kan absolutt gjøre seg og være med på å bryte opp den litt ensformige flaten med tekst nedover der.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Tjena :)

Dette likte jeg sånn "passe greit"..

Jeg hoppet ikke i stolen, jublet ikke av glede eller begynte å gråte.. ;)
Enkelt og oversiktig, det er det virkelig..

Du finner enkelt og greit det du leter etter av svar, så igjen oversiktlig.

Men, det jeg likte best med hele nettsiden var grunnlag nr. 4 for å velge dere :p

Føl kraften.

og hvorfor er ditt bilde i farger og fotografens i svart/vitt?
Liksom kul han da :p

Hans bilde ser proft ut og ditt, ser ut som noe du har tatt med webkamere en sein, sein fredags natt..

Lag et orntl'i bilde av deg selv og å legg det ut..

Fargevalget likte jeg igrunn heller ikke.
Da jeg ikke er noe storelsker av blå i forskjellig nyanser..
Og her leker dere med ikke mindre enn 4(!!) nyanser av blått.
Blir litt for mye av det gode..
Med dette er min mening..

Fant og noe som ikke stemmer på "Supportgaranti-siden deres..

Vi elsker tilbakemeldinger fra våre kunder, så send oss en epost via vårt kontaktskjemaet vår hvis du har noe på hjertet!

Hva er feil her da tro?

Og en annen ting som irriterer meg grønn er når folk skriver "hvis"..
Arg! Det heter "dersom"..

"Hvis" bruker man når man skriver på barneskolen...
Kommer du lengre opp i skoletrinnene enn det, så lærer du fort at det er noe man sier, ikke skriver..

Er mange personer lengre opp i stigen på universitetsnivå som vil fjerne dette ordet fra ordlisten, da det egentlig ikke er et skrivbart ord, men mer ett tale-ord..

/Sjefskoder
 

picxx

Well-Known Member
Kan ikke si annet enn at dette synes jeg så fryktelig... fint ut :)
Nå er jeg hverken noen designer eller koder, men som en vanlig surfeboms kan jeg ihvertfall si at dette er en innertier.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tjena :)

<snippet masse fornuftig! />

"Hvis" bruker man når man skriver på barneskolen...
Kommer du lengre opp i skoletrinnene enn det, så lærer du fort at det er noe man sier, ikke skriver..

Er mange personer lengre opp i stigen på universitetsnivå som vil fjerne dette ordet fra ordlisten, da det egentlig ikke er et skrivbart ord, men mer ett tale-ord..

/Sjefskoder

Litt off-topic siden du skrev masse fornuftig, men det er ganske uvesentlig hvor mange personer "lengre opp i stigen på universitetsnivå" mener noe eller vil noe.
Logiske konklusjoner, regler og/eller vitenskapelig forskning bryr seg ikke flertall.

Mtp din referanse til univesitetsnivå og 'lengre opp stigen', så tror jeg at denne er bra for deg å se (anbefales virkelig!):
Ken Robinson says schools kill creativity | Video on TED.com
 
Topp