Begynner proisp å miste grepet litt...
Ja, vi krever forskuddsbetaling slik sett og det har vi aldri forsøkt å skjule på noen måte. Det blir som i butikken, du får ikke drikke melken før du har betalt for den. Det stemmer imidlertid ikke helt når det gjelder webhotell og virtuell server hvor du får tilgang umiddelbart og kan begynne å benytte tjenestene straks etter bestilling.Så det dere egentlig sier er at dere krever forskuddsbetaling fordi dere ikke stoler på kundene. Dere markedsfører en del varer på nettsidene og krever forskuddsbetling ASAP.
Blir nesten som om man måtte gå i butikken og betale for melken før man fikk gå i kjøledisken og hente den.
Når dere er så strenge den veien, hvorfor tilbakebetaler dere ikke ikke tilgodehavende som blir stående ved overbetaling? Jeg har penger som står til gode hos dere en stund nå. Har ikke fått noen melding om at dere ønsker å utbetale dette
Litt slik at vi må stole på dere men dere ikke på oss
Ikke at det er et vesentlig problem for min del, men litt rart dog.
Bare ta kontaktmed ønsket kontonr. Renéså fikser vi det for deg
Ja, hadde alle vært like flinke betalere som deg @Knut Hunderi og mange andre med deg så hadde vi selvsagt kjørt en lik linje. Vi ser imidlertid at det motsatte er tilfelle og da er det altså et fåtall (men betydelig nok antall) som ødelegger for flertallet dessverre.Tror ProISP har har ganske bra kontroll, men jeg også føler det blir litt for drøyt å operere med depositum kun for å ha muligheten til å få en samlefaktura på alle små-tjenester man bestiller.
Jeg mener det er depositum nok at man stoler på ProIsp med en stor del av kunde-porteføljen sin... da synes jeg den tilliten skal kunne gå andre veien og få lov til å ha f.eks 1000kr "utestående" som man betaler ved forfall, spesielt når man har vært kunde der en god stund.
Jeg må bruke Domeneshop som prakteksempel på godt system rundt fakturering, og tillit til sine kunder: så lenge man ikke har noen ubetalte fakturaer, mottar man samlefaktura for _alle_ tjenester man bestiller i slutten av måneden. Hvis man har én utestående faktura fra forrige måned, må alle tjenester inneværende måned betales før dem aktiviseres.
Men men, regler er regler Jeg kommer ihvertfall til å benytte meg av depositumsordningen til ProIsp, rett og slett fordi det går bort alt for mye tid til å håndtere alle småfakturaene dem sender.
Det er ikke nødvendig å kjøpe eller flytte domenet hos oss nei. Når du søker opp domenet du ønsker til webhotellet så får du opp 2 knapper; en F for Flytt og en B for Bruk våre navnservere uten å flytte domenet (du ser nærmere informasjon når du holder musen over knappen). Får du det til som ønsket da?Forsøkte nå å kjøpe webhotell med @proisp men kom ikke langt i den prosessen Jeg ønsker ikke å kjøpe domene hos dere, men da stopper det opp, må jeg sende inn en manuell henvendelse? Dette virker unødvendig tungvindt og ikke kundevennlig.
Eller er det noe jeg har oversett?
Ja, kanskje ikke så intuitivtSlik det fungerer ja, skal prøve på nytt