Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til ProISP...

Dere har gode tjenester, god service og er relativt rimelige... men fakturasystemet deres er jeg mindre imponert over. Rett og slett latterlig. Er det virkelig så vanskelig å la gode og lojale kunder få en samlefaktura ved månedsslutt? At kunder som bestiller en del tjenester hver måned (domener, tilleggsdomener, SSL++), slipper å styre med ett bilag til hver eneste lille bestilling? Alle bilagene gjør tjenestene deres ganske så dyre i bunnlinjen.
Domeneshop m/fl har en slik ordning. Det er en fryd å f.eks handle domener hos dem da jeg på slutten av hver måned får ÉN faktura å betale. (Synd at det bare er domener Domeneshop er gode på).

Jeg kontaktet dere for noen måneder siden vedr. dette (da hadde jeg 11 utestående fakturaer på noen dager), og da fikk jeg til svar at det ikke var mulig og at dere ikke hadde planer om å tilby noe slikt. Det dere derimot kunne tilby var at jeg kunne forskuddsbetale et visst beløp, som dere trekker kostnaden for diverse tjenester fra. Men hva hjelper egentlig det egentlig med antall billag?

Det er nok ikke bare jeg som synes det er unødvendig slitsomt med alle fakturaene dere sender ut.

Mvh
Knut
 

proisp

Medlem
Hei alle!

Jeg vet at mine kolleger har forsøkt å forklare dette til deg Knut og beklager om vi ikke har vært tydelige nok. Jeg skal forsøke å forklare nærmere her selv da det åpenbart kan gagne flere som lurer på det samme :)

Vi tilbyr samlefaktura forutsatt at man registrerer seg som partner og signerer følgende dokument hvor XX XXX må erstattes med ønsket depositumsbeløp:
https://www.proisp.no/avtale-om-depositum.docx

Dette er den eneste måten å få samlefaktura på og vi kommer ikke til å tilby noen annen form for samlefaktura hvor vi ikke har sikring i form av depositum. Vi er i en innkjøringsfase i forhold til dette systemet så vi har av denne årsak ikke postet noen offisiell informasjon om dette enda, men vi har hatt det en god stund allerede nå.

Mange her i Norge vil kanskje spørre seg hvorfor vi ikke bare kan gi kreditt og etterfakturere uten å kreve depositum. Det skyldes at vi ikke ønsker å forholde oss til kredittsjekksystemer, samt at alle leverandørene våre krever full forhåndsbetaling. I utgangspunktet ville vi kjørt samme linje som våre leverandører, men fordi mange i Norge er vant til å benytte kreditt ble dette det nærmeste vi kom kompromiss, samtidig som det er en god nok løsning til at vi kan benytte den ovenfor våre kunder i utlandet.

Skulle dere lure på noe mer rundt dette må dere bare spørre :)

Mvh,
Jon Eivind
 
Jeg vet at mine kolleger har forsøkt å forklare dette til deg Knut og beklager om vi ikke har vært tydelige nok. Jeg skal forsøke å forklare nærmere her selv da det åpenbart kan gagne flere som lurer på det samme :)
Takk for svar!

Ja, dere har vært ekstremt utydelige rundt dette. Det med depositumet sa dere var for å hovedsaklig få aktivert alle tjenester med en gang etter bestilling, og ikke vente på at de blir aktivisert når faktura blir betalt.
At et depositum gjør at dere kan sende en samlefaktura, var dere veldig utydelig på. Jeg har tross alt kontaktet dere med jevne mellomrom (3 ganger) med dette spørsmålet.
Siste svaret jeg fikk var at dere ikke hadde noen planer om å implantere en slik løsning for samlefaktura <-- mye mulig fordi dere bare var lei maset mitt ;)

Men uansett... takk for godt og oppklarende svar, og for at dere har en løsning for samlefaktura allikevel :)
 

proisp

Medlem
Hei igjen,

Jeg tror vi får skrive det på kontoen for "nytt system" som det ikke var god nok informasjon om internt her enda. Alle her bør ha fått det med seg nå hvertfall. Det vil også komme informasjon om det på nettsidene våre etter hvert. Vi takker for at du gir beskjed om dette ;)

Du har lov til å mase så mye du vil så det bør ikke være det som gir deg et annet svar :)
 

Tony J

Alle skal få
For min del så bestilte jeg noen småtjenester samtidig. Jeg fikk en tre fakturaer:
klokka 10:33, kr 148,15,-
klokka 10:35, kr 33,86,-
klokka 11:09, kr 33,86,-

Det er jo litt pussig kan man si :)
Skjønner hvorfor det er sånn, men når man bestiller ting samtidig burde alt gå i samme faktura.

Kanskje det er en ide til @proisp , at de lar deg "fortsette og bestille" før du går til kassa og betaler for alt direkte? :)

Jaja, enn så lenge får vi overleve med at det er en god og rimelig tjeneste og at de yter god service, som @Knut Hunderi skriver. Kunne vært verre!
 
Kanskje det er en ide til @proisp , at de lar deg "fortsette og bestille" før du går til kassa og betaler for alt direkte? :)

Jaja, enn så lenge får vi overleve med at det er en god og rimelig tjeneste og at de yter god service, som @Knut Hunderi skriver. Kunne vært verre!
hehe, ja... kunne vært mye verre :) Jeg er uansett knallfornøyd med ProISP på alle andre områder, bortsett fra at fakturasystemet har hitlerbart.
 

Travellingman

Nettgrunder
For min del så bestilte jeg noen småtjenester samtidig. Jeg fikk en tre fakturaer:
klokka 10:33, kr 148,15,-
klokka 10:35, kr 33,86,-
klokka 11:09, kr 33,86,-

Det er jo litt pussig kan man si :)
Skjønner hvorfor det er sånn, men når man bestiller ting samtidig burde alt gå i samme faktura.

Er det virkelig slik? Helt uforståelig for meg som vurderer å bli kunde i @proisp

Det må da være mulig å samle flere kjøp i en og samme ordre før en klikker på betalknappen??
 

proisp

Medlem
Er det virkelig slik? Helt uforståelig for meg som vurderer å bli kunde i @proisp

Det må da være mulig å samle flere kjøp i en og samme ordre før en klikker på betalknappen??
Ja, du kan samle mange tjenester i en og samme faktura. Jeg antar at det her refereres til at man oppgraderer eller legger til tjenester på eksisterende tjenester i etterkant som har egne bestillingssider i kundesidene. Stemmer det @Tonny Kluften ?

Et klassisk eksempel @Tonny Kluften :D Man burde ihvertfall få det man bestiller i løpet av 15min (samme økt) på én og samme faktura, uavhengig om depositum eller ei. At de trenger "sikkerhet" i form av depositum for å gjøre det - gir liksom ikke helt mening... hvis de ikke sliter hardt med likviditeten. Who knows :)
Vi har full mulighet til å avvente generering av faktura i X antall minutter i vårt eksisterende system og hadde en kort periode forsinkelse på genereringen av faktura nettopp av den årsak dere nevner. Vi fikk svært mye support vedr. dette ettersom kundene lurte på hvor den ble av og mange ikke kunne vente med å betale så vi måtte straks slutte med det.

Når kunder først har bestemt seg så er de ofte redde for at andre skal registrere domenet før dem så da har de liten forståelse for utsatt generering av faktura :) Det skal også nevnes at mange ønsker å betale med kort med en gang og en slik utsettelse fører for den kundegruppen til større andel frafall fra ordrene og mer oppfølgning senere.

Vi har imidlertid kanskje muligheten til å legge til et valg per kunde om utsatt generering av faktura. Dere bør i så fall være oppmerksom på at deler av tjenestene som bestilles som krever utlegg for vår del (les: domener og SSL sertifikat) ikke blir sendt til prosessering før faktura er generert og betalt. Kan et slikt valg være noe og evt. hvor lang periode hadde vært ønskelig? :)
 

Stoppet

Banned
Dere bør i så fall være oppmerksom på at deler av tjenestene som bestilles som krever utlegg for vår del (les: domener og SSL sertifikat) ikke blir sendt til prosessering før faktura er generert og betalt.

Så det dere egentlig sier er at dere krever forskuddsbetaling fordi dere ikke stoler på kundene. Dere markedsfører en del varer på nettsidene og krever forskuddsbetling ASAP.

Blir nesten som om man måtte gå i butikken og betale for melken før man fikk gå i kjøledisken og hente den.

Når dere er så strenge den veien, hvorfor tilbakebetaler dere ikke ikke tilgodehavende som blir stående ved overbetaling? Jeg har penger som står til gode hos dere en stund nå. Har ikke fått noen melding om at dere ønsker å utbetale dette ;)

Litt slik at vi må stole på dere men dere ikke på oss :eek:

Ikke at det er et vesentlig problem for min del, men litt rart dog.
 
Topp