Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til ProISP...

Tror ProISP har har ganske bra kontroll, men jeg også føler det blir litt for drøyt å operere med depositum kun for å ha muligheten til å få en samlefaktura på alle små-tjenester man bestiller.

Jeg mener det er depositum nok at man stoler på ProIsp med en stor del av kunde-porteføljen sin... da synes jeg den tilliten skal kunne gå andre veien og få lov til å ha f.eks 1000kr "utestående" som man betaler ved forfall, spesielt når man har vært kunde der en god stund.

Jeg må bruke Domeneshop som prakteksempel på godt system rundt fakturering, og tillit til sine kunder: så lenge man ikke har noen ubetalte fakturaer, mottar man samlefaktura for _alle_ tjenester man bestiller i slutten av måneden. Hvis man har én utestående faktura fra forrige måned, må alle tjenester inneværende måned betales før dem aktiviseres.

Men men, regler er regler :) Jeg kommer ihvertfall til å benytte meg av depositumsordningen til ProIsp, rett og slett fordi det går bort alt for mye tid til å håndtere alle småfakturaene dem sender.
 

proisp

Medlem
Så det dere egentlig sier er at dere krever forskuddsbetaling fordi dere ikke stoler på kundene. Dere markedsfører en del varer på nettsidene og krever forskuddsbetling ASAP.

Blir nesten som om man måtte gå i butikken og betale for melken før man fikk gå i kjøledisken og hente den.

Når dere er så strenge den veien, hvorfor tilbakebetaler dere ikke ikke tilgodehavende som blir stående ved overbetaling? Jeg har penger som står til gode hos dere en stund nå. Har ikke fått noen melding om at dere ønsker å utbetale dette ;)

Litt slik at vi må stole på dere men dere ikke på oss :eek:

Ikke at det er et vesentlig problem for min del, men litt rart dog.
Ja, vi krever forskuddsbetaling slik sett og det har vi aldri forsøkt å skjule på noen måte. Det blir som i butikken, du får ikke drikke melken før du har betalt for den. Det stemmer imidlertid ikke helt når det gjelder webhotell og virtuell server hvor du får tilgang umiddelbart og kan begynne å benytte tjenestene straks etter bestilling.

Når det gjelder tilgodehavende så skal du automatisk få beskjed via epost ved overbetaling eller kreditering av faktura. Du får da valget om du ønsker dette tilbakebetalt eller om du ønsker at det benyttes mot kommende faktura hvor vi antar det sistnevnte med mindre du gir beskjed om annet. Jeg ser imidlertid at linjen vedr. tilbakebetaling manglet når jeg sjekket nå så jeg har oppdatert informasjonen som sendes i denne eposten slik at det står tydelig at dette kan tilbakebetales om ønskelig. Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på dette ;)

Bare ta kontakt med ønsket kontonr. René så fikser vi det for deg :)

Mvh,
Jon Eivind
 

Stoppet

Banned
Bare ta kontaktmed ønsket kontonr. Renéså fikser vi det for deg:)

He he, nei jeg kan bare la pengene stå og trekkes fra neste forfall. Var mer for å få frem et poeng ;)
 

proisp

Medlem
Tror ProISP har har ganske bra kontroll, men jeg også føler det blir litt for drøyt å operere med depositum kun for å ha muligheten til å få en samlefaktura på alle små-tjenester man bestiller.

Jeg mener det er depositum nok at man stoler på ProIsp med en stor del av kunde-porteføljen sin... da synes jeg den tilliten skal kunne gå andre veien og få lov til å ha f.eks 1000kr "utestående" som man betaler ved forfall, spesielt når man har vært kunde der en god stund.

Jeg må bruke Domeneshop som prakteksempel på godt system rundt fakturering, og tillit til sine kunder: så lenge man ikke har noen ubetalte fakturaer, mottar man samlefaktura for _alle_ tjenester man bestiller i slutten av måneden. Hvis man har én utestående faktura fra forrige måned, må alle tjenester inneværende måned betales før dem aktiviseres.

Men men, regler er regler :) Jeg kommer ihvertfall til å benytte meg av depositumsordningen til ProIsp, rett og slett fordi det går bort alt for mye tid til å håndtere alle småfakturaene dem sender.
Ja, hadde alle vært like flinke betalere som deg @Knut Hunderi og mange andre med deg så hadde vi selvsagt kjørt en lik linje. Vi ser imidlertid at det motsatte er tilfelle og da er det altså et fåtall (men betydelig nok antall) som ødelegger for flertallet dessverre.

Jeg forstår veldig godt poenget og hadde ønsket at vi kunne levere vår tjenester slik, men vi er ikke villige til å ta tapene som følge av et slikt system, samt den ekstra kostnaden det vil være å følge opp falske ordre. Det hadde med andre ord ført til generell prisøkning dersom vi hadde benyttet samme system.

Det skal også være sagt at vi leverer tjenester som koster en god del mer enn Domeneshop som f.eks. dyre SSL sertifikat som kan koste svært mye.
 
Ok. Takk for oppklarende svar, @proisp!
Da har jeg fått svar på de spørsmålene jeg hadde, og jeg kommer til å benytte meg av den depositumavtalen deres for å få mer "flyt" rundt fakturering.

Men tror vi har fått fram ting som helt klart har et forbedringspotensiale hos dere.
Er et ordtak som er: "Den som tror seg ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig" ;)

Som nevnt tidligere så er jeg fantastisk fornøyd med produkter/tjenester og support :)
 
Sist redigert:

proisp

Medlem
Ja, "vi lærer så lenge vi lever" ;) Vårt system er i konstant forandring og forhåpentligvis oppleves det meste som forbedringer for våre kunder. Vi tar imot all kritikk (god eller dårlig) med takk og gjør alltid en vurdering på om noe kan gjøres bedre. Send oss gjerne tips til forbedringer!

Kjekt å høre :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Forsøkte nå å kjøpe webhotell med @proisp men kom ikke langt i den prosessen o_O Jeg ønsker ikke å kjøpe domene hos dere, men da stopper det opp, må jeg sende inn en manuell henvendelse? Dette virker unødvendig tungvindt og ikke kundevennlig.

Eller er det noe jeg har oversett?
 

proisp

Medlem
Forsøkte nå å kjøpe webhotell med @proisp men kom ikke langt i den prosessen o_O Jeg ønsker ikke å kjøpe domene hos dere, men da stopper det opp, må jeg sende inn en manuell henvendelse? Dette virker unødvendig tungvindt og ikke kundevennlig.

Eller er det noe jeg har oversett?
Det er ikke nødvendig å kjøpe eller flytte domenet hos oss nei. Når du søker opp domenet du ønsker til webhotellet så får du opp 2 knapper; en F for Flytt og en B for Bruk våre navnservere uten å flytte domenet (du ser nærmere informasjon når du holder musen over knappen). Får du det til som ønsket da?
 
Topp