Vi jobber på Veggdekor, veggfolie, veggord og wallstickers | Veggfolie.no med det som internasjonalt kalles "wallstickers" som fellesbetegnelse. Mye av motivene som er mest populære er typografiske tekster basert på kjente sitater.
Vår desidert mest populære motiv er teksten "Always kiss me Goodnight". Dette finnes i forskjellige varianter verden rundt og mange av de er kun skrevet inn på linje med en helt vanlig font og standardformatering.
Vår grafiker lagde vårt design basert på en spesifikk font men endret størrelsesforhold, plassering og hadde et annet valg i forhold til store og små bokstaver enn hva man kan finne andre steder. Resultatet var det som er blitt vårt mestselgende motiv:
Idag oppdaget vi at en tidligere samarbeidspartner (vi leverte produkter og tjenester til dem og de var også inne i en budprosess hvor de forsøkte å kjøpe oss for 1,5 år siden) jobber med å lansere en konkurrerende butikk. Det vi reagerte på er at de promoterer dette ved å fremvise et helt identisk motiv og endog utlover dette som premier. Spørsmålet her er da om vårt motiv er spesifikt nok til at vi kan hevde at dette er gjort både med overlegg og at dette er et brudd på våre rettigheter?
I tillegg har de valgt å bruke ordet "veggfolie" som er et ord vi har innarbeid som et norskt alternativ til "wallstickers". Siden dette ikke har vært brukt tidligere og ikke er et ord fra ordlista - er det mulig å få dette som en registrert merkevare? Og hva koster isåfall dette?
TILLEGG: har nå lagt ved vedlegg av annonsen de har lagt ut, hvor jeg har kopiert inn vårt design og lagt til noen kommentarer.
Vår desidert mest populære motiv er teksten "Always kiss me Goodnight". Dette finnes i forskjellige varianter verden rundt og mange av de er kun skrevet inn på linje med en helt vanlig font og standardformatering.
Vår grafiker lagde vårt design basert på en spesifikk font men endret størrelsesforhold, plassering og hadde et annet valg i forhold til store og små bokstaver enn hva man kan finne andre steder. Resultatet var det som er blitt vårt mestselgende motiv:
Idag oppdaget vi at en tidligere samarbeidspartner (vi leverte produkter og tjenester til dem og de var også inne i en budprosess hvor de forsøkte å kjøpe oss for 1,5 år siden) jobber med å lansere en konkurrerende butikk. Det vi reagerte på er at de promoterer dette ved å fremvise et helt identisk motiv og endog utlover dette som premier. Spørsmålet her er da om vårt motiv er spesifikt nok til at vi kan hevde at dette er gjort både med overlegg og at dette er et brudd på våre rettigheter?
I tillegg har de valgt å bruke ordet "veggfolie" som er et ord vi har innarbeid som et norskt alternativ til "wallstickers". Siden dette ikke har vært brukt tidligere og ikke er et ord fra ordlista - er det mulig å få dette som en registrert merkevare? Og hva koster isåfall dette?
TILLEGG: har nå lagt ved vedlegg av annonsen de har lagt ut, hvor jeg har kopiert inn vårt design og lagt til noen kommentarer.
Vedlegg
Sist redigert: