Hei
Macen min ble ødelagt for litt over en måned siden. Gikk til humac og tenkte å ta normal service på denne. Det gikk bra, men lånepc kunne jeg ikke få fordi det var det en annen kunde som hadde. Sa jeg ville komme tilbake etter en uke om macen ikke var ferdig da, for da hadde jeg krav på det. Forsatt ingen mac.
Kort sagt: en måned senere, ingen lånepc, ingen egen pc. Har sendt flere meldinger til service-avdelingen og purret, og de skylder på at apple bruker lang tid. Selgerene sier at de er bare selgere og kan ikke gjøre noe med det. Sendte mail til hovedkontoret igår, og venter forsatt på svar.
Kan legge til at jeg har byttet ut laderen to ganger tidligere, og tastaturet en gang, begge på reklamasjon.
Det jeg ikke tenkte på når jeg sendte eposten igår er at jeg har faktisk tapt arbeidsinntekt. Fikk lastet opp filene til kunden min dagen før pcen krasjet, og alle andre kunder også - så heldigvis ingen problemer der (så godkjente at de sendte harddisken til apple uten muligheter for å få den tilbake, noe de måtte gjøre for å få den andre tilbake). Det som er greia nå er at jeg må fikse mer på siden til kunden, noe jeg ikke får gjort da alt jeg har er en skolepc jeg ikke kan installere noe programmer på uten å få anmerkning eller kjeft (Går 1vg, produserer nettsider på fritiden).
Tenker at jeg har en tapt inntekt på noen lapper snart (selve tingen som skal fikses er ikke stor, men jeg trenger hvertfall et ftp program for å laste opp filene, + jeg foretrekker et program som highlighter coden - irrelevant, egentlig. For humac sin skyld kunne jeg sittet uten pc).
Har jeg krav på noe ekstra? Humac har allerede brutt forbrukerkjøpsloven, §30 hvertfall.
Jeg har litt lyst til en av to hvertfall:
"Refundert" tapt arbeidsinntekt, e.l. eller kreve macen tilbake i den tilstand den er i nå, og fikse macen selv og fakturere humac.
Macen min ble ødelagt for litt over en måned siden. Gikk til humac og tenkte å ta normal service på denne. Det gikk bra, men lånepc kunne jeg ikke få fordi det var det en annen kunde som hadde. Sa jeg ville komme tilbake etter en uke om macen ikke var ferdig da, for da hadde jeg krav på det. Forsatt ingen mac.
Kort sagt: en måned senere, ingen lånepc, ingen egen pc. Har sendt flere meldinger til service-avdelingen og purret, og de skylder på at apple bruker lang tid. Selgerene sier at de er bare selgere og kan ikke gjøre noe med det. Sendte mail til hovedkontoret igår, og venter forsatt på svar.
Kan legge til at jeg har byttet ut laderen to ganger tidligere, og tastaturet en gang, begge på reklamasjon.
Det jeg ikke tenkte på når jeg sendte eposten igår er at jeg har faktisk tapt arbeidsinntekt. Fikk lastet opp filene til kunden min dagen før pcen krasjet, og alle andre kunder også - så heldigvis ingen problemer der (så godkjente at de sendte harddisken til apple uten muligheter for å få den tilbake, noe de måtte gjøre for å få den andre tilbake). Det som er greia nå er at jeg må fikse mer på siden til kunden, noe jeg ikke får gjort da alt jeg har er en skolepc jeg ikke kan installere noe programmer på uten å få anmerkning eller kjeft (Går 1vg, produserer nettsider på fritiden).
Tenker at jeg har en tapt inntekt på noen lapper snart (selve tingen som skal fikses er ikke stor, men jeg trenger hvertfall et ftp program for å laste opp filene, + jeg foretrekker et program som highlighter coden - irrelevant, egentlig. For humac sin skyld kunne jeg sittet uten pc).
Har jeg krav på noe ekstra? Humac har allerede brutt forbrukerkjøpsloven, §30 hvertfall.
Jeg har litt lyst til en av to hvertfall:
"Refundert" tapt arbeidsinntekt, e.l. eller kreve macen tilbake i den tilstand den er i nå, og fikse macen selv og fakturere humac.
Sist redigert: